• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Vw t5 1.9 tdi

Lukaszwoz

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Outlander PHEV
Marka samochodu
Volkswagen
Budżet/ile litrów
200zł 5.5l
Styl jazdy
Silnik
1.9tdi
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.5
Jakiego oleju wymaga instrukcja
505.01
Jaki olej masz obecnie
orlen platinum max expert 5w40
Witam użytkowników.
Samochód transporter t5 1.9tdi bez dpf 290k przebiegu.
Przez trzy lata zalewałem valvoline synpower mst 5w40. Ostatniej jesieni zalałem orlen platinum maxexpert 5w40. Po wymianie pojawiły się wycieki, które aktualnie ustały. Pozatym na mrozie po rozruchu słychać trochę głośniejszą pracę na orlenie. Innych rzeczy nie zaobserwowałem (poza ceną oczywiście).
Zastanawiam się co zalać przy kolejnej wymianie. Może macie jakiś fajny zamiennik dla tych olei? Co sądzicie żeby zastosować jakiś jednorazowy dodatek np ceratec?
 
A który olej nie pogorszy sytuacji z wyciekami. Auto ma 19 lat. Przebieg na liczniku 290k a ile w rzeczywistości to nie wiadomo. Zależy mi żeby znaleźć "złoty środek" dla starego silnika, który jeszcze nie wskazuje większych objawów zużycia.
Jak jest z tymi dodatkami do olei, warto, czy w przypadku tak starego samochodu oleje są na tyle bogate w dodatki że to wyrzucenie pieniędzy?
 
Oleje w bezpośredni sposób nie są przyczyną wycieków. Nie służą również do ich eliminowania - jeżeli cieknie, trzeba znaleźć przyczynę i to naprawić. Nikt tutaj ci nie powie, co będzie złotym środkiem - każdy silnik jest inny i każdy inaczej zachowuje się na danym oleju. Musisz sam próbować i ocenić. Najważniejsze, żeby nie przeciągać interwałów - zazwyczaj takie 10 tys. jest ok.
W kwestii dodatków - jedni używają i chwalą, inni używają i nie widzą różnicy. Kwestia bardzo indywidualna. Ale jeśli olej gdzieś ucieka, to trochę mija się to z celem, bo dodatek będzie wyciekał razem z nim
 
Co to za wycieki, że ich nie robisz tylko liczysz na olej?

Eurol Turbo DI ma w opisie, że jest stworzony specjalnie pod pompowtryskiwacze, więc taki bym wlał bo kosztuje jeszcze normalne pieniądze i w drogę. Generalnie każdy 505.01 wymieniany na czas sprawa, że te silniki robią 500+ bez oznak zużycia.
 
Olej wymieniam co rok tzn ok 7-8 tys km. Ostatnio olej wymieniłem na jesieni zeszłego roku gdzie przeszedłem z valvoline na orlen. Przez zimę cieknął od strony rozrządu. Po umyciu silnika w celu sprawdzenia w którym dokładnie miejscu, wycieki ustały i silnik jest suchy. Być może niskie temperatury powodowały jakąś nieszczelność i w połączeniu z nowym olejem olej wyciekał.
W moim przypadku myślę, że dodatek mógłby dać jakiś efekt, bo na zimnym w dodatku w niskiej temp., kultura jego pracy nie jest tak dobra jak mogłaby być. Miałem porównanie z innymi t5.
 
Po dogłębnej lekturze forum zastanawiam się nad pozostaniem przy orlenie platinum max expert 5w40, lub przejściu na eurol.
W przypadku przejścia na eurol, pytanie który wybrać, eurol turbo di czy fluence? Jakie są różnice między tymi trzema olejami (nie chodzi mi o skład chemiczny, tylko o ich przybliżone działanie w tłumaczeniu dla laika)?
 
Zdecydowany byłem na eurola, ale czytam, że na eurolu ludziom zwiększało się spalanie oleju czego chciałbym uniknąć. Bardzo dużo osób pisze na forum wiele pozytywnych opinii nt. mobila. Czy jest Mobil spełniający normę 505 01 który waty jest polecenia?
 
Nie mam takiej wiedzy w temacie olei jak osoby z forum, które rozkładają oleje na czynniki pierwsze (znają zasady działania poszczególnych składników), dlatego we własnym zakresie szukam takiego, który na butelce pisze, że jest odpowiedni do mojego samochodu.
 
Zależy mi żeby znaleźć "złoty środek" dla starego silnika, który jeszcze nie wskazuje większych objawów zużycia.
Nie przeciągać interwałów. To najgorsze, co można zrobić. Dodatkowo stosuj płukanki przy każdej zmianie.

Być może niskie temperatury powodowały jakąś nieszczelność
Bardzo prawdopodobne.

nad pozostaniem przy orlenie platinum max expert 5w40, lub przejściu na eurol.
Lotos Synthetic Plus.
 
Back
Top