• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Wplyw zastosowanego oleju na tlumienie halasu silnika

tkm

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 mk1 2.0 HDI 109
Z tym Trawolem to akurat głupi przykład. Chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie zalałby takiego oleju do auta.

Skoro odgłos pracy silnika decyduje o tym czy dany olej jest lepszy/gorszy to śmiesznie by wyszło gdyby okazało się, że cokolwiek bez odpowiednich norm daje lepsze wrażenia akustyczne niż np Millers.

Źle do tego podchodzisz i tyle, poziom1989 dał ci ciekawego linka do poczytania.
 
Last edited by a moderator:

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Testowałem już w tym aucie kilka dobrych olejów i jestem w stanie odróżnić na którym silnik najładniej pracuje
Ale to wciąż niczego nie dowodzi. Wrażenia akustyczne to tylko subiektywna ocena komfortu podróży. Nie ma ona jednak nic wspólnego z ochroną silnika.

Poza tym gdzie widzisz ten marketing Millersa poza internetem
Na przykład w tym, że mają oleje na poziomie Lotosa Synthetic Plus 5W40, czy Totala 5W40, za cenę 3x taką. Millers to spora marka, płacisz za import, sporą marżę i znak towarowy, oraz pompowanie wizerunku firmy "rodzinnej". To jak z browarami kraftowymi. Są spoko, ale sporo jest też takich, gdzie etykietka, nie smak, mają zachęcić do wydania 10-15zł za 500ml.

To chyba w przypadku takich firm jak Mobil, Castrol czy Valvoline lub Total bardziej możemy mówić, że płacimy za marketing bo ich reklama leci we wszystkich mediach
Serio, ostatnia reklama oleju silnikowego, jaką widziałem w życiu, to była świetna seria reklam Orlenu o tym, że samochód Japoński potrzebuje Japońskiego oleju itp ;) A teraz popatrz, ile kosztuje Orlen, a ile Millers.
 

DeMeo

Użytkownik
Samochód
Abarth 595 ; BMW E38
Skoro odgłos pracy silnika decyduje o tym czy dany olej jest lepszy/gorszy to śmiesznie by wyszło gdyby okazało się, że cokolwiek bez odpowiednich norm daje lepsze wrażenia akustyczne niż np Millers.

Źle do tego podchodzisz i tyle, poziom1989 dał ci ciekawego linka do poczytania.
Nigdzie nie napisałem, że kultura pracy silnika jest dla mnie wyznacznikiem czy olej jest lepszy czy gorszy pod względem ochrony. Nie zakładam też, że Millers jest jakimś cudem ale raczej nie jest gorszej klasy olejem niż jakiś Lotos więc jeśli silnik ma na nim lepszą kulturę pracy i spala go mniej to czemu niby miałbym się tym nie kierować przy wyborze. Kasa w tym przypadku nie ma dla mnie znaczenia. Kilkadziesiąt zł w tą czy w tamtą raz na rok nie robi różnicy. Ale nie wykluczam, że jeszcze spróbuję jakiegoś innego oleju. Nie jestem fanatykiem Millersa. W Abarcie przeszedłem z CFS-a na Mobila 5W50 i jestem zadowolony;)
 

DarekBB

Użytkownik
Lokalizacja
Bielsko-Biała
Samochód
BMW E38 730i M60B30
Ja zalalem shell 5w40 który jest "chudy" i mam wrazenia ze silnik chodzi ciszej niz na np lotosie czy totalu. No i zeżarł już 300ml na tys km...
 

CICHY

Użytkownik
Lokalizacja
Wrocław
Samochód
Nissan Almera (n15) GTI z 1999 roku, silnik SR20DE (nominalnie 143 KM)
tylko o dźwięku - w moim wolnossaku z wymienionym kolektorem na 4-2-1 i wydechem w pełnym przelocie 2,5 cala najlepszy efekt w kontekście brzmienia (taki efekt "przy okazji") dał Eneos Sustina 0W50 z dodanym AR9400

czyli wyszło przyjemne z pożytecznym
choć sumarycznie nietanio...
 

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
[QUOTE="Zielony34, post: 79869, member: Akustyka nie jest żadnym wyznacznikiem jakości oleju. Temat on tym, również jest na forum [/QUOTE]

Dla mnie jest , olej spełnia wiele zadań w silniku .
Tłumienie drgań również !


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Za ograniczenie drgań silnika odpowiadają między innymi poduszki silnika ;)
 

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
@Zielony34
Poduszki niwelują wibracje , a mowa o drganiach wysokiej częstotliwości wywołującej falę dźwiękową .
Ograniczenie / tłumienie tych wibracji sprawia , że silnik płynnie pracuje i też mniej się zużywa w takich miejscach jak popychacze zaworów , koniki czy tłoki /kołatanie tłoków/. To ostanie jest zmorą dla inżynierów przy krótkich tłokach w silnikach wysokoobrotowych .

Lubię słuchać gang silnika , a nie jazgot jakby wiadro gwoździ wsypał.



Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 

denton88

Użytkownik
Samochód
honda
Olej o wyższej lepkości (SAE 40) lepiej tłumi drgania, co pozwala ograniczyć do minimum zużycie kawitacyjne w węzłach tarcia. Jak wiadomo przekłada się to również na "przyjemniejsze" odczucia słuchowe, ale to już bardziej subiektywne.
 

denton88

Użytkownik
Samochód
honda
Oczywiście, że tak. Większe cząsteczki, dłuższe łańcuchy cząsteczkowe, oleje pochodzenia mineralnego mają tu oczywistą przewagę w tłumieniu drgań nad odpowiednikami syntetycznymi, ale nie oznacza to że musi się to przekładać na lepsze właściwości smarne czy lepszą ochronę w ujęciu całościowym.
 

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
O dziwo na oleju 0W20 Hondy silnik jest cichy , na Ravenol było inaczej zdecydowanie.
Tak metalicznie , twardo .
W sumie między 0w30 Shell a 0w20 Hondy nie ma różnicy .
Akustycznie oczywiście.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 

Zielony34

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4
Podobno oleje HC są cichsze niż oleje PAO.
Pół Mit. Czasami ktoś zgłosi, że po przejściu na PAO z HC słyszy bardziej "metaliczną" pracę silnika. Nie ma to jednak żadnego wpływu na ochronę i nie ma co sobie tym zaprzątać głowy. Ja osobiście nie zauważyłem żadnej różnicy. Obecnie mam okazyjny powrót z PAO do HC i stwierdzam, że najlepiej było na Meguinie 0W40. Ale to już jeśli muszę się czepiać, bo akustyka nie jest dla mnie w ogóle ważna.
 
Top