• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Warunki jazdy, a częstotliwość wymiany oleju

Jak się chciało mieć samochód premium to teraz trzeba płacić i nic nie gadać
Przegląd co 30 tys to koszt 1500pln a 6000 to koszt 2800 pln bez napraw same czynności serwisowe i ceny zawierają rabat
 
Premium nie premium olej to olej. Zmień ASO.
 
Najbliższe 160 km . Jest tylko 1 w województwie a ceny serwisów sprawdzałem i były podobne ceny
 
Co w sytuacji jak mamy paliwo w oleju i lepkość spada? Np zalecany 5w30 a paliwa 5%. Nie widać w analizach drastycznego zuzycia metali więc jakie są inne negatywy? Może się zerwać film? Tworzyć jakieś szlamy? Na niemieckich forach bardzo trzymają się i mają obawy o wsad paliwa i polecają 5w40 prawie każdemu dieslowi a i tak ludzie tam leją 5w30. Producent chyba też wie że silnik wali paliwem a i tak nie podnoszą mu lepkosci
 
Producenci dobrze wiedza widocznie nie jest to duże zagrożenie dla uszkodzenia silnika . Najważniejsze aby nic się nie stało podczas gwarancji . A ekologia to podstawa ... co tam silnik
Zreszta dużo wątków jest o lepkości 30 czy 20 i silniki nie padają jak muchy mimo ze na nich jeżdżą . Uważam ze więcej szkody zrobi styl jazdy niż lepkość oleju
Ile osób czeka po długiej trasie aby chwile popracował silnik z turbo się schłodził albo jechać dynamicznie jak olej się rozgrzeje a nie na zimnym ..... i gaz do podłogi
 
Silnik (turbosprężarka) schłodzi się efektywnej w trakcie delikatniejszej jazdy, praca na biegu jałowym nie jest zbyt optymalna.
 
Nowy Ford Transit 2.0 tdci, komputer pokazuje wymianę przy przebiegu 50000km (albo 40000, nie pamiętam dokładnie). Jazda po zakorkowanym mieście sprawiła, że przy ok 6000km komputer zgłosił potrzebę wymiany oleju.

Long life w praktyce 🙂
 
W sumie niezły algorytm, nie sądziłem, że potrafi aż tylukrotnie skrócić interwał.
 
Z VW mam doświadczenie, że nawet po 3 miesięcznej jeździe po mieście na krótkich odcinkach twardo trzyma się 30tys./2 lat :D
 
Pewnie zlicza ilość odpaleń, do tego przebieg między nimi i np temperatury płynów. Może ktoś się na tym zna i rozjaśni temat.
 
Będąc złośliwym to wg niektórych osób najlepiej przed każdym rozpoczęciem dnia powinieneś wymienić olej . Wg mnie ratują sytuacje te 30 km odcinki olej osiągnie 90 st oraz raz w miesiącu trasa poprawi jakość oleju przez wygrzanie go i odparowanie benzyny . Ja bym się trzymał wymian po zimie (wczesna wiosna) i absolutnie raz w roku lub max 10 tys . Jeżeli masz auto na gwarancji to co 20 w serwisie a w połowie samemu .
ja w Audi mam LL 2 lata /30 tys ale mam ustawiany zmienny cykl wymiany oleju . Jak jeżdżę w trasy to max mi pokazał 24 tys wymianę a jak przez pandemie COVID wiosna dużo krótkich odcinków to zawołał mnie na wymianę przy 12 tys
Ja robię wymiany co 12 tys sam a do serwisu w ramach gwarancji zgodnie z wezwaniem systemu . Olej mam wymieniany co pół roku ale samemu koszt 250 pln a serwis tylko olejowy ASO to 700/800 pln
A w połowie nie można do ASO i potem znowu jak system wzywa?
 
A w połowie nie można do ASO i potem znowu jak system wzywa?
Można jechać do ASO , tylko co mi to da po za wydanymi większymi pieniędzmi ? Podczas samodzielnej wymiany robię płukankę i czekam aż cały olej powoli sobie ściekanie . ASO na pytanie o zastosowanie płukanki ( maja produkty Forte) odradziło stosowanie podczas trwania gwarancji .
 
Podczas samodzielnej wymiany robię płukankę i czekam aż cały olej powoli sobie ściekanie .
Yyy, szkoda czasu, chyba,że masz go w nadmiarze.
@mati podesłał mi filmik z YT, a tam znalazłem ciekawą propozycję:
 
Pewnie zlicza ilość odpaleń, do tego przebieg między nimi i np temperatury płynów. Może ktoś się na tym zna i rozjaśni temat.
Sexy od softu auta . W Hondach 2016->.
Ilość startów
Prędkość
Obciążenie
Jazda na niskich / wysokich obrotach.
Pokazuje dni do serwisu i gdy jadę autostradą 1300 km to ubywa 20-30 dni .
Na miejscu dojazdy do pracy 22 km dziennie prędkość do 100 km h po przejechaniu 500 km - 1000 km w trybie spokojnym dodaje z 50 dni .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@MarcinM-Lbn w ASO pracują wymieniacze, często też partacze, nie umiejące zrobić nic poza procedurą :)...
zależy, kolega pracował w ASO BMW w Lublinie i sporo się tam nauczył (obecnie sam robi wszystko przy aucie, przekłada silniki itd.), ale szybko zrezygnował z tej pracy z prostego powodu: dostawał minimalną.
Co do tematu to moje auto (E36 M52b25 + LPG) ma zmieniany olej co max 8 tysięcy km, zwykle jest to trochę mniej. Wymieniam tak często, bo auto ma sporo krótszy dyferencjał (3.38 zamiast 2.93), niż w serii i często jest kręcone do odcinki oraz jeżdżone w mieście. Podczas jazdy autostradą jedzie się zwykle stale 4000 rpm, dodatkowo często robię redukcję z 5 na 3, żeby szybko z 80 rozpędzić się do 120. Często słyszę, że za często zmieniam olej, co sądzicie?
 
@Karopir uoa pokazała by coś więcej, ale każdy silnik lubi częstą wymianę oleju 👍
 
@lukaszewski ogólnie kilka lat temu doszedłem do wniosku, że kompletnie nie znam się olejach i uznałem, że będę kupował tanie i często zmieniał. Później chciałem mieć czysty silnik, ale przez legendy bałem się płukanek, więc uznałem, że zamiast robić płukankę będę zmieniał częściej olej. Ostatnio zrobiłem płukankę i silnik nie wybuchł, więc teraz planuję zmieniać olej co około 8000 km, bo to auto na pewno ma dużo ciężej od przeciętnego auta.
 
Jeżeli nie boli Cię to finansowo a przy okazji masz wewnętrzny spokój ze robisz dla „samochodu „ dobrze to nic nie zmieniaj . Można by było dyskutować gdybys powiedział jaki olej używasz , opierając o doświadczenia z danym olejem innych użytkowników forum . Kolejna rzecz to odp na wszystkie pytania byś miał po analizie oleju przepracowanego . A tak to trochę jak wróżenie .... co by było gdyby ....
 
@MarcinM-Lbn używam zwykle w miarę taniego oleju, ostatnio był 2 razy zalewany total quartz 9000 energy 5w40, a teraz pewnie kupię eurola super lite 5w40 i zastanawiam się czy nie dodać archoil 9100
 
Back
Top