• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW T4 2.5 TDI AHY 151KM

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
Marka samochodu
VW T4 2.5 TDI
Budżet/ile litrów
100zł/4L
Styl jazdy
Silnik
151 KM AHY
Data produkcji
2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.5l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
50500
Jaki olej masz obecnie
NESTE 5W40 CITY PRO
Witam wszystkich, pomogliście mi już w dwóch autach więc chciałem prosić o pomoc dot. trzeciego i ostatniego auta w rodzinie.
Do tej pory wlewany był NESTE CITY PRO 5W40 a że jest to olej C3 a samochód nie ma katalizatora to wydaje mi się, że nie jest to najlepszy wybór.
Aktualnie samochód jest używany sporadycznie ok. 10 tys km rocznie w terenie górzystym tzw. w około komina. Dwa razy w roku jest to dłuższa trasa po kilkaset kilometrów.
Tak jak przy poprzednich dwóch samochodach olej zmieniam sam więc częste wymiany nie są żadnym problemem. Myślę o Lotosie 5W40 i wymianie co 6 tys.
 
W wypadku VW istotne są normy producenta, nie ACEA więc to czy olej ma czy nie ma ACEA C3 nie ma znaczenia.

Co do samej zmiany to jak najbardziej, Lotos Synthetic Turbodiesel 5W-40 będzie ok. Nawet nie musisz zmieniać interwałów wymian, po prostu raz do roku wymień. Lotosy to dobre oleje, nie musisz robić częstszych wymian.
 
Dziękuję za odpowiedź. A czym się różni tak w dużym uproszczeniu Synthetic Plus 5W40 z normą 505 od Synthetic Turbodiesel 5W40 z normą 501. Czytałem tu na forum że norma 501 została wprowadzona dla pompowtryskiwaczy a mój silnik ma osobno pompę i osobno wtryski ale rozumiem, że druga opcja jest lepszym wyborem dla tego silnika?
 
Oby dwa Synthetici mają normę 505, tylko w innej kombinacji. Synthetic ma 502/505 a Turbodiesel 505/505.01.
 
Miałem ten olej w tranzolu 2.5td jak i 1.8t spisywał się wyśmienicie ,pobór oleju jak na poprzednich oliwach .
Teraz na próbę wpadł specol gold do tranzola ale za krótko jest by go oceniać.
 
Dopiero teraz zauważyłem, że jest na forum analiza tego oleju. Po komentarzach widzę, że jest ok :)
 
Back
Top