Gdzies w necie był testy.opon na wagę i opory w mieście i trasa. I wyszło ze.opony ciężkie w miescie spalały o 0.5 litra więcej a w trasie roznica 0.1 litra a lekkim a ciężkim oponą.
Nie zmienia się nic poza spalaniem(większe opory przez szerszą oponę), a różnica ciężaru w moim przypadku była spora. Osiągi 60-140 praktycznie takie same, też mnie to kiedyś ciekawiło.
A to akurat prawda w moim 1.8t na oponach 205/55/16 spala jakieś 0.5l mniej niż na 225/40/18.
Dodam że felga 16 to stalówka i zimowe opony a 18stki Alu. I opony letnie
Nie zmienia się nic poza spalaniem(większe opory przez szerszą oponę), a różnica ciężaru w moim przypadku była spora. Osiągi 60-140 praktycznie takie same, też mnie to kiedyś ciekawiło.
Mogą, nie zaprzeczam, do utrzymania osiągów potrzebna jest przyczepność. Dlatego producent homologuje optymalne parametry dla danego rozmiaru felg i parę rozmiarów felg.
w moim focusie mam
225x45r17 letnie
205x55r16 zimowe
różnice jaki zauważyłem na 17" to
większe spalanie -przy jeździe po mieście, na trasie jakoś nie udało mi się zaobserwować różnicy
lepsza przyczepność -hamowanie jakby skuteczniejsze, ciężej zerwać trakcje to akurat wyraźnie czuć
komfort coś tam spadł -ale tak mało że po 2 tyg. się przyzwyczaiłem i zapomniałem jak było wcześniej
W moim Focusie mialem lato 235/40/18 na Alu feldze, a zimę 215/55/16 na stalówce.
Robiłem pomiary 0-100 przez interfejs i wyszła mi różnica 1 sekundy na korzyść zimówek. Tyle że letnie byly już dość zużyte, nie wiem czy miało to wpływ. Teraz też. Mam zamiar przed zimą zrobić pomiary bo zmieniłem letnie na nowe, tyle że założyłem mniejsze - 225/40/18.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.