• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

XTL/HVO Diesel

oiladditives

Użytkownik
Samochód
Range Rover L405 4.4D & Evoque 2.0
Post automatically merged:

Dzisiaj odbyłem specjalną podróż, aby zatankować XTL. Na obrzeżach Wiednia, na stacji benzynowej cargo. Tak, wynik jest znakomity – to najlepsze paliwo jakie stosowałem. Miękka praca, odbiór! Tyle samo co w zwykłym dieslu + dodatek))) Paliwo jest droższe niż jestem w stanie zatankować do zwykłego diesla na Słowacji. W przypadku mojego 100-litrowego zbiornika różnica wynosi 35 euro. Za całą tonę paliwa można kupić np. Oilsyn Race DNA i uzyskać taki sam efekt w zakresie wrażeń z jazdy. Generalnie jeśli XTL kosztuje tyle samo co zwykły silnik diesla to oczywiście lepiej go kupić i nie używać dodatków. w każdym innym przypadku zwykły olej napędowy i dodatki dają ten sam efekt.
Post automatically merged:

Jakie są zalety HVO?
Przede wszystkim HVO może pomóc uczynić flotę pojazdów bardziej neutralną dla klimatu. W porównaniu do konwencjonalnego oleju napędowego, HVO100 (= 100% czystego paliwa HVO) zmniejsza emisję CO2 o około 90%.
HVO nie zawiera tlenu, dlatego jego zalety to lepsza stabilność przechowywania i wolniejsze starzenie się oleju silnikowego niż w przypadku stosowania biodiesla lub oleju napędowego. Paliwo HVO jest odporne na atak bakterii („plaga diesla”). Paliwo to idealnie nadaje się zatem do stosowania w maszynach rolniczych charakteryzujących się długimi przestojami.
To syntetyczne paliwo jest znacznie lepsze pod względem trwałości silnika, a także jest lepsze dla środowiska.
Ze względu na wysoką liczbę cetanową i związane z nią szybkie spalanie, w szczególności emisja węglowodorów i tlenku węgla w dolnym zakresie obciążenia oraz przy zimnym silniku jest niższa niż w przypadku biodiesla i kopalnych olejów napędowych.
Kolejną zaletą wysokiej liczby cetanowej jest niski poziom hałasu spalania.
Brak związków aromatycznych pomaga zmniejszyć emisję sadzy, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa ze względu na zmniejszoną częstotliwość regeneracji. Dotyczy to tylko maszyn o mocy powyżej 19 kW. Wyniki analizy utleniania sadzy wskazują na większą reaktywność sadzy z paliwa HVO. W porównaniu z silnikiem Diesla na paliwa kopalne, temperatura pasywnej regeneracji sadzy z HVO jest o około 40°C niższa.
Stosowanie HVO skutkuje zmniejszeniem emisji NOx.
 

Attachments

  • IMG_3257.jpeg
    IMG_3257.jpeg
    2,9 MB · Odwiedzin: 23
  • IMG_3255.jpeg
    IMG_3255.jpeg
    1,6 MB · Odwiedzin: 20
Ciekawa taka wysoka liczba cetanowa. Niektóre diesle przy liczbie okolo 60 zaczynaja chodzic twardo, a tu jest ponad 70🤔
 
plan stacji benzynowej

Post automatically merged:

Ciekawa taka wysoka liczba cetanowa. Niektóre diesle przy liczbie okolo 60 zaczynaja chodzic twardo, a tu jest ponad 70🤔
Tak, też mnie to interesuje. ale biorąc pod uwagę imponującą listę zatwierdzeń producentów i powszechne stosowanie tego silnika wysokoprężnego w krajach skandynawskich, Włoszech i północnych Niemczech, problem ten został w jakiś sposób rozwiązany. Mam bardzo dobre wrażenie na temat tego paliwa. Co prawda czytałem, że ani jeden Land Rover nie ma homologacji na stosowanie XTL :) ale prawdą jest, że oni też raczej nie aprobują dodatków do oleju i paliwa :)
 
Back
Top