oiladditives
Użytkownik
- Samochód
- Range Rover L405 4.4D & Evoque 2.0
Post automatically merged:
Dzisiaj odbyłem specjalną podróż, aby zatankować XTL. Na obrzeżach Wiednia, na stacji benzynowej cargo. Tak, wynik jest znakomity – to najlepsze paliwo jakie stosowałem. Miękka praca, odbiór! Tyle samo co w zwykłym dieslu + dodatek))) Paliwo jest droższe niż jestem w stanie zatankować do zwykłego diesla na Słowacji. W przypadku mojego 100-litrowego zbiornika różnica wynosi 35 euro. Za całą tonę paliwa można kupić np. Oilsyn Race DNA i uzyskać taki sam efekt w zakresie wrażeń z jazdy. Generalnie jeśli XTL kosztuje tyle samo co zwykły silnik diesla to oczywiście lepiej go kupić i nie używać dodatków. w każdym innym przypadku zwykły olej napędowy i dodatki dają ten sam efekt.
Post automatically merged:
Jakie są zalety HVO?
Przede wszystkim HVO może pomóc uczynić flotę pojazdów bardziej neutralną dla klimatu. W porównaniu do konwencjonalnego oleju napędowego, HVO100 (= 100% czystego paliwa HVO) zmniejsza emisję CO2 o około 90%.
HVO nie zawiera tlenu, dlatego jego zalety to lepsza stabilność przechowywania i wolniejsze starzenie się oleju silnikowego niż w przypadku stosowania biodiesla lub oleju napędowego. Paliwo HVO jest odporne na atak bakterii („plaga diesla”). Paliwo to idealnie nadaje się zatem do stosowania w maszynach rolniczych charakteryzujących się długimi przestojami.
To syntetyczne paliwo jest znacznie lepsze pod względem trwałości silnika, a także jest lepsze dla środowiska.
Ze względu na wysoką liczbę cetanową i związane z nią szybkie spalanie, w szczególności emisja węglowodorów i tlenku węgla w dolnym zakresie obciążenia oraz przy zimnym silniku jest niższa niż w przypadku biodiesla i kopalnych olejów napędowych.
Kolejną zaletą wysokiej liczby cetanowej jest niski poziom hałasu spalania.
Brak związków aromatycznych pomaga zmniejszyć emisję sadzy, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa ze względu na zmniejszoną częstotliwość regeneracji. Dotyczy to tylko maszyn o mocy powyżej 19 kW. Wyniki analizy utleniania sadzy wskazują na większą reaktywność sadzy z paliwa HVO. W porównaniu z silnikiem Diesla na paliwa kopalne, temperatura pasywnej regeneracji sadzy z HVO jest o około 40°C niższa.
Stosowanie HVO skutkuje zmniejszeniem emisji NOx.