• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ja też nie uważam, że zalecanie marek którymi się handluje to coś złego. Po prostu skromnie zauważyłem, że mechanik swoją wiedzę też opiera o internety albo o dane producentów - czyli mniej więcej tak jak w zasadzie wszyscy tutaj robiący za guru :) Bo przecież ani nie robi analiz, ani nie rozbiera silników żeby sprawdzić czy Motul "daje radę" czy jednak zalać Castrola. To nie jego branża - sprawdza co ma być zalane, co pasuje z oferty producenta z którym współpracuje i chlup do silnika.

Nadal nie rozumiesz, mechanik nie musi sie znac na bazach po prostu po latach lania produktów X czy Y u stałych klientów może wyciągać jakieś wnioski bez zagłębiania się w szczegółową chemię. Na tej samej zasadzie mechanik wyciaga wnioski na temat części, a też nie muci być specem od materiałoznawstwa. Jakie wnioski moze wyciagnac teoretyk, ktory praktukuje tylko na jednym prywatnym aucie mozna poczytać i na tym forum często te wnioski to jedynie placebo... Wielokrotnie zmieniałem oleje w swoich autach, stosowałem różne dodatki, różne paliwa i nigdy nie mialem tak spektakularnych efektów jak niektórzy opisują na forach ;)
 
Last edited by a moderator:
@Plywak tak jest też np z filtrami. Ile razy ktoś napisał, że Filtron jest zły, bo komuś się kiedyś trafił i później powielają urban legend. Założyłem filtrów tej marki sam nie wiem jaką ilość i wszystkie były poprawnie zrobione. Mogę szczerze polecić.
 
Mam problemy z wysłowieniem się :)

Ja cie, @Plywak rozumiem i się z tobą zgadzam. Tylko nie widzę przełożenia wprost na jakość porad. Większość mechaników, sprzedawców i tak dalej poleci inny olej. Do tego samego silnika, w tym samym samochodzie. W sensie @Kaczorek79 poleci (na przykład) do 2.4 JTD jaką kiedyś miałem 5W-40 Castrola, mechanik z Rumii gdzie jeździłem poleci 5W-40 Shella, Michał z AH poleci 5W-40 Motula, a @pablogarage np. 5W-40 Millersa. A potem przyjdzie @tomek evo i poleci Eurola bo ma szeroką siatkę znajomości w branży i mechaników i ten konkretny Eurol jest wg nich najlepszy, najwięcej go kupują i zalewają klientom w takie silniki jak ten z mojej Alfy. Na koniec wszystko podleje Masa z AH który od 10 lat leje jeden olej to tego konkretnego silnika i on poleci inaczej niż wszyscy bo LM 10W-40 z MoS2. Wszyscy z obserwacji że ich olej w tym silniku się sprawdza. I w sumie wszyscy będą mieli rację.

Tylko jaki z tego wniosek? Że dowolny olej w odpowiedniej normie i lepkości się sprawdzi? Co potwierdza 99% mechaników i użytkowników w Polsce ;)

Mechaników i ich wiedzy o tym jak olej działa na silnik szukałbym w wypadku jednostek o nietypowych wymaganiach, tam gdzie producent coś skopał i tak dalej - tutaj są bezcenni bo widzą (i naprawiają) to co producent skopie, a potem to poprawiają. W każdym razie ci lepsi. I mogą doradzić/odradzić konkretne smarowidło.
 
No i o to chodzi Ci wszyscy wymienieni przez Ciebie ludzie polecą olej z własnego długoletniego doświadczenia i nic w tym złego. W internetach natomiast porobiło sie full speców od polecania olejów do wszystkiego, którzy czasem są uważani za bardziej kompetentnych niż np. @Kaczorek79 co od 14 lat zalewa w swoim warsztacie shella ;)
 
Zalewanie czegos przez 14 lat nie czyni z nikogo olejowego znawcy. A twierdzenia kaczorka, że olej nie ma nic wspolnego z LSPI mowia same za siebie i nie wymagają komentarza. Słynne "co mogą te mikrokropelki oleju..." czy jakoś tak, o ktore właśnie sprawa sie rozbija ;-)
 
Jezeli czytales tamten temat to wiesz, ze uwazam za ograniczenie ze tak powiem wolnosci wypowiedzi taką nową formułe forum i jestem przeciwny temu. Ale po 1: co ja tam mogę? Po 2: moje 3 grosze do tego kto ma tę plakietke to juz tylko skutek uboczny dzialania pierwotnego. Strzał w kolano
 
Od czasu 2 mojego auta, sam wymieniam ręcznie. Po wylaniu sprawdzam czy nie ma jakiś nieczystości i zalewam nowy. Bo z 1 moim autem były przeboje niedokręcone śruby spustowe, wlał mniej a na fakturze więcej - to powiedziałem STOP. :oops:
 
Właśnie przed chwilą zalany midland crypto 3 w f30, wymiana przez odsysarkę trzeba mieć cierpliwość żeby dobrze całość zlać ale mi to odpowiada.
 
Ile Ci zeszło oleju? Mam wrażenie, że u siebie odessałem trochę mniej niż jakbym tradycyjnie spuścił. Nowego oleju weszło do maxa 5L, a wiem że zwykle ludziom w N47 wchodzi 5.3-5.4 ale czy przy mojej częstotliwości wymian ma to jakieś znaczenie? Raczej nie.
 
5,5l odessałem, olej + płukanka, ostatnia wymianę miałem w PL przez mechanika przy okazji jak mi świece zmieniał wlał mi równe 5l Texaco havoline pro DS M, a teraz zmieniłem to samemu i weszło mi 5,2l i na kompie pokazuje mi max, ale przy wcześniejszej wymianach wchodziło między 5,3-5,4
 
Ile Ci zeszło oleju? Mam wrażenie, że u siebie odessałem trochę mniej niż jakbym tradycyjnie spuścił. Nowego oleju weszło do maxa 5L, a wiem że zwykle ludziom w N47 wchodzi 5.3-5.4 ale czy przy mojej częstotliwości wymian ma to jakieś znaczenie? Raczej nie.
Ja jeszcze z filtra ściągam około 200 ml starego oleju.
 
Dokładnie ja z filtra również ściągam olej mniej więcej w takiej ilości jak Robert wspominał 😁
 
Ja po płukance,odessaniu z obudowy filtra i zostawieniu na noc z "knotem" w korku spustowym muszę zalać w n47 dokładnie 5,5 litra.Zawsze robiąc normalnie 5,3 było przy pierwszej zmianie gdzie weszło 5,5 to trochę strachu było 😁
 
Z tego co pamiętam to @Kaczorek79 miał fajny sposób jak tam się pozbyć resztek starego oleju i przy swoich autach praktykuje
 
U mnie wlatuje taki setup w piątek 😁
IMG_20200811_164323.jpg
 
Last edited by a moderator:
Dodatek do 5W40 [:

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top