• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Xado Luxury Drive 10W-40 - Fiat Cinquecento z silnikiem 704 cm3

Sorry, ale muszę wydrążyć ten temat :) Definicja stwierdzenia "za mało jeździsz" to oznacza przeważającą eksploatację na zbyt krótkich odcinkach, czy że silnik nie jest uruchamiany codziennie ? :p

To wstępny plan mam taki, że... kupię litr tego samego oleju, ponieważ pozostało mi jeszcze powyżej 1 litra z lipcowej wymiany i zapewne zrobię wymianę poprzedzoną przepłukaniem silnika. Tak, żeby przygotować silnik do podróży do speca od gaźników.

@SaNIB 96
Mobil1 szanuję. To już w Polsce jest dostępny w lepkości 10W-40 ?

Bo, jeśli coś takiego byłoby dostępne:

To mam olej marzeń do samochodu 😀
 
A w sumie to nie można zalać jakiegoś grubszego 5W-40 A3/B4?
 
@Limonka to były czasy nowości tego CC gdy Mobil miał jeszcze jedyne na litrówce :D
Później miał Texaco i ten mu najbardziej odpowiadał, a przy sprzedaży skończył z Lotosem 10w40, gdybym miał te dwa lata więcej to bym go odziedziczył 😀 . Ale zbyt dużo aut było na podwórku a za mało kierowców do nich :D
 
Jedno i drugie po trochu. 1500 km w 4 miesiące to więcej stania niż jazdy. Im dłuższy przestój tym większe obciążenie przy rozruchu, grawitacja robi swoje. Im krótsze dystanse tym większa degradacja oleju. Ciekaw jestem czy te wyniki byłyby znacząco gorsze, gdybyś machnął te 2-3 tysiące w miesiąc i większość w trasie.
 
A w sumie to nie można zalać jakiegoś grubszego 5W-40 A3/B4?
Właśnie też chodzi mi to po głowie. Łzejszy rozruch byłby szczególnie zimą.

Generalnie były dni, że samochód był uruchamiany codziennie, teraz różnie: co drugi, trzeci dzień, nie rzadziej.
Chyba zacznę od podstaw: przepłukanie silnika i wymiana oleju. Zaraz potem inspekcja zapłonu i dolot. Może dobrze będzie powymieniać uszczelki w silniku np. uszczelkę pokrywy zaworów ? Jest fabryczna jeszcze.

Ciekaw jestem czy te wyniki byłyby znacząco gorsze, gdybyś machnął te 2-3 tysiące w miesiąc i większość w trasie.
Podejrzewam, że nie. Mogłyby być tylko lepsze, a przynajmniej na pewno lepkość w 100 stopniach i poziom rozcieńczenia oleju paliwem. Po dłuższej trasie (chociaż 80 km w jedną stronę) olej traci tę intensywną woń i mam wrażenie, że staje się trochę bardziej jasny.

Poza tym jednej rzeczy nie napisałem: przed pobraniem oleju rozgrzałem silnik na postoju, potem jazda przez miasto do 1 punktu, po dotarciu do którego nie wyłączałem silnika (więc parę minut nie dłużej pyrkał na postoju), a następnie wyjazd na trasę celem zatankowania. Więc w taki sposób w jedną stronę pokonał 17 km. Po trwającym 5 minut tankowaniu powrót (i kolejne 17 km nabite). Po upływie gdzieś dwóch minut od momentu powrotu z trasy i wyłączeniu silnika nastąpiło pobranie oleju. Co ciekawe w trakcie tej operacji myślałem, że oliwa będzie gorąca (na 100 stopni nie liczyłem oczywiście, ani nawet na 90) a tu się okazało, że była co najwyżej dobrze ciepła. Oczywiście temperatura płynu chłodzącego już przed wyjazdem na trasę dobiła do 90 stopni. W trakcie jazdy cały czas było to 90 stopni.

Czyżby ten olej tak redukował tarcie, że nawet w trakcie takiej co prawda niezbyt długiej trasy, ale jednak nie był w stanie złapać temperatury ? Jestem świadomy, że poziom żelaza jest wysoki, ale jednak jest jeszcze ten łańcuch rozrządu, a i silnik jest bodajże z gatunku tych luźno spasowanych.
 
.Szukasz na siłę potwierdzenia słuszności wyboru tego oleju. Forum nie lubi olejów butikowych więc pieczątki "dobry wybór" nie otrzymasz ;)
Żeby porównać rozgrzewanie się oleju trzeba zamontować czujnik i monitorować. Do tego jeszcze mieć odniesienie do innego/innych olejów. A jeśli olej rzeczywiście nie łapie zbyt szybko temperatury, a autko używasz na krótkich odcinkach to tym bardziej olej jest źle dobrany.
 
@soszo
Czyli marketing (albo coś z tym związane) mnie urobiło. W sumie za takie robienie reklamy (co nieświadomie zrobiłem) powinienem załatwić zniżki dla forumowiczów ;) Póki co wychodzi na to, że olej dobry na trasy i autostrady albo na lato. Oporządzę silnik i pomyślę co dalej. Temat rozwojowy.
Trochę za mało udzielam się na forum jeszcze, więc wszystkiego nie kumam.
Dzięki za wsparcie !
 
Ja bym próbował PMO Max mileage 10w40, nie jest to jakiś drogi olej a mając porównanie do wielu innych 10w40 stwierdzam, że w moim odczuciu najlepiej się sprawdził.
 
Back
Top