• Poniewa偶 b臋d臋 musia艂 zrekonfigurowa膰 serwery przez najbli偶sze par臋 dni mo偶liwe s膮 przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytat贸w u偶ywajcie tylko je偶eli jest to potrzebne! Je偶eli chcecie komu艣 odpisa膰 u偶ywajcie @ z nazw膮 u偶ytkownika.

Wypalanie DPF w zimie

Taka anomalia jest niemo偶liwa z technicznego punktu widzenia...
Przejade kilka tysiecy km i zrobie foto wydechu. Bedzie idealnie czysty. I wtedy mi wytlumaczysz, czy taka anomalia byla. Mozliwa, czy nie馃槈
 
Pierw poka偶 ten okopcony wydech
 
Nie zrobilem foto. Zaraz cos w necie znajde por贸wnywalnego.
O, cos w tym stylu
IMG_20230112_154000.jpg

Normanie to jest idealnie czysty, palcem przeci膮gniesz i moze lekko szary palec sie zrobi.
 
Nigdy nie widzia艂em jakiej艣 wielkiej chmury z sob膮 ale delikatny dymek zawsze podczas wypalania DPF w Astrze by艂. Do tego specyficzny zapach, oczywi艣cie czu艂em go gdy by艂em obok auta. Ko艅c贸wka wydechu raz okopcona, a innym razem nie. Wg mnie nie ma 偶adnych anomalii w tym w膮tku.
 
Bez sensu jest wierci膰 DPF na wylot...
 
Siema, u mnie wygl膮da to tak, ca艂y czas tankuj臋 i je偶d偶臋 na Shell V-Power Diesel + mix siuwaks贸w Oilsyn Diesel Race DNA i Kleen-Flo 963 w proporcji 1:1 100 ml na bak. Tankowa艂em m.in. 24 listopada, 22 grudnia i 19 stycznia, wi臋c na pewno paliwo zimowe. Wg odczytu z interfejsu diagnostycznego od ostatniego wypalania DPF (tj. gdzie艣 przed Sylwestrem bo nie zapisa艂em sobie dok艂adnej daty 馃檮, chyba 28 grudnia) zrobi艂em do dzisiejszego wypalania 1350 km, 33 godz pracy silnika, 艣rednia pr臋dko艣膰 41 km/h, wypali艂em 73 L paliwa, 艣rednia 5,4 L/100 km. Jazda mieszana w tym200 km autostrada 100-170 km/h, reszta drogi wojew贸dzkie, podmiejskie i miasto. Wg mojej obserwacji przy d艂u偶szych trasach, ze sta艂膮 pr臋dko艣ci膮 ten przebieg mi臋dzy wypalaniem si臋 wyd艂u偶a, jak ostatnio podczas trasy Polska, Niemcy, Francja 2k km. Wcze艣niej normalnie podczas jazdy "wok贸艂 komina" 艣rednio obserwowa艂em wypalanie raz na jeden bak +/- 900 km. Nie wiem na ile siuwaksy maj膮 wp艂yw na przebieg mi臋dzy wypalaniem a na ile jazda na V-Power Diesel, ale takie combo daje efekt i dzia艂a. To co zauwa偶y艂em organoleptycznie to ni偶sze spalanie, olej pozostaje d艂u偶ej czystszy, silnik kulturalniej pracuje, turbo fajnie si臋 wkr臋ca, ma nieco wi臋cej dynamiki no i czy艣ciutki kolektor dolotowy oraz przepustnica/klapa gasz膮ca nie wspominaj膮c o ko艅c贸wkach wydechu. Diagnostyka komputerowa nie wykazuje 偶adnych odchyle艅, trzyma parametry fabryczne, wszystko dzia艂a i pracuje na tip top, mimo ju偶 przecie偶 sporego, aczkolwiek udokumentowanego przebiegu.
 
Last edited by a moderator:
@Iron Jak/czym czy艣ci艂e艣 dolot?
No pr贸cz EGR, MAP, MAF, IAT to nie czy艣ci艂em jeszcze. Mam zamiar dopiero wykr臋ci膰 i wyczy艣ci膰 na tip top, ale u mnie wygl膮da czysto, nawet g艂臋boko za klap膮 gasz膮c膮.
 
@Iron jaka lejesz dawk臋 DNA do Vpovera?
Pytam bo producent chyba pisze ze nie zaleca z paliwami premium
 
@jedrek1980 O po艂ow臋 mniejsz膮 1 ml/1 L paliwa lub 50 ml na pe艂ny bak (50 L) + Kleen-Flo 963 te偶 1 ml/1 L. Tak偶e same dodatki +/- mam na ca艂y rok a V-Power Diesel i tak przecie偶 tankuj臋 w cenie zwyk艂ej ON.
 
Wg mojej obserwacji przy d艂u偶szych trasach, ze sta艂膮 pr臋dko艣ci膮 ten przebieg mi臋dzy wypalaniem si臋 wyd艂u偶a, jak ostatnio podczas trasy Polska, Niemcy, Francja 2k km. Wcze艣niej normalnie podczas jazdy "wok贸艂 komina" 艣rednio obserwowa艂em wypalanie raz na jeden bak +/- 900 km
To jest zupe艂nie normalne. Silnik jest rozgrzany raz, p贸藕niej chodzi w optymalnej temperaturze.
Do tego nie masz zatrzymywania i ruszania spod swiatel, na krzyzowkach itp. wiec unikasz sytucji, gdzie po dolaniu paliwa wytwarza sie najwi臋cej sadzy.
Ja na trasie mam 50% wiekszy interwal wypalania niz po mie艣cie.
No i jeszcze jedna rzecz, przy predkosci 150 i wiecej powinna temperstura w dpf byc wystarczaj膮ca do pasywnej regeneracji. Ale to juz zalezy od wielu czynnikow.
 
@sprajt2 Tak, wiem to. Przedstawi艂em swoje spostrze偶enia i jak to u mnie wygl膮da. Og贸lnie u mnie DPF nie sprawia problem贸w, poza tym staram si臋 tak je藕dzi膰 i u偶ywa膰 silnika by ich nie sprawia艂, ale nie bez znaczenia jest tutaj dobrze dobrany dobrej jako艣ci olej, paliwo i dodatki. Ostatnio DPF wypali艂 si臋 do艣膰 sprawnie i szybko w czasie normalnej jazdy, wiadomo k艂臋by dymu musia艂y by膰 i jak wy偶ej 1350 km do tego momentu zrobione. Siuwaksy b臋d臋 dolewa艂 bo widz臋, 偶e maj膮 og贸lnie dobry wp艂yw na stan i kondycj臋 silnika i CR a kosztuje mnie to przys艂owiow膮 "dni贸wk臋" w skali roku.
 
Poza tym, zapomnia艂em doda膰, 偶e je艣li pozwola mi to cho膰by na delikatne mniejsze zu偶ycie paliwa to w efekcie ko艅cowym wyjd臋 na zero, je艣li koszt dodatk贸w si臋 zwr贸ci. Jeszcze jak pozwalaj膮 d艂ugofalowo zachowa膰 czysto艣膰, lepsz膮 prac臋, dzia艂anie, wyd艂u偶膮 偶ywotno艣膰 i bezawaryjno艣膰 to nawet na du偶y plus. Dlatego s膮dz臋, 偶e warto stosowa膰, oczywi艣cie trzeba to sobie samemu przekalkulowa膰 i dobra膰 odpowiednie dodatki a nie na pa艂臋 bo tak, bo tak si臋 s艂ysza艂o, bo to bo tamto jest dobre, bo ja tak pisz臋. Ka偶dy post臋puje wg w艂asnego rozs膮dku a ja nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywa膰 czy w czym艣 utwierdza膰 lub zagl膮da膰 do czyjego艣 portfela.
 
U mnie zawsze w mrozy wyd艂u偶a si臋 interwa艂 regeneracji FAP. Ot贸偶 kiedy jest ujemna temperatura powietrza, to ECU wchodzi w tryb rozgrzewania silnika spalinami.

Do temperatury p艂ynu ch艂odz膮cego 70掳C przymyka si臋 przepustnica i jest recylkulowana wi臋ksza ilo艣膰 spalin.
Spaliny robi膮 si臋 na tyle gor膮ce 偶e FAP zaczyna wypala膰 si臋 odrobin臋 pasywnie przez co maleje ilo艣膰 od艂o偶onej sadzy w filtrze i regeneracja odk艂ada si臋 w czasie.
 
U mnie zawsze w mrozy wyd艂u偶a si臋 interwa艂 regeneracji FAP. Ot贸偶 kiedy jest ujemna temperatura powietrza, to ECU wchodzi w tryb rozgrzewania silnika spalinami.

Do temperatury p艂ynu ch艂odz膮cego 70掳C przymyka si臋 przepustnica i jest recylkulowana wi臋ksza ilo艣膰 spalin.
EGR jest zamkni臋ty dop贸ki silnik si臋 nie rozgrzeje.
Recyrkulacja spalin obni偶a temperatur臋 spalania.
Wi臋c tu bym nie szuka艂 przyczyny wyd艂u偶onego interwa艂u regeneracji filtra.
 
EGR jest zamkni臋ty dop贸ki silnik si臋 nie rozgrzeje.
No w艂a艣nie nie. EGR jest full otwarty. Ma艂o tego, aby zwi臋kszy膰 przep艂yw gor膮cych spalin przez EGR i ich powr贸t do cylindr贸w, ECU przymyka przepustnic臋. Identyczna procedura wyst臋puje przy regeneracji FAP.
 
Back
Top