• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos [WADLIWA ANALIZA] Synthetic C2+C3 5W-30

wszystko o produkatach Lotos
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza zamieszczona poniżej (jako pierwsza) była wadliwa. Temat został zamknięty, a dla tego oleju stworzony drugi, z prawidłową oraz opisem. Przepraszamy.

Poprawny opis i analiza:

Lotos Synthetic C2+C3 5W-30

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Pedros , @bcdrm , @soszo , @jerseyAdmin , @Triumphator , @Dariusch , @Uriziel , @Marconi , @MADO , @ayway , @Janciak123 , @GreG , @michalm83 , @eustachu ,@Hubert1 oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:

  • ACEA C2, C3
  • API SN
Aprobaty:
  • MB-Approval 229.51
Spełnia wymagania:
  • VW 502.00/505.00/505.01
  • GM Dexos 2
  • PSA B71 2290
Strona produktu:


lotos-5w30-c2c3-pierwiastki.jpg


lotos-5w30-c2c3-pierwiastkiLOTOS.jpg


lotos-5w30-c2c3-pierwiastkipoprawka.jpg


Ze względu na rozbieżności w analizie Polarisa oraz Lotosu i podejrzeniu podróbki badanego oleju nie zamieszczamy opisu. Jeżeli analiza zostanie przez forum powtórzona, zamieścimy stosowną aktualizację.

Opakowanie:
20210818_083708.jpg 20210818_083714.jpg

Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20210908_082548.jpg 20210909_130824.jpg
 

Attachments

  • LOTOS SYNTH C2 C3 5W30 3306 210723 210830.pdf
    227,1 KB · Odwiedzin: 233
Last edited:
Pakiet ten sam co w 2017 roku, kiedy robiłem swoją analizę :) tylko bez ołowiu
 

Attachments

  • C19CDAD7-2864-4C64-83CF-828FC5AB7226.jpeg
    C19CDAD7-2864-4C64-83CF-828FC5AB7226.jpeg
    552 KB · Odwiedzin: 336
Tej sprawy nie wyjaśni się z Lotosem, a jedynie analiza w innym labie. Tylko kto miałby za nią zapłacić? Jak nie żelazo to ołów i sprawy nie wyjaśnione.

Ale cóż za powroty wczoraj, dzisiaj :cool:
 
Ależ ja Was uważnie czytam, tylko nie zabieram głosu ;)
 
Last edited by a moderator:
Też właśnie ostatnio czujemy się jak w Googlebox ;)
 
HAHA produkowałem ten program ;-)
 
Last edited by a moderator:
Dodałem zdjęcia z mrożenia.
 
Pomijając różną temperaturę barwową zdjęć, klarowność na podobnym poziomie co ciepłego
 
Oleje lotos i Orlen bardzo dobrze wypadają w tej konkurencji. Ciekawe jak przekłada się to na CCS czy punkt zamarzania. Czy jest jakaś znacząca różnica między olejami które gubią klarowność.
 
A ja mam pytanko czy taki ołów w tej ilości bardzo wpływa na degradacje oleju,no i czy zaszkodzi coś silnikowi?
A może zostanie zatrzymany w filtrze.?
 
Nic nie wylapie filtr bo niby jak?? Ołów nic silnikowi nie zrobi. Nawet ochroni pewnie. Kiedyś mialeś paliwa ołowiowe. Dziś są bezołowiowe od czasu kirdy do aut zawitały katakizatory... sam sobie resztę dopisz bo odpowiedź jest w tym zdaniu już zawarta.
 
Afera nie jest o ołów, tylko o to skąd on się tam wziął.
 
Ołów nic silnikowi nie zrobi. Nawet ochroni pewnie. Kiedyś mialeś paliwa ołowiowe.
To nie ma nic ze sobą wspólnego.
Nie wiemy jaką miał postać ołów wykryty w oleju. Czy był to jakiś związek ołowiu, czy czysta, metaliczna postać.
Analizy tego nie określają.
 
Zamieściłem wyniki analizy cząsteczkowej z laboratorium Lotos którą mi przesłali.
 
Jest Hg-rtęć jest Co-kobalt, a gdzie jest B- bor? 🤔
 
Jak widać u nich nie ma ołowiu
 
Jak widać u nich nie ma ołowiu
Tylko że to co oni przysłali to jest analiza aktualnej partii a nie tej ktora my analizowaliśmy. Te ich analizy dowodzą tylko tego że teraz w oleju nie ma ołowiu.
 
Data badania 30.08.21, a próbki to d admina może jeszcze nie dotarły
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top