• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

wpływ rozmiaru opon na zużycie paliwa - Renault Clio 1,4 16V

W renault w kazdym modelu trzeba zmienić na komputerze rozmiar opon

U mnie nie trzeba akurat nic zmieniać. Ale fakt, w Lagunie III chyba chłopaki coś takiego robili.
 
W renault w kazdym modelu trzeba zmienić na komputerze rozmiar opon i felg i czasem zaznaczyć czy stalowe czy aluminiowe. W autach Vag też trzeba zmienić w kompie.
Tomek a w jakim celu zmieniać rozmiar opon? Serwis o niczym takim nie wie ...,
W Renault (Kadjar, Captur) Masz dopuszczone np 2 rozmiary opon i jedynie czego masz pilnować to ciśnienia w kołach aby czujnik tpms załączy „alarm” lub abs (nie wychwycił różnicy w średnicy koła) bo wtedy aktywuje ze z ciśnieniem jest cis nie tak
W Audi moim mam 3 rodzaje opon dopuszczonych od 17 do 19 cali i jak zmieniam z letnich na zimowe to nic nie muszę zmieniać ani programować aluzji czy stalowa czy Alu to już jakaś abstrakcja
 
W renault na liczniku jest podany wymiar koła, wymienisz koło na inne bez zmiany to będzie oszukiwał przebieg samochodu i no średnie spalanie na kompie. No i zależy od wersji licznika bo nie każdy licznik ma możliwość zmiany.
 
Tak z ciekawości Napisz mi o jakich modelach piszesz . Ja miałem 5 nowych renówek od 2012 roku i w żadnej nie znalazłem wzmianki w instrukcji dołączonej do danego modelu aby coś takiego robić. Np samemu dokonać takiej procedury albo udać się z tym do serwisu
Post automatically merged:

U mnie nie trzeba akurat nic zmieniać. Ale fakt, w Lagunie III chyba chłopaki coś takiego robili.
Miałem lagunę 3 z 2010 20 dci w najbogatszej wersji prywatna a w pracy z 2012 w wersji bose 20 dci i tez nic nie było
 
Last edited by a moderator:
Im auto ma słabszy silnik tym większa, bardziej zauważalna będzie różnica w spalaniu przy zmianie szerokości opon. Na silniku 2.0L może taka zmiana nie robić wrażenia, a na 1.2L już tak.

@acer66 Dałeś radę przetestować auto z 2019 r. przy -10st na dwóch olejach?
Ja zawsze mam / miałem zimowe węższe lub mniejsza średnica felgi i nigdy nie zauważyłem zmian w zużyciu paliwa. Obecnie letnie 245/18 a zimowe 225/17 i absolutnie nie widzę zależności . Jedyne co zauważyłem ze z uwagi na warunki na drodze jesienia /zima częściej deszcz mokro lub śnieg , szybciej ciemno sie robi jeżdżę zauważalnie wolniej Fakt zawsze mam opony b. Dobre i kupuje je opierając się o testy . Ale nigdy nie miałem różnic w spalaniu aby to zauważyć . Nie biorę pod uwagę temperatur .
 
Miałem lagunę 3 z 2010 20 dci w najbogatszej wersji prywatna a w pracy z 2012 w wersji bose 20 dci i tez nic nie było
Przepraszam, pominąłem szczegół - w CLIP ;)
 
Tylko dla mnie jako użytkownika jak w Lagunie miałem dobór opon na naklejce 205/60/16 oraz 215/50/17 i 225/40/18 i nigdzie w instrukcji nie było napisane ze przy zmianie rozmiaru udaj się do serwisu w celu kalibracji . Dla mnie to trochę ściema bo te rozmiary maja znikoma różnice w średnicy .
teraz w capturze mam goddyear z wys bieżnika 9.2 mm to po kilku latach jazy mogę mieć bierznik 3mm a to daje różnice prawie 1,5 cm ba średnicy i co wtedy wyniki tez będą się rozjeżdżać ?
 
Last edited by a moderator:
i nigdzie w instrukcji nie było napisane ze przy zmianie rozmiaru udaj się do serwisu w celu kalibracji

Ja tam w temat się nie zagłębiałem. Mam lato 225/45/17 i zima 205/55/16 i nie widze żadnej różnicy ani w spalaniu, ani we wskazaniach prędkościomierza.
 
Wg mnie więcej zaoszczędzisz paliwa jak jadac przez miasto nie będziesz z kimś się ścigał z pod świateł albo 2x nie wciśniesz pedału gazu . A na ES CE poza miastem nie rozpedzisz do 160 tylko zostaniesz przy 130 km/h . Ja tak u siebie po mieście z 12,5 l/100km bez problemu schodze do 9,5 lub 10
 
Last edited by a moderator:
U mnie zauważam różnice w soalaniublato zima ,
rozmiar 215 65 r16 .
Może być to dłużej na ssaniu , bo chłodniej, opory toczenia letnich i zimowych są inne.

Ale jest jeszcze ciśnienie w oponach i to ma decydujący wpływ na opory toczenia.
Latem pompujemy na 2,1 zawsze nie nagrzane opony, np rano gdy po nocy jest +16 st C , w dzień jedziemy a słońce i gorący asfalt podgrzewa powietrze w oponie i mierzyłem 2,5 bar.
Zimą jest na odwrót , no może na długiej trasie coś drgnie na + ale nie są to takie wartości..dlatego stosuje zasadę , zima pompuje 2,3 bar , można dopuszczalnie do jazdy Eco 2,5 Bar .
byt niskie ciśnienie w zimówkach jest jedną z przyczyn ząbkowania opon.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top