• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wypalanie DPF w zimie

Tak jak @luckyboy pisze. Może nie full, ale jest otwarty, aby spaliny ogrzały płyn chłodniczy w wymienniku EGR, a ten następnie silnik. Przynajmniej jest tak w niektórych konstrukcjach. Dopóki silnik się nie rozgrzeje to EGR nie zamyka się nawet podczas puszczenia pedału gazu i hamowania silnikiem. Dodatkowo wtryskiwacze podają więcej paliwa. Nie rozgrzany silnik to zwiększoną ilość sadzy w spalinach i częstsze wypalanie DPF.
EGR się zamyka całkowicie podczas wypalania DPF oraz gdy "depniesz gaz do dechy".
 
Last edited:
Tak jak @luckyboy pisze. Może nie full, ale jest otwarty, aby spaliny ogrzały płyn chłodniczy w wymienniku EGR, a ten następnie silnik. Przynajmniej jest tak w niektórych konstrukcjach. Dopóki silnik się nie rozgrzeje to EGR nie zamyka się nawet podczas puszczenia pedału gazu i hamowania silnikiem. Dodatkowo wtryskiwacze podają więcej paliwa. Nie rozgrzany silnik to zwiększoną ilość sadzy w spalinach i częstsze wypalanie DPF.
EGR się zamyka całkowicie podczas wypalania DPF oraz gdy "depniesz gaz do dechy".
Dokładnie, dlatego rozgrzanym dieslem trzeba też tak jeździć i operować pedałem gazu by EGR jak najmniej pracował i nie powodował odkładania syfu.
 
Innymi słowy dochodzimy do wniosku, że trza dawać miodu jak tylko się rozgrzeje i to mi się podoba 😄
 
A wracając do tematu to podczas wypalania DPF nie powinno być dymu za samochodem. Tym bardziej czarnego, które może świadczyć o pokruszonym wkładzie filtra. Szary dym to z kolei może być spowodowane tym, że DPF jest zapchany popiołem. Bo wypalanie to inaczej utlenianie sadzy (węgla) w wysokiej temperaturze do dwutlenku węgla, który jest bezbarwny. Okopcony wydech świadczy, że DPF przepuścił sądzę, a nie ja wypalił. Jeżeli sadzy jest niedużo i jest sucha (niezaolejona) to ja bym się specjalnie tym nie przejmował w samochodzie, który już ma 6 cyfr przebiegu.
 
Last edited:
@jarski i tyle teorii. Zycie pokazało co innego.
Raz DPF puścił, bo jest stopiony/pokruszony po czym przez kolejne cykle roztopil sie i poskladal do kupy i zaczal pracowac poprawnie.
 
Jak DPF przepuszcza trochę sadzy to może być drobne pęknięcie we wkładzie albo jakaś drobna nieszczelność między wkładem a powierzchnią obudowy filtra.
 
Last edited:
Dobra, dwa przypadki identyczne w dwoch innych autach, które przytrafily sie na B0 zimowym opisane powyzej. Oprócz tego przypadku, wiecej to sie nie działo i nie dzieje. Ale ok, diagnoza DPF do wymiany, dziekujemy doktorze za opanowanie metody dedukcji i wnikliwą analize.
 
Czy ja powiedziałem, że twój DPF jest do wymiany? Pisałem, żeby sie tym nie przejmować jak trochę sadzy jest na końcówkach. Jeśli DPF się normalnie wypala to po co to ruszać?
 
Ja mam chyba dpf w aucie
2017r e6 z adblue
I mam okopcony wydech na czarno
A po trasie 200-300km jazdy z tempomat 125km/h, zatrzymaniu sie i ruszeniu kilka razy na 1/2/3 biegu do 4tys obr widac szary dymek lekko
 
Mój FAP miał 300.000km, zapchał się od złej eksploatacji i rura wydechowa była czysta jak z fabryki...
 
Back
Top