• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ja też posiadam "wersję" 12 litrów. Pompuję aż poczuje opór, otwieram zawór, olej leci... później znowu dobijam ciśnienia i znowu olej leci aż do momentu kiedy usłyszę "powietrze". Nigdy nie zastanawiałem się nad tym czy ciśnienie gdzieś ucieka. Weź popsikaj płynem do mycia szyb w każde miejsce gdzie może uciekać ciśnienie. Jeśli będą bombelki to wiesz gdzie spie#dala 😉 jeśli nie będzie bąbli, no to gitara i ten typ tak ma
 
Gdybym to był opryskiwacz ciśnieniowy, który w butli wytwarza nadciśnienie to pomysł z szukaniem nieszczelności przy pomocy bąbelek byłby spoko. Tutaj jest odwrotnie i w środku jest podciśnienie, więc przy nieszczelności powietrze jest zasysane do zbiornika. Nie ma szans na zobaczenie czegoś na zewnątrz.

Sytuacja z zasysarką opanowana. Sprzęt działa. Poskładałem wszystko raz jeszcze i sprawdziłem na wodzie. Na jednym w miarę porządnym nabiciu siorpnął trochę ponad 4 litry wody. Sprawdzałem na tej długiej stalowej lancy. Czy w zestawie miałeś jakieś złączki na te gumowe elastyczne przewody? Ten grubszy da się z niewielkim wysiłkiem nałożyć na stalową lancę i jest prawdopodobne, że będzie to w miarę szczelne, natomiast gdybym chciał to jeszcze przedłużyć, by zakończyć tym cienkim to tutaj jest lipa, bo cienki wąż wchodzi w ten grubszy bez problemu i jest luz. Gdy wezmę cienki przewód i zamontuję do stalowej lancy jest lipa, bo wchodzi do środka i oprócz płynu zasysa powietrze. Myślałem, żeby prymitywnie miejsce styku okręcić taśmą izolacyjną, żeby to uszczelnić, ale aż mi się nie chce wierzyć, że to trzeba tak drutować 😄
 
Cienka lanca wchodzi do środka bez dodatkowych uszczelnień i powinno być ok. Czyli szczelnie.
Grubsza lanca do cienkiej lancy siłą rzeczy nie pasuje ponieważ powstaje luz o wymiarach metalowego króćca/lancy (jak zwał tak zwał)
 
Nieszczelności mogą pojawić się przy głównym otworze przy pompce.

Wszystkie oringi trzeba przesmarować smarem silikonowym (ja gwinty również).

Będąc precyzyjnym u mnie godziny nie wytrzyma ciśnienia bo to nie ta klasa sprzętu ale przy dobrym odkręceniu jest szczelny, a zdarzały się lewe powietrza.
 
Marolex wypróbowany na aucie. W mojej kupejce wyssał wszystko z miski. Po odkręceniu śruby nawet kropla nie wyleciała. Stan na miarce oleju był zaraz nad minimum i po wyssaniu wskazało na zbiorniku jakieś 2,6 litra. To by się zgadzało, bo zawsze wlewam jakieś 3,6 litra, a między skrajnymi wartościami na bagnecie mam 1 litr. Po początkowym kwasie jestem zadowolony z urządzenia.
 
Zdecydowałem się na zakup Wysysarki z Lidla (12V Ultimate Speed).
Auto to Ford Focus MK4, 19 rok. 1.5 Ecoblue 120km. Już raz wymieniałem olej przez wysysarkę ręczną Yato. Musiałem trochę manipulować rurką, żeby wszystko wyssało.
Czy ktoś z was przedłużał/usztywniał wejście do bagnetu? Jakieś podpowiedzi?
 
Ja też kupiłem "strzykawkę" Yato i już w mini po płukaniu olej wymieniony. O dziwo po Oilsyn LL a później jeszcze Millers, olej był "czarny".
Po zalaniu nowym, jak na razie nie pobiera nic a minęło ok 5 miesięcy. Sławny silnik 1.6/120KM PB
 
Pytanie do użytkowników odsysarki Marolexa. Czy po wjeździe na stanowisko czekacie trochę czy odsysacie bez zwłoki? Pytam, bo w instrukcji jest napisane, by temperatura odsysanej cieczy nie przekraczała 70 stopni. Teraz tak się zastanawiam czy brać to zalecenie pod uwagę czy też jechać z tematem bez czekania.
 
Czekam , nie czekam w zależności od sytuacji. Biorę to pod uwagę żeby olej nie był zbyt gorący
 
@Mr.Wolf w sumie, to nie przywiązywałem nigdy do tego większej uwagi, ale siłą rzeczy, jak już wjadę sobie na warsztat, zanim się zorganizuję i obrócę wokół siebie, to z 15-20 minut mi się schodzi, tym bardziej, że robię sobie jeszcze w międzyczasie oględziny pod spodem, hamulce, podwozie, puchę filtra paliwa sobie myje, także olej i tak zdąży się już całkiem dobrze wystudzić. Jak trafi się, że wymieniam olej po jakiejś dłuższej trasie, to wjeżdżam na warsztat, idę się przebrać, kawy się napić, jakby to powiedzieć, nikt mnie nie goni 😄.
 
Jest ktoś może tutaj z okolic Krakowa u kogo mógłbym wymienić olej? W sumie wymienić mogę sobie sam tylko kanał potrzebny.
 
@harry u siebie masz filtr oleju montowany od góry (raczej), więc popatrz też na Yato YT-07087.
Z powodzeniem wiele osób korzysta z takiego rozwiązania i ja również
 
Na olx są dwie oferty z Krakowa - garaż z kanałem na godziny
 
No i po co się denerwować?
Motoryzacja jest pełna absurdów, fora również.
Ja przymierzam się do Hondy Civic, więc czytam sobie dedykowane forum; wątek olejowy oczywiście rozdmuchany.
Forum trzęsie moderator rambo7, który notabene jeździ 17 letnim civiciem.
Koleś grzmi, że 0w20 zalecany przez ASO powoduje zacieranie silników, zwiększony pobór oleju i w ogóle to zło,
Olej powinien być 5w30, a najlepiej 5w40 i nic poza tym.
Problem polega na tym, że nie dopuszcza do siebie żadnych argumentów i prowadzi taką krucjatę od kilku lat.
Wklejam zrzut próbki jego twórczości:
Ja akurat jestem po jego stronie.
 
@harry u siebie masz filtr oleju montowany od góry (raczej), więc popatrz też na Yato YT-07087.
Z powodzeniem wiele osób korzysta z takiego rozwiązania i ja również
Wiem że sporo osób tutaj korzysta z odsysarki ale No jakoś mnie to nie przekonuje. Zawsze na dnie jak spuszczam olej jakieś syfy się znajdą i nie wiem czy odsysarka tak samo dokładnie wyciągnie to
 
@harry
A na co ci ten kanał. Nie masz podnośnika żadnego? Czy aż taka gleba, że takiego podnośnika nie wymyślono, co by podołał zadaniu?
Zdziwiłbyś się gdzie ja już wymieniałem olej ;)
 
Po prostu jak mam możliwość skorzystania z kanału to po co mam się męczyć. Zazwyczaj do kogoś ze znajomych jeżdżę
 
Last edited:
@harry zaopatrz się w strzykawkę z kawałkiem wężyka (odpowiednio zakrzywiony). Po tym jak wszystko zleci sprawdź czy nie ściagniesz jeszcze z 50ml.
 
@harry zerknij na miski olejowe różnych aut - w większości korek spustowy jest wklęsły, czyli jednak powyżej najniższego punktu w aucie, a co za tym idzie nie spuścisz wszystkiego korkiem
 
Back
Top