• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wpływ wielkości felg/masy na osiągi

szakul

Użytkownik
Samochód
BMW E90 330i N53B30
Czy sama wielkość felg np przejście z 17 na 18 ma wpływ na osiągi? Jeśli tak to jaki mniej więcej? Każda z felg będzie mniej więcej o kilogram cięższa, więc chyba różnica nie powinna być duża.

Szerokość opony będzie zachowana, więc oporów toczenia nie zwiększamy.

Ktoś przechodził na felgi o rozmiar większy? Jak odczucia? Komfort, spalanie, itp


Zapraszam do dyskusji
 
Zwiększasz masę nieresorowaną.Teoretycznie auto będzie wolniejsze i więcej paliło.A praktycznie nie zauważysz różnicy.No może poza pogorszeniem komfortu bo do większej felgi opona musi być niższa.
 
Golf 1.4 tsi w tym sezonie zmieniłem z 205/55r16 na 225/45r17. Opona ta sama Bridgestone Turanza T005, masa koła zwiększona o 1 kg, kompletnie nie czuć różnicy w osiągach, spalanie identyczne, nawet rekordowo zrobiłem niższe spalanie na szerszych kołach.
 
I pewnie nie zmieniłes na komputerze inny rozmiar opon?
 
Jak zwiększasz rozmiar opony, jednocześnie obniżając profil?.... PO CO...
 
Nawet jeśli nie zmienił to zamiennik jest prawie idealny w lekkim plusie
20220917_082551.jpg
 
@szakul różnice 1kg na koło są odczuwalne, ale trzeba brać pod uwagę wagę felgi i opony, bo w oponach różnice wagi pomiędzy producentami są znaczne i zestaw 18 może ważyć mniej niż 17
 
Kiedys Coobcio tak nawijał ciegle o tych wagach opony i felgi, to tamto. W koncu trafilo im sie jakies auto, zrobili sobie testy na ciezszym zestawie i lzejszym. Osiagi identyczne.
 
Odczuwalne 1kg na koło? Skąd te przemyślenia? Mierzyles to w jakiś sposób?
 
Dla mnie jest to odczuwalne, dokładnie miałem różnice 1.1kg między jednym kołem a drugim.
 
Czyli dupohamownia? Czyli żaden wyznacznik. Tu po dodatkach ludzie czują lepsze przyspieszenie, a po wykresach tego nie widać
 
Mnie nie interesuje jazda po prostej, więc nie potrzebuje mierzyć czasów przyspieszeń . Autem jeżdżę regularnie na track daye i takie są moje odczucia. Obecnie na tor mam zestaw 3.5kg lżejszy na kole od ulicznego
 
Okkk, testy na torze właśnie w większości przemawiały na plus na 18.
 
bardziej istotne i odczuwalna będzie zmiana wagi opon, je sobie zważ, jakby nie było są one dużo bardziej oddalony od środka koła niż felgi więc ich wpływ będzie większy, ich masa zatem generuje większy moment bezwładności, szukaj lekkich opon
 
To jest prawda. Jednak w rzeczywistości nie sa to wielkie "liczby" dla silnika.
 
Kiedyś nie zwracałem uwagi na wagę opon, teraz już sprawdzam zanim założę. Amazon.de podaje na aukcjach takie dane. W e46 miałem letnie 225/45r17 Pirelli Pzero, były dość ciężkie, a na zimę 195/65r15 na ultra lekkich felgach. Koło letnie ważyło 20,5 kg, a koło zimowe 11 kg. Mierzyłem przyspieszenie na 4 biegu od 60 do 100 i zwykły stoper nie wyłapał różnicy. Możliwe, że ze startu zatrzymanego byłoby ciut gorzej na cięższych kołach, ale błąd pomiaru stoperem nie zachęcał mnie do robienia prób. Z tym że tu była drastyczna różnica w masie kół. Wybieranie nierówności w obu przypadkach jednakowe, generalnie nie czułem różnicy, ale to zasługa genialnego zawieszenia w e46.
 
Ja mam tego ciężkiego Dunlopa SportMax RT2 i alusa 17cali chyba też z tych cieższych i jestem przekonany, że spalanie jes większe.
Już powoli zbliża się czas zakładania zimowych kół i wtedy sam dla siebie i przy okazji dla innych sprawdzę dokładnie spalanie z komputera na tempomacie w tym samym dniu, w ten sam sposób różnicę między letnim Dunlopem R17 i zimowym Goodyearem R16.
 
@STREAM-HD Sport maxx rt i rt2 należą do tych lżejszych opon. W rt2 zastosowali nawet carbon w opasaniu.
 
Back
Top