• Uwaga!

    Z dniem dzisiejszym w życie wchodzi zmieniony regulamin forum: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/regulamin-forum.450/

    Zmiany dotyczą w większości są kosmetyczne, precyzują wymogi poprawności językowej i tak dalej.

    Dodany został punkt dotyczący kar porządkowych. Wyjaśnia on działanie porządkowych banów, przyznawania punktów karnych oraz pojawienia się dwóch nowych "rang" na forum i związanych z nimi ograniczeń.

    Proszę o zapoznanie się. Jeżeli ktoś nie akceptuje regulaminu w nowej formie, proszę o informację. Jak że istnieje wymóg akceptacji regulaminu przy korzystaniu z forum konto takiej osoby zostanie niezwłocznie usunięte zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych.

    Pozdrawiam Admininistrator

Yamaha mt 09 - 2020 rok

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Witam, zakupiłem motocykl demonstracyjny z przebiegiem 3 tys km. Pierwsza wymiana oleju była po tysiącu kilometrów.
W związku z tym, że był to motocykl demonstracyjny chciałbym powtórnie wymienić w nim olej.
Motocykl jest na dwuletniej gwarancji, więc chciałbym aby spełniał wszystkie normy producenta.
Motocykl będzie używany głównie w mieście. Przejazdy po kilka kilometrów i gaszenie. Myślę, że kilka krótkich wypadów i to wszystko. Celuje, że w ciągu roku nakręci do 4 tys km. Więcej raczej nie.
Myślicie, że jest sens teraz zmieniac olej czy poczekać aż minie rok?
Na co zmienić? Czym jest Yamalube?
Dzięki za pomoc!
 

wuwok

Użytkownik
Samochód
Opel Corsa E 1.3cdti Vw Golf 6 1.6 mpi
Wlałem Valvoline Synpower 4T 10W40, i muszę przyznać, że skrzynia pracuje gorzej.
Teraz zastanawiam się czy ryzykować z Shell czy powrócić do Yamalube.
Takie samo wrażenie miałem. Yamalube mnie zastanawia..dużo pochlebnych opinii na temat oleju
 

Triumphator

Użytkownik
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050

Nie da się zaprzeczyć, że kamertony lubią się z Yamalube, tak samo te stare, jak i nowe konstrukcje.
Ja po tych dobrych nastu latach z motocyklami i dziesiątkami litrów przelanego oleju, najbardziej zadowolony jestem z Castrola Power1 i Shella Advance Ultra :). Wcześniej pisałem o Silkolene Pro4, ale mając olejosceptyczny motocykl, który temperaturowo też oleju nie oszczędza, muszę stwierdzić, że silkolene najpierw zdechł mi jadąc w trasie ~500km, później zdechł mi na około 200km pętli w Pieninach. Na początku wszystko było cacy, z czasem zaczynały haczyć biegi i skrzynia, pomimo że w Triumphie i tak pracuje jak spod siekiery, zaczęła po prostu strajkować i pracować bardzo twardo. Ani Castrol, ani Shell takiego numeru mi nie wywinęły.
 
Last edited by a moderator:

marcingda

Użytkownik
Samochód
K1600GT, G30 540i, F31 330i
Ja Tracer-em 900 jeździłem na YACCO MVX 1000 4T 5w40, olej ma większą lepkość przy 100stC niż ten yamalube 10w40, wymieniałem go co ok 7tyś (dla mnie to 3 razy w sezonie)

 

marcingda

Użytkownik
Samochód
K1600GT, G30 540i, F31 330i
nie ale czy to ma jakieś znaczenie? olej yacco o którym napisałem ma większą lepkość w 100stC niż tej yamalube a przy 20stC podobną do 10w40 więc chyba się nadaje
 

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Stwierdziłem, że nie będę się denerwować na nowy sezon i zmienię olej.

I teraz zastanawiam się pomiędzy:
- Shell Advance 4T Ultra 10W-40
- Yamalube FS 10W40

Do Yamalube przekonuje mnie to, że to fabryczny olej i na nim skrzynia dobrze pracowała.
Shella lubię i ma spoko cene.

Czy przy zmianie muszę zmieniać filtr oleju? Zrobiłem na nim jakieś 50 kilometrów.
 

Maro99

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa, Polska
Samochód
Peugeot 5008 1.6 HDI, Citroen C3 1.4 HDI
Oba oleje powinny zapewnić bezproblemową eksploatację. Biorąc po uwagę jednak cenę w przypadku wyboru Shell-a można dokonać niemalże dwukrotnej wymiany oleju. Osobiście bym wybrał ten wariant. Przy takim przebiegu tj. 50 km, ponowna wymiana filtra oleju jest zbędna.
 

marcingda

Użytkownik
Samochód
K1600GT, G30 540i, F31 330i

Kawis, czy Twoja yamaha nie jest na gwarancji? Jeśli tak to warto nalać olej yama... bo jak pojedziesz na obowiązkowy przegląd gwarancyjny to właśnie taki naleją. Rozumiem, że chcesz zmniejszyć okres wymiany oleju. W takim razie bym na razie nie mieszał z shell.​

 

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Tak. Motocykl jest na gwarancji.
W takim razie nie kombinuje i leje Yamalube. Chociaż do Shella mam zaufanie i ma dobrą cenę.
 

Maro99

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa, Polska
Samochód
Peugeot 5008 1.6 HDI, Citroen C3 1.4 HDI
Wg. specyfikacji to bardzo dobry olej, ale jak motocykl ma być użytkowany głównie w mieście i na krótkich trasach to oleju o tak wysokiej lepkości bym nie wybrał.
 

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Przepłaciłem o 60zł, bo olej już zmieniony.
Na przyszły rok będę już wiedzieć.
Dzięki!

P.S.
Skrzynia chodzi lepiej niż na Valvoline.
 
Last edited by a moderator:
Top