• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju nie co ilość km, ale ilość rbh?

U mnie 200mth lub 10tys km. Wypada 2 razy w roku. Koniec wiosny i lato z powodu kilometrów. Jesień, zima i większość wiosny po mth. Raz zdarzyła się przyspieszona wymiana z powodu 3 nieudanych wypaleń dpf...
 
Przeciez ludziom co chwile wyskakuja nieudane procedury wypalania. Nie sa w stanie poznac kiedy sie wypala, a kiedy nie. U mnie nie wystaepuje zjawisko dopalania sie podczas jazdy, temperatura dpf podczas autostrady to max 300. A znajomi mi opowiadaja, ze samo sie wypala na autostradzie. Czyli wielu uzytkownikow nie ma pojecia jak sir wypala dpf w poszczegolnym aucie.
 
A znajomi mi opowiadaja, ze samo sie wypala na autostradzie.
Nie znajomi, a sami producenci aut w instrukcjach. U mnie jest jasno napisane, że DPF przy jeździe "z podwyższoną" prędkością obrotową jest w stanie wypalić się pasywnie. I tak też jest, jadę 140km/h 6 bieg, i zapełnienie filtra na dłuższym dystansie potrafi się "wyzerować" bez aktywowania układu dopalania filtra, także jak najbardziej jest to możliwe.
 
@Triumphator tak z zasady to niby dziala. Jednak jak kupilem swoje auto i zaczalem miec wglad przez OBD "na zywo", to niestety, ale w tym silniku 2.0tdi CGLC tak to nie dziala. Sprawdzone na dwóch autach, a5 i a6.
1.Przy jezdzie autostradowej ilosc sadzy wraz z kilometrami wzrasta, nigdy nie maleje.
2.Przebieg przejechany autostrada pomiedzy wypalaniami jest wiekszy maksymalnie 15 procent od przebiegu wykonywanego po miescie.
3.Podczas podgladania procedury aktywnego wypalania, kiedy temperatura dpf spadnie ponizej okolo 580 stopni poziom sadzy przestaje malec, ecu podbija wtedy temperature do 610 stopni.
4. Podczas trasy autostrada 1300km DPF sie wypalal aktywnie 3 razy, w teorii nie powinien ani razu.
5. Ciekawostka, podczas wypalania aktywnego procedura sie wylacza po osiagnieciu 25 procent zapelnienia filtra sądzą.

Po tych obserwacjach jestem w stanie zaryzykowac stwierdzenie, ze w silniku CGLC (z wersja ecu jaka akurat mam) dpf nie wypala sie pasywnie.
 
1300km od wymiany oleju i 24h na liczniku mh.
Średnia prędkość trochę poniżej 60km/h.
 
U mnie od wymiany 134.5 h , 7000kkm. Chyba z milimetr z bagnetu ubyło. Fotka na zimno, jeszcze miesiąc do wymiany chyba, że odpuszczę sobie ASO i pociągnę do 10kkm ok 200 godzin.
20220813_094625.jpg
 
Ja w Golfie do takiego oleju dolałem litra bo było minimum i jeździ dalej
 
Mój Mercedes z racji bardzo rzadkiego używania (według badania SKP przez ostatni rok ledwo zrobiłem 500km) wymieniam raz na dwa lata olej silnikowy, tam wlane jest 8 litrów oleju. Silnik jest czysty, wrzucałem zdjęcia po zdjęciu miski w temacie otwartych silników. W tym roku serwis olejowy polegał na tym, że spuściłem 0.5 L Lotosa, a uzupełniłem 0.5 L Mannol 9929 Ester Additive. Od 2014 roku jak go kupiłem olej zmieniam co dwa lata i silnik jest w dobrej kondycji. Jedyny problem jego jest taki, że jak długo postoi (ponad miesiąc) to któraś szklanka odzywa się przez dobry moment. Przy systematycznym rozruchu/ użytkowaniu problem ten nie występuje. Za rok robię duży przegląd (olej silnikowy, wymiana statyczna oleju w skrzyni biegów, płyn hamulcowy i płyn chłodniczy) i potem może stać dalej. 🤣🙂😅
 
BMW 5 e60 2008r mojej rodzicielki. 137 tys pewnego przebiegu. Olej zmieniany w lipcu 21 (1300 km) temu. Nie zmieniałem po roku.... Dolałem płukankę Oilsyn LL
 

Attachments

  • IMG_20220809_172127.jpg
    IMG_20220809_172127.jpg
    4,1 MB · Odwiedzin: 187
  • IMG_20220809_172138.jpg
    IMG_20220809_172138.jpg
    5,3 MB · Odwiedzin: 192
  • IMG_20220809_172144.jpg
    IMG_20220809_172144.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 186
Jakoś tak mi się skojarzyło ze smażalnią ryb nad morzem. Raczej końcówka sezonu. ;)
Dobry projekt będzie :)
 
Niestety nie ma w tym aucie bagnetu, żeby zobaczyć jak wygląda olej. Auto w rodzinie od 8-9 lat, kupione od pierwszego właściciela. Od tych 8-9 lat robi po 1500-3000 km/ rok, olej zmieniany co 2 lata. Są to dojazdy po 10 km w jedną stronę do miasta (na zakupy, do lekarza). Mama ma aktualnie 70 lat.
Ponieważ moje auto stoi w warsztacie, aktualnie jeżdżę jej autem. Sprawdziłem kiedy była wymiana, i stwierdziłem że nie zmieniam, tylko doleje płukankę LL.
Przez tydzień zrobiłem 700 km, pewnie jeszcze z tydzień nim pojeżdżę, później wróci do mikro przebiegów.
Pewnie po roku zrobię zdjęcie porównawcze.
 
Ale wyglada "nieaptecznie" bleee. Skad taki rudy kolor? Wyglada tak jak takie zbiorniczki wyrownawcze, gdzie silnik byl zalewany woda z kranu.
 
Jacek zobacz moje zdjęcia jak wygląda olej wymieniany co 7-9 tys km w n53, w moich rękach od 8 lat, zrobione ponad 100tys, a na szafie 168 ;-)
 
@SmartCheetah @szakul zgadzam się z Wami. Niestety jest to tak, że jest to "ostatni" samochód w rodzinie. I nikt o niego nie dba (ojciec ma w dupie, bo ma swoje nowe Volvo xc69, ja nie mam czasu.... Więc postawie go do mechanika co 2gi rok, bo przebiegi są znikome).
To auto ma wymianę oleju ostatnio częściej, niż 5000 km, ale co z tego jak to co drugi rok.
 
Interwały wymian oleju budzą duże emocje. W prywatnym samochodzie oraz w motocyklu wymieniam olej trochę częściej niż wynika to z wskazań "komputera" a w motocyklu z przebiegu. W 2010 roku dostałem nowe auto służbowe- renault laguna 2.0dci (wersja 150 konna). Samochodem jeździłem do 2017 roku, w tym czasie przejechałem około 310 tyś km. Serwisy odbywały się w ASO, zgodnie ze wskazaniami komputera, z tego co pamiętam co około 25tyś km. Następnie laguna trafiła do "ogólnego" użytku jako samochód dla osób które nie mają służbowych a potrzebują coś załatwić. Obecnie auto ma 388,5 tyś km i silnikowi nic nie dolega. Wydaje mi się, że jak ja użytkowałem samochód to pewnie na 25tyś km przypadało około 450/500h. Nasuwa się pytanie czy zawsze warto skracać interwały, czy rzeczywiście ma to sens.
 
@marcingda, nie od dzisiaj wiadomo, że sposób eksploatacji ma kolosalne znaczenie na zużycie silnika i jego materiałów eksploatacyjnych.
Gdybym co dzień pokonywał trasy 2x100km, nie wahałbym się wymieniać olej co 20-25 tys km.
 
Back
Top