• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos X Prime 0W-20

wszystko o produkatach Eneos

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Eneos X Prime 0W-20

Analiza oraz olej do badania ufundowany przez @Analyser . Serdecznie dziękujemy.

Analiza SSI oraz olej ufundowane przez: @Analyser , @pluttek , @Hlava , @michalm83 , @soszo , @lukasrs , @Noel , @egonzet , @pietrasek211 , @DWojtek , @DjStar oraz anonimowych. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:

  • API SP+RC
  • ILSAC GF-6A

Strona produktu:


eneosxprime-0w20-pierwiastki.jpg


eneos-primex-0w20-ssi.jpg


Właściwości oleju:
  • Lepkość w 40 stopniach Celsiusza: 26,4 cSt
  • Lepkość w 100 stopniach Celsiusza: 7,7 cSt
  • Viscosity Index: 288
  • Liczba kwasowa: 3,3 mg KOH/g
  • Liczba zasadowa: 6,41 mg KOH/g
  • CCS: 2366 mPa*s
  • Minimalna temp. rozruchu: -35 stopni Celsiusza
  • Popiół siarczanowy: 1,06%
Podobnie jak 5W-30 także ten olej wyróżnia się bardzo wysokim indeksem lepkości. Tego rodzaju oleje są idealne do samochodów używanych w trybach miejskich czy to hybryd, czy też wyposażonych w system start-stop gdzie silnik często nie osiąga optymalnej temperatury pracy. Bardzo niski CCS, norma dla SAE 0W wymaga maksimum 6200, tutaj mamy poniżej 2500. Dobre bazy oraz prawdopodobnie, patrząc na VI, sporo modyfikatorów.

Uzupełnienie - SSI
Po otrzymaniu wyników testu SSI możemy potwierdzić, iż olej jest bardzo wysokiej jakości. Spadek lepkości w badniu po 90 cyklach, wg PN wyniósł mniej niż 2%.

Jeżeli chodzi o skład to bardzo wysokie zawartości pierwiastków mogących być częścią związków przeciwzużyciowych czy zmniejszających tarcie jak bor i molibden. Tutaj można powiedzieć, że producent "poszedł po rekord" - prawie 1000ppm molibdenu i ponad 500ppm boru to wartości których się w zasadzie nie spotyka w "cywilnych olejach". To także pośrednio świadczy o tym, iż olej formułowano głównie z myślą o nowoczesnej motoryzacji i silnikach nie pracujących ciągle.

Możemy go polecić do wszystkich samochodów wymagających oleju w lepkości 0W-20, patrząc na charakterystykę i zawartość dodatków powinien być też bezpiecznym wyborem dla osób które chciałyby eksperymentować z olejami w lepkości niższej niż przewiduje instrukcja ich samochodu.

Z nietypowego zastosowania to można by pokusić się o użycie tego oleju jako dodatku do np. SAE30. Pół litra do litra tego oleju wymieszanego z 5W-30 albo 0W-30 powinno dać ciekawe rezultaty.

Nie znamy jeszcze wyników pozostałych zleconych badań, dlatego opis może zostać uzupełniony lub zmieniony.
 

Attachments

  • ENEOS-X-PRIME-0W20-NL-Z-309483-Sev0-4.pdf
    154,4 KB · Odwiedzin: 148
Last edited:
Dobre bazy oraz prawdopodobnie, patrząc na VI, sporo modyfikatorów.
Jezeli jest zastosowany olej bazowy 2 cSt to tak, a jezeli min. 4 cSt to nie bedzie duzego stezenia. Tutaj bedzie VM o wysokim TE (Thickening Efficiency).

Przykladlowo Yubase 4 + ma CCS w -30°C ca. 1100 cP, w -35°C dojdzie do ca. 2000 cP.

Niestety posiadam malo danych odnosnie tego oleju, ale jest bardzo interesujacy. Mo kupuja pewnie od Adeka i mix jak juz wspominalem w Twoim watku. O depozyty rowniez bym sie nie martwil bo jest duze stezenie borated dispersant. Rowniez ciekawy olej na mix z innym, fajna synergie mozna pewnie uzyskac np. z OFM.
 
Ciekawe jaki jest NOACK. @Analyser uzyskasz te dane ? Bo jezeli jest tylko 4 cSt to bedzie prawdopodobnie ca. 12%, dodajac np. PAO 6 cSt w stezeniu ca. 20% mozna zbic do ca. 9 %

Lecz pewnie dodajac gr. III+ 6 cSt tez nieco obnizyc mozna niektore maja NOACK ca. 6-7 %

Ale wtedy pogorszymy CCS.
 
Jest kosmos. Jak już wspominałem na rynku JDM ma godnego konkurenta w postaci najnowszego Idemitsu Eco Medalist. Typowe oleje azjatyckie o ponadprzeciętnych osiągach. Myślę, że modyfikatory będą na podobnym poziomie jak w Idemitsu
 
Olej nietuzinkowy , (od a do z ) przemyślany przez producenta. Japanische wiedział co tworzy :)
 
Last edited:
Czekam, aż ktoś się na nim wreszcie przejedzie. Czy faktycznie tak wycisza silnik, jak na reklamówce.
 
A ja mam pytanie do @Analyser, uzyskasz dane z ponizszych norm (badan) ? ASTM D611, ASTM D7097, stezenie N w ppm oraz NOACK ?
 
@Analyser czy udało się może czegoś dowiedzieć nt. Noack? Zadawałem też pytanie Eneosowi PL i EU na Facebooku, ale nie odpisali nic. :D Ja wiem, że do obsługi socjali to są zwykle osoby w ogóle z firmą niezwiązane, ale jakoś tak... Lepiej odpisać cokolwiek niż siedzieć cicho ;)
 
Lipa jakaś
 
Dopiero go zalałem, zrobię analizę po wymianie.
 
Dodałem do OP wynik badania SSI i krótki komentarz bo w zasadzie nie ma o czym pisać. Olej wypadł bardzo dobrze, różnica poniżej 2% (1,7%).
 
SSI wypadł podobnie do 5W30. Wiedziałem, że wystarczy zrobić jeden z tych dwóch. Dobrze, że znalazl się sponsor tych analiz. Po za tym patrząc na wynik testów to niektórych userów zatkało kakao?
 
Osobiście liczyłem na większą różnicę bo VI jest naprawdę kosmiczne. Jednak można stwierdzić, że zastosowany zagęszczacz jest bardzo wysokiej jakości. Główny konkurent (Idemitsu SN chociaż już jest SP ale nie ma SSI) miał większy spadek.
Myślę, że Eneos sprawdzi się nie tylko w hybrydach (jak to jest w opisie) ale można śmiało stosować go w pojazdach z turbo (pokroju Yarisa GR itp) które nie są nastawione na oszczędności
 
Można jeszcze NOACKa sprawdzić :D
 
Po za tym patrząc na wynik testów to niektórych userów zatkało kakao?
Mam wrażenie, że to do mnie, bo faktycznie zgłaszałem wątpliwości co do b.wysokich VI tych olejów ...
Wyniki świetne, nie mam problemu, żeby to przyznać.
Brak zastrzeżeń do olejów.
Pewne źródło dystrybucji, cena niższa niż Amsoil SS.
Z mojej strony nie ma o czym dalej dyskutować.
 
Back
Top