• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Własny sprzęt do wymiany płynu hamulcowego

STREAM-HD

Użytkownik
Samochód
VW Passat B5FL 1.9 TDI-PD
Pany, takie coś zatrybi?


Mam korek zbiorniczka płynu. Kupiłem sobie ten elemencik na zdjęciu. Szczelnie w korku go osadzić, wężyk, strzykawka 500+ml do olejów. Dam radę ręcznie przetłaczać płyn? Ktoś kiedyś próbował "własnymi rękoma" zastąpić maszynę do ciśnieniowej wymiany?

 
Musiało by być szczelnie i kompresorek na tyci ustawić, może tak by poszło, nie testowałem. Ale raczej druga osoba lepsza, mniej łażenia.
 
Nie wiem, jak chcesz to zrobić. Strzykawką to tak średnio. A nie można normalnie? Wężyk z zaworkiem zwrotnym na odpowietrznik, pompować i dolewać świeży płyn? Zbiorniczek wyrównawczy nie jest przeznaczony do trzymania płynu pod wysokim ciśnieniem. A po co strzykawka jak pompa hamulcowa daje lepsze ciśnienie, a nogą masz dobrą dźwignię. Będziesz nogą strzykawkę wciskał? To jakiś nie typowy układ hamulcowy? Po prostu nie rozumiem po co te kombinacje.
 
Oczywiście, że można jak piszesz ale pytam z ciekawości czy ktoś kiedyś tłoczył siłą rąk płyn przez układ hamulcowy.

Ja korzystam zawsze z ciśnieniowej wymiany płynu ale ostatnie dwa razy nie chcieli się zgodzić na mój płyn i cholera wie co mi wlali, drugi raz uczyłem stażystów jak się "robi hamulce" bo zakłady w okolicy obkładają się teraz młodzikami bez doświadczenia( absolutnie no offence), a majster pali fajka gdzieś za zakładem :D

Teraz wypada kolejna wymiana płynu i tak mam ochotę na spokojnie przetłoczyć sobie na każde koło po 500ml płynu. Jak się tak da to spoko bo, jak nie to jak piszesz zakładam wężyk, zaworek zwrotny i jechana.
 
Jako że temat o hamulcach też został zamknięty pozwolę sobie napisać tutaj :)
Wymieniłem przewody sztywne w aucie i po wymianie mam wrażenie że pedał jest mniej twardy niż wcześniej. Czy zauważyliście zależność między rodzajem płynu a takim efektem? Raczej wykluczam złe odpowietrzenie bo wszystki działa jak trzeba. Pedał nie wpada w podłogę, ale jednak wyczuwam różnicę na minus. Zalany jest DOT 4 zgodnie z książka bez dywagacji nad producentem. Pewnie jakaś Organika albo MaxGear ;)
 
Wymieniłem przewody sztywne w aucie i po wymianie mam wrażenie że pedał jest mniej twardy niż wcześniej.

Raczej wykluczam złe odpowietrzenie bo wszystki działa jak trzeba.

Jedno wyklucza drugie
 
Raczej świeży płyn może dawać taki efekt. Miałem tak w Alfach (mocno odczuwalne) i w Kii po wymianie samego płynu (minimalnie, ale da się odczuć). Nie wiem czym to jest spowodowane, ale po jakimś czasie zawsze mi się normowało.
 
@jerseyAdmin, raczej przyzwyczaiłeś się do tego, po jakimś Czasie.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Używał, używa ktoś takiej pompy do wymiany płynu hamulcowego w pojedynkę?
525da0037f3f680bdc953ec5435b68f9.jpg


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Jak to działa?
 
Podaje płyn pod ciśnieniem do zbiorniczka, wystarczy odkręcić odpowietrznik i bez pomocy drugiej osoby wymienić płyn.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Jak to działa?
Nalewasz płyn do zbiornika z manometrem, odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego. Przykręcasz rurkę do zbiorniczka wyrównawczego, pompujesz by bylo ciśnienie. Odkręcasz śrubę w kole i ciśnienie wypycha stary płyn. Jak zaczyna lecieć nowy, zakręcasz i idziesz do kolejnego koła.
 
Eee tam z kumplem to przy okazji 🍻
 
Gdzie kupiłeś?
Prześlij link.
 
Dzisiaj podjąłem próbę wymiany płynu, niestety jest nieszczelność na adapterze wkręcanym do zbiorniczka płynu w samochodzie....
Hmmm... muszę coś pomyśleć z nową uszczelką, ale nie jestem zadowolony



Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Oddaj na reklamacje i niech oni kombinują nie ty.
 
Back
Top