• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju w dyfrze.

majster-b

Użytkownik
Samochód
Opel Antara V6 3.2, Toyota C-HR Hybrid 1.8
Hejka,

Dylemat - chciałem wymienić olej w dyfrze dodając do niego LM MOS2. Do dyfra wchodzi 0,6L wg dobieraczek. Zalecany olej to 75w90 GL4/5.
Mam 0,5L Fusch Sintofluid 75w90 i 0,5L Tutela Matrix 75w85.
Kupić nowy literek czy do Fusch-a dodać setkę Tuteli (czy na odwrót?)?
Jak uważacie? Wydaje mi się że dyfer nie hałasuje, ale kilka tyg. temu zalałem go od nowa Fusch-em - zeszło niezłe gówno i wydaje mi się że przez całe 200tyś nikt tego nie ruszał. Chciałem aby się dobrze przemył - zrobiłem jakieś 6 tyś na nowym oleju i teraz chciałbym zobaczyć jak będzie wyglądał po tych 6k - ile będzie opiłków, czy będzie śmierdział już spalenizną i jak brudny będzie - aby wyznaczyć jakiś sensowny interwał. Podpowiedzcie please.
 
Do dyfra wchodzi 0,6L wg dobieraczek
A wg Ciebie? Przecież już wymieniałeś ;)

Może te 0.5L wystarczy. Ja wlał bym fuchsa i ewentualnie dopełnił tutelą. Lub inny manewr kombinatorski. Odfiltrować 0.1L tego co wypuścisz i nim uzupełnić, skoro tam jest w miarę świeży fuchs.
 
Po co znów chcesz wymieniać jak masz wymieniony.
Jak już sie uparłeś na wymianę?Wlej to co zaleca producent.
Nie wlewaj żadnych polepszaczy nic to nie zmieni w Starym dyfrze.
 
Napisałem dlaczego chce wymienić. Chciałbym zobaczyć jego zużycie ponieważ wcześniej nikt go nie wymieniał. W korku spustowym jest magnes i będę miał dzięki temu jakiś pogląd na to jak długi powinien być interwał olejowy.

Co do polepszaczy - w starym dyfrze, jeśli nie słychać zużycia - nie szumi, nie stuka - może zawsze dać jakąś dodatkową ochronę, nie uważasz? Skoro wiele osób stosuje różne dodatki do oleju silnikowego, modyfikatory tarcia, ceramiczne rewitalizery itp, to dlaczego mam nie spróbować w dyferencjale, w aucie które dość często zjeżdża z asfaltu? Zaszkodzi mu Twoim zdaniem?
Post automatically merged:

A wg Ciebie? Przecież już wymieniałeś ;)
Właśnie wydaje mi się że nie wchodzi pełne 600, ale jeśli miało by braknąć to wolę wiedzieć czy mogę dolać "parę kropel" tuteli. W końcu często zostają jakieś tam resztki różnych olejów - silnikowy zawszę mogę zastosować do kosiarki. Ale przekładniowy to już nie bardzo :D
 
jacekmury1 nie lubi dodatków.
Myślę że zalej Fuchsa a jak Ci braknie dolej Tuteli. W końcu mają być mieszalne. I koniecznie daj znać jak wyglądał olej który zlałes i co było na magnesie.
 
Po pierwszej zmianie korek wyglądał następująco. Olej był ciemny ale nie całkiem czarny, natomiast śmierdział okruuuutnie spalenizną. Trzeba było garaż wietrzyć ze 2h spuszczeniu 600ml oleju do miednicy. Nie wiem kiedy był wymianiany wcześniej, dlatego właśnie zaplanowałem wymianę rewizyjną, aby ocenić jak on się starzeje i zaplanować jakiś interwał.

1631086457123.png
 
Trochę się bałem płukania płukanką w tym przypadku bo trzeba by na niej pojeździć a ja się szlajam po dołach i lasach więc uznałem że to może nie być bezpieczne. Wlałem świeży olej i teraz, po miesiącu go wywalam.
 
Back
Top