• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju S-tronic

MarcinM-Lbn

Użytkownik
Lokalizacja
Lublin
Samochód
Audi Allroad , Renault Captur II
Może to co napisze będzie mocno kontrowersyjne dla wielu z nas otóż . W połowie przebiegu wymiany oleju w ASO wymieniłem olej na Ravenol DCT/DSG . Po zmianie z fabrycznego na produkt Ravenola Poprawa w zmianie biegów była minimalna . Podejrzewam ze jak bym nie wiedział ze olej został wymieniony to bym nie zwrócił uwagi . Po przejechaniu 20 tys km na Ravenola czuc było kazda zmianę , skrzynia pracowała poprawnie ale zmiany biegów były wyczuwalne . Wreszcie przyszedł czas na wymianę serwisowa w ASO . Zalali mi serwisowy olej i ….
Uwierzcie skrzynia na fabrycznym pracuje cudownie miękko , zmian biegów nie jestem w stanie wyczuć . Widzę tylko zmianę cyferek mówiących na którym biegu jadę . Zmierzam do tego ze olej Ravenol zaraz po zmianie był Ok ale bardzo szybko stracił swoje właściwości. I kultura pracy skrzyni spadła . Teraz na fabrycznym oleju Audi zyskała drugie życie ;)
To by było na tyle …
 
Last edited:
Dla aso olej też ktoś produkuje być może Ravenol.
Wiesz z tym Ravenolem to jest tak ze gdzie się nie ruszysz i spojrzysz to wszystko produkuje Ravenol a druga firma która jest wszedzie to tarcze Zimmermana . Wg wielu mechaników wszystkie auta sa wyposażone fabrycznie w Zimmermana;) a oleje to Ravenol
Do S tronic oleje produkuje Fuchs
 
Last edited:
Haha jak opowiadałem, że po zmianie oleju w ASB na Ravenol skrzynia zmieniała biegi jakby ją młotkiem dobijała to zostałem wyśmiany …;-)
 
Haha jak opowiadałem, że po zmianie oleju w ASB na Ravenol skrzynia zmieniała biegi jakby ją młotkiem dobijała to zostałem wyśmiany …;-)
Widać Ravenol ma dobry marketing .., Ciekawe ilu z tych co Cie tak wyśmiewali ma skrzynie automatyczne regularnie serwisowane . A nie z przebiegiem 200 tys i właśnie zrobili pierwszy jej serwis.
 
Pierwszy serwis 8hp w BMW robiłem przy ok 86 tys km. Serwis tylko od BMW nie ASO (Hypertech) wymienił na oryginał ZF (z misko-filtrem). Skrzyni przed wymianą zdarzało się lekko poszarpywac przy bardzo gwałtownym przyspieszeniu. Jestem już 45 tys po wymianie i dalej jest bardzo dobrze, żadnych szarpnięć, skrzynia chodzi idealnie. Także przy następnej wymianie także ten sam zestaw będę robił.
Post automatically merged:

A może Forum chce upodlić Ravenola.
Chyba nie, są tacy (np. ja) którzy bardzo lubią Ravenola. Zresztą to Ravenol słynie z olei do skrzyń, nie silnikowych.
 
Dokładnie Jacek.Ale przyznasz że to dziwne.Chyba że Ktoś za 1szym razem wlał zły Ravenol
 
Last edited by a moderator:
A może Forum chce upodlić Ravenola.
Rozumiem ze mnie wywołałeś do tablicy . Moja odp : lata mi to jakiej marki mam zalany olej . Pisze o moich subiektywnych odczuciach . Zalałem Ravenola bo miał dobre opinie i do jakiego serwisu bym nie pojechał to Ravenol ( znając życie to stoi za tym cena . Serwis chce max zarobku a klient min wydatku )
Obecnie mam zalany w silniku Ravenol VST i nic złego o nim nie powiem ( o fabrycznym Oleju 0w30 mam nie najlepsze zdanie )
W poprzednim aucie do skrzyni hydrokinetycznej Aisin zalewalem Ravenola i było Ok .
Widocznie lepszym ( bardziej dopasowanym ) olejem do S tronic jest fabryczny . Parametrami z karty produktu zdecydowanie jest lepszy od Ravenola .
 
Pierwszy serwis 8hp w BMW robiłem przy ok 86 tys km. Serwis tylko od BMW nie ASO (Hypertech) wymienił na oryginał ZF (z misko-filtrem). Skrzyni przed wymianą zdarzało się lekko poszarpywac przy bardzo gwałtownym przyspieszeniu. Jestem już 45 tys po wymianie i dalej jest bardzo dobrze, żadnych szarpnięć, skrzynia chodzi idealnie. Także przy następnej wymianie także ten sam zestaw będę robił.
Post automatically merged:


Chyba nie, są tacy (np. ja) którzy bardzo lubią Ravenola. Zresztą to Ravenol słynie z olei do skrzyń, nie silnikowych.
Wymieniałeś Statycznie czy Dynamicznie?
 
Moje doświadczenia z CVT od Ravenola są takie że jak spuściłem oryginalny olej wlany w ASO po dłuższym przebiegu to był czysty. Jakby w ogóle nie magazynował w sobie zanieczyszczeń. Po wlaniu Ravenola po 10tys km już był mocno zabrudzony. Wymiana. Po 30tys km znowu mocno zabrudzony. Podwójna wymiana. Wygląda jakby ten oryginalny(też podobno Fuchs) w ogóle nie dyspergował zanieczyszczeń. Później wlejesz na dosyć brudną skrzynię olej, który zacznie te brudy pochłaniać to się szybko zmieni jego lepkość a co za tym idzie odczucia z jazdy. Im bardziej lepki płyn tym pompa w teorii powinna dawać wyższe ciśnienie a przy wyższym ciśnieniu masz agresywniejsze załączanie sprzęgieł w DSG. Niektórzy przy tuningu celowo zwiększają ciśnienie na sprzęgłach aby mieć mniejszy poślizg i szybszy czas załączania co skutkuje właśnie kopem w plecy. Takie moje gdybania że punkty widzenia nt oleju i odczuć z jazdy mogą być różne. Zwracałeś uwagę na to jak wyglądał oryginał i Ravenol po spuszczeniu? Wiem że wiele serwisów i mechaników bardzo poleca właśnie Ravenola do DSG i nie ma z nimi problemu.
 
Last edited:
Tak jak automat nawalał na LM to na żadnym tak nigdy nie robił ale być może LT71141 to luźna norma ;)
 
@Raven niestety nie widziałem . Ale popatrzyłem w papiery i trochę jestem zdziwiony ze Ravenol po 16 tys tak zgubił parametry. O ile na początku brak uwag do pracy skrzyni na DCT to im więcej przejechałem tum gorzej . 3 tyg temu kolega kupił Superb benzynę 190 DSG . Jeździłem nią i biegi zmieniała cudownie . Mój S tronic przy porównaniu z DSG pracował słabo .
Teraz po zmianie oleju śmiało mogę porównywać sposób zmiany biegów .
Na fabrycznym oleju czuc było spadek kultury pracy ale to przy przebiegu Ok 50 tys . A Ravenol się poddał przy 16 tys
 
Back
Top