• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wibracje po wymianie sprzęgła

Hej. Pozwolę sobie wrócić do mojego tematu dotyczących wibracji po wymianie dwumasy. Właśnie wróciłem od mechanika. Po dość długiej drodze dochodzenia co może być powodem, wymianie kompletu poduszek silnika i skrzyni zdecydowałem się w końcu na ponowne zrzucenie skrzyni i wymianę całego kompletu koła dwumasowego. Tym razem postawiłem na LUK-a. I co? I problem ustąpił... teraz nie ma żadnych wibracji, auto rusza gładziutko, sprzęgło nawet chodzi lżej, prawie nie poczułem pedału jak wsiadłem pierwszy raz :D Nawet komfort przy zmianie biegów jest lepszy, lepiej tłumi wibracje. To jest nauczka i przestroga by nie kombinować tylko kłaść to co było fabrycznie. Był LUK, kładź LUK-a a nie Sachsa czy innego producenta. W ogóle mój szwagier też miał przygodę z Sachsem po roku użytkowania, więc coś z nimi musi być nie tak. Zmienił na LUK-a i jest dobrze.
Cóż ja teraz będę miał pewnie batalię ze sklepem/producentem bo Sachsa będę reklamował. W błąd mechanika nie wierzę bo teraz montował tak samo, za pomocą tych samych narzędzi i jest ok. Ciekawe jak się producent zachowa. Będę Was informował o tym.
 
Ja u siebie zamiast fabrycznego Luka wkładałem Sachsa i brak problemów. O Luku naczytałem się :"że zestaw Luka już w pudełku stuka" :) Ale nie zawsze jak widać jest to regułą :)
 
W vw z lukiem nigdy nie miałem problemów. A sachs zastosował kolega tylko raz i były te same objawy. Do luka nigdy nie używałem przyżądu i zawsze było ok. Do sachsa kolega podszedł bez przyżądu i lipa. Z doświadczenia też powiem że to że jest przyżąd na warsztacie nie znaczy że mechanik zawsze go używa:)
 
No mój mechanik specjalnie sobie kupił stosunkowo nie tak dawno ten przyrząd, żeby lipy nie robić i żeby mu nikt nie wspierał, że coś źle zrobił. Tak samo montował Sachsa i Luka i niestety na Sachsie bardzo wibrowało/drgało, że czuć było na całej karoserii. Jestem ciekaw co było powodem bo na pierwszy rzut oka nic nie widać oprócz tego, że okładzina tarczy sprzęgła nie brała cała tylko po zewnętrznej stronie.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Winne było przestawienie się pierścienia odpowiadającego za samonastawność zacisku. W luku moim zdaniem jest to lepiej rozwiązane i bardziej idiotoodporne.
 
Winne było przestawienie się pierścienia odpowiadającego za samonastawność zacisku. W luku moim zdaniem jest to lepiej rozwiązane i bardziej idiotoodporne.
W sensie twierdzisz, że mechanik mógł skopać robotę?

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Nie nie twierdzę tak. Nie było mnię przy robocie i nie mnie oceniac czy ktoś coś skopał. Miałem kiedyś taką sytuację znajomy wymieniał sprzęgło i zapytał mnię czy potrzebuje przyżądu, ja mając doświadczenia z lukiem odpowiedziałem że nie. Poskładał sachsa bez przyżądu i wrócił za 2 dni z pretensjami że mu źle doradziłem bo teraz szarpie. Ja dalej zakładam luki bez przyżądu a sachsa omijam chociaż to dobra firma i w ciężarówkach 90% to stosujemy.
 
Może mechanik nie sprawdził nowej części i zamontował nie cofnięte sprzęgło.
Zjadła co rutyna bo montował mowa część.
 
Sprawa wadliwego zestawu koła dwumasowego zakończona. Po weryfikacji zdjęciowej i opisowej producent zdecydował się zwrócić pieniądze za reklamowaną część oraz połowę kwoty robocizny. W sumie powinni zwrócić całość, ale już nie chciałem sprawy przeciągać a w sumie cała reklamacja zakończyła się na wysłaniu opisu usterki, zdjęć części i rachunków. O dziwo nie musiałem części wysyłać, leży u mnie w garażu. Także generalnie jestem mega zdziwiony takim postępem, myślałem że to będzie walka z wiatrakami a tu pozytywne zaskoczenie. Jednocześnie mogę polecić sklep Autodoc. Jeśli chodzi o proces reklamacyjny i pomoc w tej kwestii to pełna profeska i szybkość działania.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Back
Top