• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

WV Golf 7, 1.2 TSI 105KM 77kW, CJZA

Molex

Nowy użytkownik
Marka samochodu
WV
Budżet/ile litrów
300
Styl jazdy
Silnik
1.2 TSI CJZA
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504
Witam!
Proszę o pomoc w wyborze oleju.
Auto mojego ojca, udokumentowany przebieg 51tys.
Poprzednio zalewany podobno jakiś shell
Autko głownie będzie jeździć po miescie.

Pozdr
 
Temat doboru oleju pod normy 504/507 powraca często.
Więc tradycyjne polecamy oem VW 0w30 lub jakiś Shell z tą normą (chyba ect).
Dobrze i dość tanio.
 
Teraz oem to Shell.
Motul - jak chcesz.
Specific 504507, ale bez większej różnicy względem oem.
Jak koniecznie chcesz coś innego, to Mobil1 esp.
 
Total Long Life 5W30 - analiza dostępna na forum, bardzo dobry olej
Valvoline XL-III 5W30 - sam mam obecnie, polecam póki co
Castrol Edge Long Life 5W30
Orlen Max Expert V 5w30
itp
Cokolwiek z oficjalna aprobata 504/507 i będziesz zadowolony :) - producent wedle własnego widzimisię, życia tym raczej znacznie silnikowi nie wydłużysz jeśli olej będzie regularnie i dość często (co 10 do 15k km) zmieniany
 
Bardziej bym wolał trochę dopłacić i nie jeździć na OEM Castrolu w innej butelce
Dla VAG-a oleje blenduje Shell, nie Castrol. Poza tym, co właściwie przeszkadza Ci w Castrolu? Bo tak wszyscy jojczą, płaczą, beczą na te Castrole, a żadna analiza nie chce pokazać, że to złe oleje. Na rynku aftermarketowym Castrol też jest najbardziej popularną marką i kurde, no nie chcą te silniki wybuchać. Skąd ten fenomen złej jakości środków smarnych spod ich loga? ;)
Może jakiś Motul ??
To takie forumowe i facebookowe. Pytasz o Castrola, to się niektórzy mało palpitacji serca nie nabawią, ale Motul, to jest dopiero sztos liga :D.

Ale dobra. To pomijając te straszne oleje na C, i te okropne OEM-y.
Może Shell Helix Ultra ECT 0W30, czyli w sumie OEM w innej butelce :).
Poza tym z fajnych olei masz np. Mobil1 ESP 5W30, Texaco Havoline ProDS V 5W30, Eurol Syntence FS 0W30, Orlen Platinum MaxExpert V 5W30, Lotos Aurum 504/507 5W30,
 
Bardziej bym wolał trochę dopłacić i nie jeździć na OEM Castrolu w innej butelce ;)
Może jakiś Motul ??
Dziwne to forum, co nie?
Na innych oczy sobie wydrapują, bo olej X ma o 5% PAO więcej niż olej Y, a tutaj zwykły HC polecają ...

Od najtańszych:
- Lotos Aurum 504/507, Orlen MaxExpert V, Specol C3
"Póła średnia", ale raczej o cenę chodzi, niż o jakość:
- Shele z odpowiednią normą, Mobil1 ESP, Castrol Edge LL, Ttal, Valvo, Meguin, Motul, ...

"Półka wyższa", (wymagająca dużej zdolności kredytowej):
- Ravenol, Millers, Penrite, ...


Różnic między olejami dla silnika w zwykłej jeździe praktycznie nie będzie.
Oleje spełniające wymaganą normę, posiadają minimalne takie same parametry.
Domieszki PAO, czy większość takiego oleju bazowego pokaże swoją przewagę w nielicznych sytuacjach, których "w drodze po bułki", raczej miał nie będziesz ;)
Druga grupa docelowa tzw olejów egzotycznych, to pasjonaci.

Dołączam plik Erwin, w którym znajdziesz wszystkie oleje posiadające aprobatę VW na normę 504/507.

Nie bronimy Ci używania najdroższych olejów.
Decyzja należy do Ciebie, ale prócz ceny, wiele tym nie zyskasz względem np Mobil1.
 

Attachments

  • step_50400_50700.pdf
    141,2 KB · Odwiedzin: 817
Zniknął @Skiper i nie ma kto jojczyć :p

Co do tematu, to ja polecę olej który mam w silniku :D czyli Castrola. Jestem z niego bardzo zadowolony, bardziej niż z olejów topowych "forumowych" producentów czyli Liqui Moly czy Meguina.

Konkretnie Castrol Edge 5W-30 LL. Ja sam jeżdżę na Magnatecu, ale Edge też polecę - to "rozwinięta" wersja Magnateca, więc powinno być tylko lepiej.

Jeżeli koniecznie chcesz coś innego to, w przypadkowej kolejności:
- olej OEM VW (to Shell)
- Midland Crypto 3 5W-30
- Yacco Lube DE 5W-30
- Eni i-Sint 5W-30
- Orlen MaxExpert V 5W-30
- Eurol Syntence FS 5W-30
- Gulf Formula GVX 5W-30
- Neste Pro+ W LL-III 5W-30
- Repsol Elite LL 5W-30

Przekrój od tanich i dobrych (Orlen, Gulf) do drogich i równie dobrych (Repsol, Midland). Wszystkie oleje mają oficjalną pieczątkę VAGa więc na 100% spełniają wszystkie wymogi normy 504/507.
 
Normy VAG są wstecznie kompatybilne, jeżeli olej spełnia 504/507, to spełnia, przewyższając też wymagania 502/505.
 
Back
Top