• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin WIV50601 0W-30

wszystko o produkatach Meguin

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Meguin WIV 50601 0W-30

Analiza ufundowana przez : @jerseyAdmin , @poziom1989 , @Barracuda , @Zielony34 . Serdecznie dziękujemy!

Jakość:
  • ACEA A5/B5
Spełnia wymogi:
  • VW 503.00/506.00/506.01

Strona oleju:

meguinwiv506-pierwiastki.png

meguinwiv506-ir1.png

meguinwiv506-ir2.png

Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-<12,5 cSt). Lepkość w 100 stopniach przy dolnej granicy, olej jest na granicy między SAE 20 i SAE30.
  • Indeks lepkości 170, wystarczająco wysoki żeby zapewnić prawidłową ochronę silnika w pełnym spektrum temperatur
  • Pakiet dodatków jest stosunkowo stary, sformułowany z myślą o olejach PAO. Sporo wapnia, cynku i fosforu, dość dużo boru, uniwersalnego dodatku pełniącego rolę AW/EP, dyspergentu i t.d. Niewielka ilość sodu i krzemu.
  • TBN 9,1 - wartość wysoka jak na olej w normie A5/B5, spełnia z naddatkiem wymogi normy. Stosunkowo duża liczba kwasowa, ale biorąc pod uwagę bazy i pakiet olej powinien dobrze utrzymać wartość TBN w czasie.
  • FTIR wskazuje na bazy oparte o PAO i Estry
Podsumowanie: Olej nie posiada żadnych oficjalnych aprobat poza spełnieniem normy ACEA A5/B5. Patrząc na deklaracje spełnienia normy 506.00/506/01 oraz pakiet dodatków jest to olej dedykowany gównie do silników diesla wymagających podwyższonego poziomu ochrony. Może być z powodzeniem stosowany w silnikach wymagających tych norm. A także w nowoczesnych silnikach wolnossących benzynowych, turbo benzynach z pośrednim wtryskiem i dieslach wymagających normy ACEA A5/B5. W wypadku silników z bezpośrednim wtryskiem odradzamy stosowanie w jednostkach z problemami z LSPI.

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Meguin-0.JPG Meguin-1.JPG

Opakowanie analizowanego oleju:
DSC_0010.jpeg DSC_0009.jpeg
 
Bardzo dobry olej, jeden z ostatnich oficjalnych przepisów na PAO. Ester jako surfactant, FT-IR potwierdza stosunkowo duże stężenie AOs.
 
a do Forda WSS-M2C913-C, będzie dobry ??
 
Tak lub ACEA A5/B5. W przypadku Meguina nie ma się co martwić odnośnie kontroli jakości tzn. powtarzalności.
 
Ta norma jest odpowiednikiem A5/B5 więc możesz lać, chyba że bardzo ci zależy na oleju z oficjalną pieczątką czy deklaracjami producenta.
 
Ciekawy olej, choć głównie do starszych silników i takich, które nie wymagają zbyt wysokiej lepkości. Pakiet w zasadzie wyklucza stosowanie w silnikach z filtrem cząstek stałych z wyjątkiem konstrukcji Forda i niektórych Volvo, gdzie ten olej moze być ciekawą alternatywą gdy wymagane jest A5/B5.
 
Hyundai/KIA dopuszcza(ł?) A5/B5 do benzyniaków z GPF, podejrzewam że jeszcze parę takich "kwiatków" w rekomendacjach producentów dotyczących benzyn się znajdzie. Bo diesle to raczej już od dawna tylko na C.
 
No właśnie Ford i Volvo niekonicznie i w wielu wypadkach w diselach z filtrem dopuszczone są oleje bez eko norm.
 
Zalałem ten olej na zimę do swojego 2.4 D5, wiem, że to niemiarodajne, ale niższa maksymalna temp. oleju oraz bardzo przyjemna praca silnika na biegu jałowym - lepsza niż na ESP 0W-30.
 
Czy gdybym do tego oleju wlał Cerateca lub AR9200v2 .. dałoby to coś pozytywnego? Czy nie ma sensu ?
 
Z tego przepisu korzysta jeszcze kilka blenderow i bazuje tylko i wylacznie na gr. IV. Bedzie tak dlugo w sprzedazy, dopoki bedzie zainteresowanie.
 
O kurde, dzięki temu olejowi mogę wpisać się w modę lania tłustej wody do silnika :cool: Zawsze lałem 5W40, a tu 0W30, któremu blisko do 0W20, czyli by się zgadzało z ostatnimi trendami. To będzie mój następny olej, tak z czystej ciekawości go zastosuję bo zawsze 5W40 HC, a tu woda PAO Estrowa, może będzie dało się odczuć jakieś zmiany. Trzeba się bawić w doświadczenia póki jeszcze da się jeździć samochodem na olej i paliwo.
 
Olek dość drogi. Chyba jest jedna oferta 4×1L w sensownej cenie.
Prawdę mówiąc to nie rozumiem tego owczego pędu za niskimi lepkosciami do starych gruzów. Auto przelatało tysiące kilometrów na 5W40, a na starość niską lepkośc.
Jeszcze się może rozbiega gdy mu będzie za lekko 😁
 
Last edited:
Jeśli mówisz o mnie to ma być to tylko jednorazowy strzał z czystej ciekawości.
 
Biorąc pod uwagę wprost lepkość z analizy to jest 0W-20. Chociaż rzecz jasna dochodzi błąd pomiary i t.d. więc można przyjąć że to takie super-lekkie 0W-30.

Sam olej jest spoko, w zimie działał całkiem przyjemnie ale to raczej sztuka dla sztuki jeżeli nie ma się silnika który wymaga tych norm.

A pęd to moda. Może być moda na różowe gacie w słoniki to jest i na oleje o niskiej lepkości do starego gruza :D
 
SAE20 <9.3 cSt, a tutaj 9.5 cSt. Również trzeba znać CCS/MRV.

To typowe dla tego przepisu, że jest na granicy.
 
Back
Top