• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Yamaha mt 09 - 2020 rok

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Witam, zakupiłem motocykl demonstracyjny z przebiegiem 3 tys km. Pierwsza wymiana oleju była po tysiącu kilometrów.
W związku z tym, że był to motocykl demonstracyjny chciałbym powtórnie wymienić w nim olej.
Motocykl jest na dwuletniej gwarancji, więc chciałbym aby spełniał wszystkie normy producenta.
Motocykl będzie używany głównie w mieście. Przejazdy po kilka kilometrów i gaszenie. Myślę, że kilka krótkich wypadów i to wszystko. Celuje, że w ciągu roku nakręci do 4 tys km. Więcej raczej nie.
Myślicie, że jest sens teraz zmieniac olej czy poczekać aż minie rok?
Na co zmienić? Czym jest Yamalube?
Dzięki za pomoc!
 
Przy tak krotkich interwalach marka nie odgrywa tak duzej roli czy nawet zastosowana mieszanina olejow bazowych (pod katem starzenia) poszukaj z oferty Motul-a lub Liqui Moly, maja szeroki wybor srodkow smarnych do motocykli.
 
Ja do swojego MT-09 leje Motul 7100 4T 10W40 Akurat na nim lepiej skrzynia pracuje [takie mam wrażenie].
 
Ja bym pozostał do końca gwarancji przy Yamalube FS4 10W40. A potem to dowolny pełny syntetyk spełniający wymagania producenta motocykla. Z doświadczenia z użytkowania w Suzuki SV 650V oraz Suzuki Burgman 650 polecam:
Valvoline Synpower 4T 10W40 - najtańszy
Shell Advance 4T Ultra
Gulf Syntrac 4T 10W40
Castrol Power 1 Racing 4T 10W40 - najlepiej pracująca skrzynia biegów w SV650
 
@Maro99 podejrzewam, że żaden z powyższych z wymienionych przez Ciebie olejów nie jest w pełni syntetyczny. Przykład takiego to Liqui Moly 4T Synth 10W-40 na przykładzie NOACK-a tego oleju <4%, według karty 3,7%.
 
To może być prawdą, ale przy przebiegach 3-5 tys km rocznie, czy ma to tak duże znaczenie.
 
@poziom1989 Szukałem wymienionego przez Ciebie oleju i nie występuje on na polskiej stronie LM, podobnie jak u polskich sprzedawców,a nawet nie ma go u pewnego szeroko znanego sprzedawcy "z zagranicy".
 
Warto przejrzeć ofertę Fuchsa .
A zamiast Motula (5100) po zmianie na Platinuma Rider nie wiem co to hacząca skrzynia i biegi wchodziły jak w masło a nie jak w przypadku w/w z oporem
 
Dzięki.
A powiedzcie mi, wiecie coś o Yamalube? Jedni piszą, że to Motul, inni, że eneos.
Warto to coś?
 
Zależy od rynku, w USA chyba Esso, w Azjii JXTG (właściciel marki Eneos) chyba, w Europie nie mam pojęcia kto, ale raczej nie sprowadzają z Japonii.
 
Jeżdżę po torze 600 która kręci się do 17 tyś. Nic na pao. Tylko i wyłącznie 10w40. Shell advance i millers HC. Silnik jak dzwon. Wiem bo po sezonie zawsze silnik idzie do rozbiórki. Panewki wyglądają idealnie.
Im dłużej śledzę temat olejowy tym bardziej skłaniam się w kierunku że tanio i często to najlepszy kierunek.
 
Jeden silnik podczas upalania na torze nie przekroczy 110-120stopni a inny bedzie grzal olej do 150-160 stopni, wiec nie mozna uogólniać ze najlepiej jest tanio i czesto, bo w tym drugim przypadku pao na pewno sprawdzi sie lepiej. Shell jest razcej na gtl, a nie hc.
 
Testowałem w swoich motocyklach oleje chyba z całego możliwego zakresu cenowego, szczególnie teraz wymusił to na mnie Triumph, którego skrzynia jest strasznie wrażliwa na stosowany olej. Lałem 10W40 i 15W50, ten drugi u mnie spisuje się znacznie lepiej, bo i silnik lubi sobie trzymać temp. orbitujące w okolicach 100 stopni, raczej ze skłonnością w górę, niż w dół, gdzie pomimo, że taki Silkolene Pro4 10W40 spisywał się super, jednak w dłuższej trasie czuć było, że z biegiem czasu olej się poddawał, bo skrzynia zaczynała gorzej pracować.
Ale, wracając do tematu. Osobiście z czystym sumieniem mogę polecić Fuchs Silkolene Pro4, Castrol Power1 Racing, i naprawdę świetny olej, którym jest Shell Advance Ultra 4T. Olej zalecany do Ducati, a jak usłyszałem od użytkowników, jak coś działa dobrze w Ducati, to musi działać we wszystkim innym, autentycznie coś w tym jest ;)
Kamertonowy Yamalube na EU, to produkt Eneosa.
 
W swoim MT09 przerabiałem; LM street 10W40, LM street race 10W50 Yamalube FS 10W40, obecnie Elf 10W50. najlepiej skrzynia pracowała jednak na Yamalube.
 
Wlałem Valvoline Synpower 4T 10W40, i muszę przyznać, że skrzynia pracuje gorzej.
Teraz zastanawiam się czy ryzykować z Shell czy powrócić do Yamalube.
 
Back
Top