• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wplyw zastosowanego oleju na tlumienie halasu silnika

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Nie mam zamiaru tego udowadniać - nie mam czasu wymyślać sposobu jak to robić. Tak odczuwam :) jeśli to placebo - to też nieźle - grunt że czuję poprawę a nie pogorszenie;)
 
Spoko, spoko, to Ty tam siedzisz i masz info z pierwszej ręki. To mi to po prostu ciężko kupić, ale nie mówię, że nie masz racji.
 
Post przeniesiony z wątku:


Tak wiem na nowym oleju zawsze silnik lepiej pracuje 😉 Ale mam już 1200km przejechane na Specolu Specpremium C3 5W40 i jeszcze nie słychać cichego gwizdu turbiny.
Może nie być widać podpisu o jakie auto chodzi to Mondeo MK4 2.0 DW10C
 
Last edited:
W zasadzie to taki post powinien trafić do kosza ale jestem ciekaw co @Mariusz.S miał na myśli.

1) 1200km to jeszcze w miarę świeży olej
2) co ma olej do świstu turbiny?
- Na lepszym oleju nie gwiżdże?
- Na oleju o wyższej lepkości nie gwiżdże?
 
Właśnie co ma olej do gwizdu/świstu turbiny? To że świszcze to wcale nie znaczy, że źle pracuje a nawet wręcz przeciwnie.
 
Sprawdziłem w tych samych warunkach w dieslu CR 2,2 sonometrem. Lepszy olej (LM + płukanka vs jakaś popularna marka chyba Castrol) po paru tysiącach różnica oscylowała wokół 2dB na minus. Tuż po wymianie różnica stary, nowy była większa. Dlaczego to zrobiłem? Ponieważ wygłuszenie z osłony mi się rozpadło i zrobiło się głośno, jak i miałem taką możliwość. Przy wymianie oleju była robiona płukanka więc to mógł być jej wpływ.
Te 2dB to było nic w porównaniu silnik bez a z założoną osłoną a na końcu nowe wygłuszenie osłony. Różnice pomiędzy pomiarami wychodziły 7-10dB.
Pomiar w środku na wysokości twarzy i pod lusterkiem kierowcy. Pod jedną stacją i przegonieniu po autostradzie. Od jałowych po czerwone pole.
W innych dieslach też było słychać różnice. Nie oszukujmy się nie jakieś radykalne. Tylko od razu stary vs nowy to tak.

W benzynach, tb, wtrysk pośredni, bezpośredni, płukanka. Nawet mi przez myśl nie przeszło, różnice były co najwyżej pomijalne. Czy to nowy olej, tańszy, droższy jak i różnice w lepkości +- 10-20. Słuch mam absolutny (sprawdzone).
 
Last edited:
Back
Top