• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Z32SEE V6 3.2 - Opel Antara/Chevrolet Captiva

majster-b

Użytkownik
Samochód
Opel Antara V6 3.2, Toyota C-HR Hybrid 1.8
Marka samochodu
Opel Antara
Budżet/ile litrów
250 - 8L
Styl jazdy
Silnik
Z32SEE 3.2 V6 227hp
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Dexos 5W30
Jaki olej masz obecnie
Helix Ultra 5w40
Cześć,

Jest to mój pierwszy post tutaj. Witam i pozdrawiam wszystkich obecnych. Chciałbym poruszyć temat silnika Z32SEE - podobno opracowanego przez Holdena, wykorzystywanego w wielu autach GM - w europie najczęściej spotykane są w Captivach i Antarach. Nie jest to ten sam motor co Omegach czy Vectrach. rozrząd działa na 3 łańcuchach i ponoć dużo zależy od oliwy.

Producent zaleca w kartach oleje Dexos 2 - C3, dopuszczając również oleje starszych norm:
1622118289136.png

To co mnie interesuje to właśnie Dexos2? Czy w tym silniku jest on naprawdę konieczny?
Silnik jest zasilany PB, później będzie konwersja do LPG. Jednostka ma zapewne jakieś EGR, nie wiem jak wygląda odma - auto dopiero kupiłem. Być może jest rzeczywiście jakaś przesłanka, ale z tego co mi wiadomo, oleje C3 wcale nie są jakieś zdrowsze dla samego układu korbo-tłokowego. Po prostu mają chronić głównie DPF. Być może się mylę - jestem laikiem, ale do rzeczy.
Po kupnie auta (200tyś przebiegu) niewiele myśląc, postanowiłem zalać go czymś co go porządnie wypłuka - na 5kkm. Padło na Shell Helix ultra 5w40. Ten olej nie ma dopuszczenia GM, ale jest to olej A3 więc na upartego ujdzie. Docelowo planowałem zalać go Helixem Ultra 5w30 Dexos2.
Czy to nie była zbyt pochopna decyzja? Może mu to zaszkodzić?

Pozdrawiam
Kuba
 
Ale ceratec to nie jest modyfikatror tarcia. Wg karty w składzie jest 1% tritlenku diboru i 99% parafiny. Spodziewałbym się raczej działania w postaci wypełnień mikrozarysowań na gładziach cylindrów, bo o ile dobrze czytam w internetach to ten związek w reakcji z metalami powoduje powstanie jakiejś powłoki czyli jest to chyba rewitalizant. Chemik potrzebny...

Karta: https://tech-beac.com/sites/default/files/support-document/MSDS-Liqui-Moly-Cera-Tec-ceramic -wear-protection,300 ml (Made in Germany).pdf

CAS: https://www.sigmaaldrich.com/PL/pl/...sort=relevance&term=1303-86-2&type=cas_number

Btw, co jakieś 3 wymiany wlewam to do saab-a. Nie zauważyłem żadnej zmiany (choć nie twierdzę że jej nie ma w silniku). Jeździ, nic nie wybuchło. Stosuje raczej jako profilaktykę.
 
AR9200V2 jako modyfikator sprawdzi się znakomicie. Ceratec jest dobry ale jako produkt do profilaktyki Archoil jest po prostu lepszy i dużo wszechstronniejszy.
 
Back
Top