• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Już rozumiem , silnik zasyfiony , a poszła nowa oliwa i filtr , myślałem chyba o samym oleju .
Co do filtra ,sprawdź dokładniej co to jest miedzy listkami . A czy polatasz na tym filtrze i ile . To zależy jaka droga obrana . Jeśli coś tam teraz myje , to stan oleju powie czy do wymiany , chyba że masz możliwości zaglądania do filtra bez konieczności wymiany . Ja mając 2300 ,ze względu na stan oleju , wymieniałem sam filtr na nowy . Coś się pojawiło ,ale za wcześnie było na wylanie oleju z 2300 .
 
@Skiper filtr oleju się wyjmuje w 30 sekund także mogę oglądać, ale decyzja już podjęta, będzie za 2-3 tysiące km płukanka, nowy olej i filtr :). Czyli w sumie 3-4 tysiące km na oleju zrobię przed wymianą
 
Świeżo po wymianie oleju z Eurola Super Lite 5W40 na Lotosa Synthetic Plus 5w40. Na Eurolu przejechane 8289 km. Olej czorny jak z diesla. Do samego końca "na słuch" silnik chodzil tak samo jak na nowym. Pobór 2L co mnie zaskoczyło. Na wcześniejszych olejach max 1.5L na 10kkm. Zobaczyny jak spisze się Lotos.
 
Last edited:
Tak. Zapomniałem napisać 15 min K2. Do VAGa co wymiana leci szybka płukanka bo sporo nagaru.
 
W moim 1.8t po wymianie lotosa z płukanką k2 też olej corny jak w dieslu
 
Last edited by a moderator:
Opcja była,że wleci jeszcze raz Eurol ale jest tyle pozytywnych opinii o Lotosie więc postanowiłem go sprawdzić.
 
I jakie pierwsze wrażenia.
 
Z mojego M52 po zastosowaniu Millersa nie wyleciał jakiś bardzo ciemny. Trochę ciemniejszy niż zwykle, ale nie czarny
Zastanawia mnie co zleci po zastosowaniu płukanki Oilem LL, ale to odległa przyszłość, bo jeszcze jej nie dodałem do oleju
 
Pobór 2L co mnie zaskoczyło. Na wcześniejszych olejach max 1.5L na 10kkm.
A jak mnie to zaskakuje.., :oops:
co Wy macie za silniki że tak "piją" ten olej..?:rolleyes: Palą go zamiast paliwa..?;)
Ja przez ostatnie 4 interwały (wymiany co 7,5-8kkm) dolałem w sumie może 400ml.., a i to tylko dla tego że lubię mieć cały czas max stan na bagnecie.. A sprawdzam średnio co 2 tyg.
 
I jakie pierwsze wrażenia.
Takie jak zawsze 😀świeży olej to świeży olej. Warto by sprawdzić jak na zimnym łańcuch będzie słychać.Teraz jak na złość mrozy puściły.
@Ubot taki duży pobór był na Shellu i Eurolu. 1.8T lubią olej - ten typ tak ma .
 
@Ubot moje wszystkie auta mają ponad 25 lat i praktycznie przy każdej przejażdżce wskazówka obrotomierza dochodzi do czerwonego pola. Myślę, że przy takiej eksploatacji to i nowe auto mogłoby trochę wciągnąć. Compact przy spokojnej jeździe nie pobiera nic. Jednak taka jazda rzadko mu się przytrafia
 
No to może już trochę tłumaczyć.. ;)
Mój ma 5 lat i 106 kkm przelatane.., a i "czerwone" widzi raczej sporadycznie.., może tylko czasem jak trzeba jakąś "karawanę" wyprzedzić szybko.. :cool:
 
Mój ma 5 lat i 106 kkm przelatane
Zaczekaj, aż będzie miało 15. Nie ma siły, z czasem uszczelniacze zaworowe tracą swoje właściwości.
 
To jakoś u mnie po 10kkm po jezdzie autostradowej w 1.8T już nie jest czarny olej, jest ciemny ale nie czarny. Eurol super lite, a nawet 20kkm temu potrafił być czarny. Wtedy potrafił wciągnąć 1.5l przez interwał, a teraz do 800ml
 
Oświeć nas co wpłynęło na to.
Czyżby eurol go tak wyczyścił.
 
Tak, jest lpg. Przez interwały po 8-10k wydaje mi się, że jednak silnik się wyczyscil, pewnie przeloty autostradowe też zrobiły swoje w porównaniu do turlania się po mieście. Plukanka szybka za każdym razem, mam wrażenie że najbardziej się poprawiło po ar2820 trzymanej przez 1h. Były jakies k2, kleen flo, w zależności co było dostępne.
 
Na gazie silnik szybko czyści się z nagaru.
 
Back
Top