Ze względu na rozbieżności w analizie Polarisa oraz Lotosu i podejrzeniu podróbki badanego oleju nie zamieszczamy opisu. Jeżeli analiza zostanie przez forum powtórzona, zamieścimy stosowną aktualizację.
Nie. C2 nie musi mieć hths poniżej 3.5. Ja już na tym poległem. C2 musi oszczędzać 2.5% paliwa w stosunku do oleju standardowego (15W40) w teście ACEA M111FE, a c3 tylko 1%.
C2 musi mieć >= 2,9, nie ma wyznaczonej górnej granicy. Dlatego można łączyć normy C2 i C3 które są bardzo podobne i różnią się tylko w 3 punktach: oszczędność paliwa, HTHS i elastomery. C2/C3 jest w sumie olejem "idealnym" - łączy wymogi oszczędności paliwa, z wyższym HTHS i lepszą zgodnością z uszczelkami Aż dziwne że ACEA nie zdecydowała się usunąć C2.
Nie. C2 nie musi mieć hths poniżej 3.5. Ja już na tym poległem. C2 musi oszczędzać 2.5% paliwa w stosunku do oleju standardowego (15W40) w teście ACEA M111FE, a c3 tylko 1%.
@siapek, grzyby rzeczywiście tak bylo, to oleje C2 i C3 nie miałyby punktu styku w hths.
Tymczasem istnieją oleje spełniające te dwie normy jednocześnie.
The Mercedes-Benz Specifications for Operating Fluids provide you with an overview of the requirements for the operating fluids and for the recommended products. Operating Fluids are products necessary for Mercedes-vehicles / major assemblies, e.g. fuel, engine oil, gear oil, ATF, brake fluid...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.