• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Nie lubię się powtarzać ale od 7 lat całą (prawie) flotę ogarniam tą 12 litrową wersją.

Jest to jedna z lepszych inwestycji w motoryzację.

Właśnie podciśnienie oraz dobrze zrobiona sonda tak skutecznie działają👍
 
Muszę się zaopatrzyć, moja flota to 2 auta , co polecisz ?

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Marolex 12l o którym trąbi się tutaj od dawna. Nie kosztuje dużo a robi fantastyczną robotę. Również posiadam i jestem bardzo zadowolony, używam do odciągania oleju, wymiany płynu hamulcowego, odpowietrzania diesla, kwestia tylko ogarnięcia sobie odpowiednich króćców 😁. Ostatnio nawet odciagelm letni płyn do spryskiwaczy ze zbiornika 😅
 
Cholera, chyba sam się skuszę, ale muszę wiedzieć na 100% ile oleju wyciągnie, a ile może zostać jeszcze w misce... Czasem na promce w Lidlu rzucają taką pompkę[Lidlową] i też mnie nie raz kusiło, żeby kupić.
 
Ogladalem właśnie , ten 12 L coś 200 zeta , a 5 L 160zeta .
To lepiej 12 kę kupić .
Mam pytanie jaka jest średnica rurki sondy ?, Czy mi przez bagnet wejdzie??? .
Tam podają 15 ?? To milimetry średnicy rurki ?
Ceny usług u mechaników poszybuja w kosmos, nie wspomnę w ASO. Raz pojechałem na samą zmiane oleju (mój olej ) - 200 zl i to w zeszkym roku orzed inflacją .

Pytanie drugie jeśli zastosuję płukankę to i tak warto odkręcić korek by maksymalnie wszystko zciekło , jak wy to robicie ?

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Mam wersję 5L. Są dwie sondy jedna 6mm, druga 11mm wg opisu. Używam tej cienkiej.
 
W 12l marolexsie cienka sondą też ma 6mm.
Jedyne co bym chciał do tej odsysarki , to dodatkowy korek nakręcany w miejsce pompki. Po robocie można by odkręcić pompkę i zakręcić zbiornik. Dzięki temu można by "bezpiecznie" przewieźć ściągnięty olej. Muszę dobrać taki korek od czegoś. Szkoda , że takiego korka nie ma w zestawie.
 
Pytanie drugie jeśli zastosuję płukankę to i tak warto odkręcić korek by maksymalnie wszystko zciekło , jak wy to robicie ?
No ja dziś robiłem z płukankę Oilsyn. Odkręciłem korek w misce, żeby sprawdzić ile oliwy jeszcze został. ( wykąpało może 60ml.) Następnym razem już nie będę odkręcać podłogi i korka. Jedynie po "głównym" odessaniu gorącego oleju poczekam dłużej , żeby wyssać resztkę która zleci do michy i tyle.
 
Marolex jest mechaniczny, nie? Niby spoko, bo nie ciągnę prądu z aku, ale machać tą pompką to też tak średnio.

Muszę jeszcze wykombinować, co podłożyć pod filtr oleju, bo stamtąd jeszcze wyleci sporo.
 
No cóż gdyby moim parku maszyn nie było 1.6HDI to pewnie bym nie kupił marolexa. Ale skoro kupiłem to używam nawet do pierdziawek z filtrami puszkowymi. Samo machanie pompką nie jest jakieś upierdliwe, wcale mi to nie przeszkadza.
 
@Zielony34 ja mam ten z Lidla i o ile zasysa dobrze to z tą rurka wkładaną przez bagnet to tragedia, trzeba by było zastąpią jakaś sztywna rurka plastikowa, bo ta z zestawu zawija się jak wpada do miski
 
Rozwiązaniem jest tekalan, przewód pneumatyczny 6mm POLIAMID PA6 6x4 transparentny. Czyli zewnętrzna 6mm wewnętrzna 4mm. Niektórzy opisują 6x1 mm - gdzie 1mm to grubość ścianki. Do nabycia na znanym portalu ale cena wysyłki jednego metra kilka razy przekracza wartość wężyka 😁
 
Samo machanie pompką nie jest jakieś upierdliwe, wcale mi to nie przeszkadza.
Ile razy tym machasz na 1L?
zawija się jak wpada do miski
No tutaj trzeba czymś innym to zastąpić. Inną, sztywniejszą poszukać.
Do nabycia na znanym portalu ale cena wysyłki jednego metra kilka razy przekracza wartość wężyka
Ciekawe, czy w popularnych budowlanych sklepach bedzie dostępny?
 
Czarny tekalan dostaniesz w każdym sklepie z częściami do ciężarówek. Transparentnego nie widziałem po za 4x1.5 do ogrzewania stacjonarnego. Na alle oferty mają sklepy z pneumatyką raczej nie są to budowlane sprawy.

Ile razy tym machasz na 1L?

Nie przeliczałem tego ale jeśli tak do tego podchodzisz to może kup coś o napędzie elektrycznym
 
Sklep z armaturą sanitarną i wężyk 1/4 to jest dokładnie 6 mm na zewnątrz i 4 mm wewnątrz.
 
Ile razy tym machasz na 1L?
całą wymianę oleju (odessanie 5l z miski, plus to co zostaje w obudowie filtra) robię zazwyczaj na dwa "nabicia", czyli machniesz 15 razy, odsysasz 2-3l, znowu machniesz 15 razy i znowu odsysasz 2-3l.

Czasami zdarzy się, że trzeba go nabić i 3 razy. Mi to nie robi żadnego problemu, nie robię tego przecież kilka razy dziennie, tylko kilka razy w roku 😄
 
Last edited:
Co do rurki to za rok wymiana więc jak nie zapomnę to kupie ;)
 
Ja ze swojej strony również polecam produkt Marolex. U mnie 9 litrów spokojnie wysysa, w międzyczasie przygotowuję filtr oleju itp. Znowu w Audi 2.0 TDI nie obejrzę się, a 4 litry są w bańce.
Kiedyś miałem produkt z Lidla. Płukanka w silniku, dwa litry odessane, a tu już powietrze leci. Myślę sobie: "co jest do ku#wy nędzy?! Gdzie reszta oleju?" Rurka musiała się podwinąć w misce, bo była zbyt elastyczna/miękka. Resztę oleju spuszczałem...
 
Lepiej sobie darować te rurki w zestawie, lepiej dokupić paliwowe, a najlepiej tekalana. Standardowe przy ciepłym oleju podwijają się i rozciągają jak kondom. W skrajnym przypadku potrafią się oderwać przy wyciąganiu, co chyba nie trzeba wyjaśniać koniecznością jakiej grubszej zabawy skutkuje.
 
Back
Top