• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wycieraczki

Swego czasu - nie wiem jak teraz - w manualach aut JPN była instrukcja wymiany samych gum wycieraczek właśnie.
 
W mojej, rocznik 2006, już nie ma wzmianki w IO odnośnie wymiany gum wycieraczek.
Ale dzięki temu, w skali globalnej zarobi więcej ludzi, bo oprócz wyprodukowania i dostawy gum, trzeba jeszcze wyprodukować i dostarczyć plastikowe końcówki, to samo z pozostałą częścią pióra i poskładać wszystko. Dalej dystrybutorzy, marże i końcowy użytkownik ma wygodniej i drożej, a gospodarka się kręci.
 
Ja stosuję wycieraczki hybrydowe (wygląd), firma mniejsza o to bo i tak kupuję co roku, do hondy oryginał był mitsuba/denso czy jakoś tak, a teraz stosuję polskie z firmy FLASH, oraz noname też hybrydowe bo ładne i mają klasyczny stelaż, a tak się składa że uważam bezszkieletowe za totalne dno i do tego szkaradne.
 
Jak te FLASH się sprawują?
 
Swego czasu - nie wiem jak teraz - w manualach aut JPN była instrukcja wymiany samych gum wycieraczek właśnie.
Kupiłem samochód z wycieraczkami w stanie śmietnikowym. Sugerując się opiniami z sieci kupiłem komplet piór Heyner z zapasowymi gumkami na zimę.
Okazało się że te heynery mają bardzo sztywny stelaż i ramiona nie są w stanie ich docisnąć do szyby, odstają na środku. Przełożyłem więc gumki i urwane adaptery do starych wycieraczek Valeo (okazuje się, że bardzo łatwo się je rozbiera) i póki co działa to wyśmienicie. W przyszłości mam zamiar wymieniać same gumki.

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
 
Kiedyś podkusilo mnie kupić same gumki firmy motgum :D
Skakaly po szybie :D
Teraz mam najtańsze Valeo First pierwsza para wytrzymala 2 lata druga po 3 miesiącach zaczęła mazac więc chyba spróbuje Alca . W Renacie nie ma jak orginal przez te ich spryskiwacze
 
Ja już rok jeżdżę na Valeo First i jak na razie bez zarzutu, pieniądz śmieszny.
 
Kiedyś podkusilo mnie kupić same gumki firmy motgum :D
Skakaly po szybie :D
Teraz mam najtańsze Valeo First pierwsza para wytrzymala 2 lata druga po 3 miesiącach zaczęła mazac więc chyba spróbuje Alca . W Renacie nie ma jak orginal przez te ich spryskiwacze
W scenicu z tyłu mam ramię i pióro z motgumu od lipca ub.r. Jak na razie ok. Guma zbiera, nie skacze ani nie piszczy, a na pewno nie ma lekko, bo u mnie z tyłu zawsze jest gruba warstwa syfu na szybie. Takie uroki mieszkania w sąsiedztwie kopalni bazaltu.

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
 
@Binas96 kiedyś w Maździe używałem wycieraczki Alca. Tanie i super działały. Teraz z racji tego, że w obecnym aucie użytkuję bezszkieletowe mam wrzucone Oximo i działają już kilka miesięcy. Nie mam zastrzeżeń.
 
Najlepsze wycieraczki jakie miałem u siebie to Bosch Aerotwin i Champion Contact, które były w stanie przetrwać 2 lub 3 zimy. Inne tanie szkieletowe starczały może na rok czasu, co pod względem opłacalności generowało podobne koszty, jednak pod kątem kultury pracy po prostu sobie nie radziły.
 
Ja kupuje najtańsze wycieraczki w budowlanych, i o dziwo trzymają dłużej niz valeo.
 
W BMW mam oryginały , nie wiem kiedy były montowane , ale u mnie śmigają ponad rok i są świetne. W toyotce na wiosnę zamontowałem oximo i zrobiły się potwornie glosne.
 
Moim zdaniem Oximo zjechało z jakością.
4 lata temu zamontowałem do Focusa I hybrydy i przez rok nie dało się odczuć utraty właściwości, a potem sprzedałem samochód.
2 lata temu wleciały do Yarisa też hybrydy i po pół roku już mazały lekko, wywaliłem po kolejnym pół roku. Ramiona są ok, po kolejnej wymianie wyraźna poprawa.

Pozdrawiam,
 
Do Mini Coopera żonki kupiłem 2 tyg temu kpl Oximo - jak na razie rewelacja za 25 zł - zobaczymy co dalej, jak jesień, zime przetrwają ;)
 
Najbardziej zawiodłem się na Valeo First a później na serii Silencio (niby lepsza). Po mc używania zostawiają smugi i pasy z niezebranym płynem, co ciekawe parę lat wcześniej miałem model Silencio i to były jedne z najlepszych wycieraczek jakie miałem.

Od paru sezonów jeżdżę na Bosch Twin a jeśli nie ma to na serii Eco i w tej cenie raczej ciężko znaleźć coś lepszego.
 
Ostatnio pierwszy raz kupiłem droższe wycieraczki, niż zwykle, bo w markecie tylko takie miały odpowiednią długość do mojego auta. Kupiłem Michelin RainForce Hybrid i na razie wymieniłem jedną, bo druga jeszcze ok. Wcześniej miałem Bosch AeroEco i w sumie to takie średnie były. Michelin bardziej mi podpasował. Z wyglądu też mi się bardziej podobają
 
Chwaliłem OXIMO przedwcześnie. Jeździły w Mercedesie niecały rok. Niby jeszcze wycierały, ale strasznie hałasowały. Nie chciałem już kombinować i założyłem sprawdzonego Boscha Aerotwin. Co prawda cena dwukrotnie wyższa, ale powinny podziałać kilka lat. ;)
 
Ja brałem OGE z aliexpress i polecam. Jeżdżę prawie rok i nadal świetnie zbierają, nie skaczą, nie piszczą.
Brałem od oge official store.
 
Tak czytam i się zastanawiam, niektórzy wymieniają olej co pół roku wydając kilkaset złotych a od wycieraczek a szczególnie od dwóch gumowych pasków za 50 zł wymaga się kilkuletniego działania... Zwykła eksploatacyjna część, jeżeli wytrzyma rok to już jest ok a jak dłużej to tylko na plus. Ja polecam hybrydowe MOTGUM. Nie są drogie, ładnie wyglądają i niczym nie odbiegają od Valeo czy Boscha a firma Polska.
 
Miałem Motgum hybrydowe i były dobre może z 2 lata (auto garażowane). Teraz mam szkieletowe Denso i zobaczymy ile one wytrzymają
 
Back
Top