• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

XADO Dodatki do skrzyni biegów

Feberos

Użytkownik
Samochód
BMW 320xd E91 LCI 130kW 2009
Cześć, czy ktoś stosował dodatki do oleju w manualnej skrzyni biegów od XADO? Niedawno wymieniłem fabryczny olej po 300tys kilometrów i chciałbym jeszcze dodatkowo przedłużyć jej żywot za pomocą jakiegoś siuwaksa. Nie występują jakieś zgrzyty czy trudności w zmianie biegów ale ewidentnie jest różnica w głośności pracy na 3 a 5/6 biegu. Dlatego pomyślałem o czymś od XADO bo wyglądają ciekawie, głównie mam na myśli produkt Maximum Transmission.


Chyba, że znajdzie się coś lepszego. Skrzynia VAG 02S FYG.
 
A propo stosowania rewitalizantów od Xado mam mieszane uczucia. Fakt nie używałem w skrzyni, ale po dodaniu do układu wspomagania (zgodnie z instrukcją) pojawiły się wyraźne wycieki. Na plus dodam, że wyciszyła się pompa. Do skrzyni już takiego dodatku bym nie dodał
 
Dodałem ten dodatek do skrzyni F40 w Insignii i wyraźnie zmniejszyl haczenie i ciężkie wrzucanie 1,2 i R na zimnym, zwłaszcza w minutowych temp. Byłem sceptycznie nastawiony, ale to naprawdę zadzialalo (nowy olej był od jakiś 10kkm i nie było zbytniego efektu bez dodatku)
 
Używałem dodatków Xado serii EX 120 zarówno do silnika jak i do skrzyni biegów w Renault Megane II DCI. Co do silnika na początku był efekt nieco cichszej pracy silnika, ale czy była to zasługa dodatku, czy też nowego oleju trudno powiedzieć. Skrzynia z dodatkiem pracowała podobnie jak przed zastosowaniem, może minimalnie lepiej wchodziła 1 i wsteczny. Z produktów Xado mogę za to polecić płuknkę Vita Flush oraz olej płuczący Very Lube Flushing.
 
Używałem dodatku do skrzyni Xado EX 120 i efekt rewelacyjny skończyły się haczenia i wróciła płynność która trwa już kilka lat.Inne produkty xado (Turbo Verylube ,Suprotec do silnika ) bez efektu.
 
Z produktów Xado mogę za to polecić płuknkę Vita Flush
Napiszesz coś więcej? Może być na priv, żeby nie robić offtopu.
 
Cześć, czy ktoś stosował dodatki do oleju w manualnej skrzyni biegów od XADO? Niedawno wymieniłem fabryczny olej po 300tys kilometrów i chciałbym jeszcze dodatkowo przedłużyć jej żywot za pomocą jakiegoś siuwaksa. Nie występują jakieś zgrzyty czy trudności w zmianie biegów ale ewidentnie jest różnica w głośności pracy na 3 a 5/6 biegu. Dlatego pomyślałem o czymś od XADO bo wyglądają ciekawie, głównie mam na myśli produkt Maximum Transmission.


Chyba, że znajdzie się coś lepszego. Skrzynia VAG 02S FYG.

Sam stosowałem Xado 1 Stage Maximum Transmission w Audi 80 B4 300tys km+(nie wiadomo ile wcześniej "zaginęło") gdzie były już problemy ze zmianą biegów(szczególnie dwójka).
Wymiana oleju na Castrol Syntrans Transaxle 75W90 501.50+ Xado i po 10-15tys km skrzynia chodzi bardzo płynnie.
Nie spodziewaj się efektu po obiecywanych 1000-1500km przebiegu. Ten środek potrzebuje znacznie dłuższego przebiegu aby zadziałać.
Ale jednak działa. Stosowałem też 1 Stage Maximum Transmission for Automatic w skrzyni CVT Multitronic 01J(świeżo zmienony olej Ravenol CVT metodą podwójnej wymiany) oraz EX120 w układzie wspomagania i dyferencjale rzeczonej skrzyni Multitronic(środki EX120 są różne oczywiście dla każdego zastosowania). Co do tych ostatnich to nie zauważyłem jakichś spektakularnych zmian bo wszystko chodziło wcześniej w porządku a dodatki bardziej w ramach prewencji i przedłużenia żywota zastosowałem :) Ale Multitronic chodzi bardzo miękko i przyjemnie, nie szarpie a autko pali śmiesznie mało porównując do spalania deklarowanego przez innych użytkowników ;) Więc oby tak dalej. Na pewno ŻADNYCH negatywnych skutków nie zaobserwowałem po zastosowaniu preparatów tej firmy a stosując to do Multitronic jednak mocno ryzykowałem bo ŻADNEJ opinii na temat tego środka w takim zastosowaniu nie znalazłem. Natomiast nabrałem zaufania po stosowaniu w skrzyni manualnej. Stosowałem też VitaFlush w tej 80tce ale tam regularnie wlatuje jakaś płukanka a do tego co 40tys km CERATEC i silnik chodzi tip top :) CERATEC swoją drogą też polecam ale głównie właśnie do takich starszych silników. Autka sprzed 2000 roku, ciągniki rolnicze itd.
 
Last edited:
Po wymianie oleju zawsze jest poprawa pracy dźwigni zmiany biegów.
 
Ja miałem Xado 1 Stage w skrzyni Alfy 166. Efekt - zerowy. Ani żadnej poprawy, ani żadnego pogorszenia. Wg mnie - placebo.
 
Używałem xado maximum transmision w m32. Po zastosowaniu nastąpiła wyraźna poprawa jakości wrzucania drugiego biegu.
 
Po wymianie oleju zawsze jest poprawa pracy dźwigni zmiany biegów.
Nie, nie zawsze. A nawet czasem jest pogorszenie. Dużo zależy od auta, przebiegu, stanu przekładni, stanu oleju, jakości poprzedniego i jakości wlewanego oleju.
Po tych środkach Xado też nie ma diametralnej zmiany zaraz po zastosowaniu. Wyczuwalna poprawa przychodzi po tysiącach przejechanych kilometrów stopniowo.
 
Jeszcze oprócz Xado rozważam po prostu wlanie około 250ml AR9100. Miałem raz w silniku, efekt jakiś tam był więc może w skrzyni również zadziała na plus.
 
Xado stage 1 zalałem do skrzyni fm55 w saabie 9-3 3000 km temu i biegi wchodzą zdecydowanie lżej ale wyciszyć skrzyni nie wyciszyła i pewnie już nie wyciszy. Pewnie wałek główny skrzyni ma już duży luz.
 
Efekt - zerowy. Ani żadnej poprawy, ani żadnego pogorszenia.
Może być tak, że nic nie czujesz ale poprawiasz żywotność. Nie wiem jak w przypadku tego konkretnie środka bo nie badałem jeszcze tematu, ale to może być coś w rodzaju "bezpiecznego" niedoszłego GL-6, wydaje mi się.

Nie, nie zawsze. A nawet czasem jest pogorszenie.
Rzekłbym wręcz, że to normalne. Nowy olej ma większe tarcia wewnętrzne niż stary taki sam, bo stary je był utracił. Jednak nie dotyczy to wskakiwania poszczególnych biegów, a ruchów po całości i przyspieszeń. Poza tym jest sprawa wypłukania drobinek naddających luzy, na co kiedyś słusznie wskazałeś.

Niedawno wymieniłem fabryczny olej po 300tys kilometrów
O rany, ale interwały zapodajesz... Co na to Guiness i jego Księga? ;)
Trzeba przede wszystkim tych interwałów przestrzegać, a dodatkami zainteresować się w drugiej kolejności.

Przyznam się, że jeszcze nie wypróbowałem, ale rozważam do skrzyni Midland GS5-65BH z uwagi na osławioną efemeryczność tejże.
 
Jakieś nieznacznie ponad 2 miesiące temu - po ponad 3 latach od zakupu autka - wymieniłem olej w skrzyni biegów (był ciemny i śmierdzący) na kupiony w XXXXXX olej XADO 75W-90 GL 3/4/5 syntetyk plus do tego jeszcze poszła jedna strzykawa XADO AMC Transmission.
Po wyjechaniu z warsztatu zrobiłem traskę Wrocław-Szczecin-Wrocław i... poszedłem spać.
Następnego dnia sprawdziłem autko w jeździe w cyklu miejskim i porównując do tego, co było w analogicznym reżimie jazdy wcześniej, skrzynia ewidentnie lżej pracuje, autko lepiej i nieco bardziej miękko się zbiera.

Dodatkowo taką samą kurację zaordynowałem bratu w Peugeocie 307 silnik 1,4 z 2006 roku i też jest zauważalna pewna niewielka poprawa.

Ergo - cudów nie ma, ale jakiś zauważalny efekt jest.


@CICHY, z zasady nie podajemy źródeł zakupów na forum.
SACZI
 
Last edited by a moderator:
Rzekłbym wręcz, że to normalne. Nowy olej ma większe tarcia wewnętrzne niż stary taki sam, bo stary je był utracił. Jednak nie dotyczy to wskakiwania poszczególnych biegów, a ruchów po całości i przyspieszeń. Poza tym jest sprawa wypłukania drobinek naddających luzy, na co kiedyś słusznie wskazałeś.
@Grzes-beton, co Ty za rewelacje wypisujesz ... ?
 
Jakieś nieznacznie ponad 2 miesiące temu - po ponad 3 latach od zakupu autka - wymieniłem olej w skrzyni biegów (był ciemny i śmierdzący) na kupiony w XXXXXX olej XADO 75W-90 GL 3/4/5 syntetyk plus do tego jeszcze poszła jedna strzykawa XADO AMC Transmission.
Po wyjechaniu z warsztatu zrobiłem traskę Wrocław-Szczecin-Wrocław i... poszedłem spać.
Następnego dnia sprawdziłem autko w jeździe w cyklu miejskim i porównując do tego, co było w analogicznym reżimie jazdy wcześniej, skrzynia ewidentnie lżej pracuje, autko lepiej i nieco bardziej miękko się zbiera.

Dodatkowo taką samą kurację zaordynowałem bratu w Peugeocie 307 silnik 1,4 z 2006 roku i też jest zauważalna pewna niewielka poprawa.

Ergo - cudów nie ma, ale jakiś zauważalny efekt jest.


@CICHY, z zasady nie podajemy źródeł zakupów na forum.
SACZI
ok.
 
Następnego dnia sprawdziłem autko w jeździe w cyklu miejskim i porównując do tego, co było w analogicznym reżimie jazdy wcześniej, skrzynia ewidentnie lżej pracuje, autko lepiej i nieco bardziej miękko się zbiera.

+20KM jak u Kivi
 
Back
Top