• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zaciski SKV

Karakal

Użytkownik
Samochód
Audi A2 1.4 TDI AMF
Przyszły zaciski hamulcowe SKV, niestety w jednym nie cofa się tloczek kiedy ruszam dźwignia ręcznego tylko tloczek pompuje się z zacisku za każdym razem :/

20230908_170953.jpeg
 
Tłoczek nie cofnie się to normalne a po drugie nie można ruszać tą dźwignią przed uzupełnieniem zacisku płynem. Można go uszkodzić.
 
jak zakładałeś zacisk to pewnie musiałeś cofnąć tłoczek
jak to zrobiłeś ??
 
Tłoczek nie cofnie się to normalne a po drugie nie można ruszać tą dźwignią przed uzupełnieniem zacisku płynem. Można go uszkodzić.
W drugim zacisku cofał się bez problemu, więc nie normalne
 
Można to zrobić tylko tak. Ale Ty wiesz lepiej...
 
@sprajt2 to za każdym razem kiedy zaciagne ręczny, to mam ściągać zacisk i wkręcić tłoczek praska? Nie rozumiem co chcesz przekazać? Ty w ogóle wiesz o czym piszesz?
Mam praskę, leży na półce w piwnicy, ale przydaje się do wymiany klocków, a nie zwalniania ręcznego
 
@Karakal a jesteś pewien że ten co się nie cofa jest zły ?
ten drugi jak pompujesz ręcznym to wraca do tej samej pozycji
 
I potem gdzieś na drodze może jechać za Wami samochód, w którym hamulce zdemolował ktoś o wiedzy Karakala.
 
zajarzyłem :) test robiony tak na sucho przed montażem zacisk jeszcze w folii
chodzi o to że jak naciśniemy dźwignie od ręcznego to po jej zwolnieniu tłoczek nie ma tego małego cofnięcia
dla mnie powinien się trochę cofnąć efekt taki jak by zapiekł się ręczny tyle że dźwignia wraca do swojego stanu a tłoczek nie
u mnie jak się zapiekł to musiałem siłą cofać dźwignie i tłoczek się cofał generalnie bym powiedział że do reklamacji
 
Last edited:
Za cofanie tłoczka w zacisku odpowiada gumka uszczelniacza. Gdy wciskasz hamulec napręża się ona, gdy go zwalniasz ciągnie za sobą tłoczek z powrotem, wracając do pozycji neutralnej . Mechanizm ręcznego w zacisku, tylko dociska tłoczek do klocka. Nie odpowiada za jego cofanie. Jeśli tłoczek obraca się w zacisku, dźwigienka od ręcznego działa poprawnie to jak zacisk może nie działać? Jeśli się wysuwa to znaczy że jest wszystko okej. Wcale nie musi wracać, a przynajmniej nie musi być to widoczne gołym okiem na suchym zacisku. Montuj śmiało i nie szukaj problemów. Co do wkręcania tłoczków w lewą stronę. Są takie rozwiązania, na przykład w Volkswagenie Sharanie spotkałem się z czymś takim.
 
Podsumowując: kupiłem drugi komplet zacisków i tak samo jeden tłoczek wybijał cały czas za każdym ruchem dźwigni ręcznego. Faktycznie spanikowałem niepotrzebnie z niewiedzy, bo na samochodzie działają poprawnie :p
 
Back
Top