• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zakup usługi analizy oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Jak dla mnie to szkoda kasy na analize jak nawet nie wiesz jaki olej tam masz
 
A nie łatwiej przy zmianie oleju sprawdzić? Micha w dół i wszystko jasne. Koszty uszczelki i roboczogodziny wyjdą podobnie jak analizy, a pewność 100%, zapewne skoro masz podejrzenia to z jakiegoś powodu, więc chyba lepiej sprawdzić
 
Dziękuję za odpowiedzi. Analiza w takim razie jest raczej pozbawiona sensu.
A nie łatwiej przy zmianie oleju sprawdzić? Micha w dół i wszystko jasne. Koszty uszczelki i roboczogodziny wyjdą podobnie jak analizy, a pewność 100%, zapewne skoro masz podejrzenia to z jakiegoś powodu, więc chyba lepiej sprawdzić
Wynikało by z tego, że analizy są bardzo drogie, bo koszt zajrzenia do panewek korbowodowych u mnie to ponad 2 tysiące, więc jak zdecydowałbym się na "michę w dół" to nie zastanawiałbym się nad ich stanem lecz je wymienił na wzmacniane.
 
Analiza UOA podstawowa to 99pln + ew. KV40 10pln i paczkomat 12pln, razem = 131pln.
Za dużo masz niewiadomych, mało km, oraz dodatek to w UOA wyjdzie misz masz. Kto w takim miksie rozpozna zużycie panewek.

Kolega miał na myśli zwalenie miski i wzrokowa ocena, ale tak panewek się raczej nie zobaczy w całej okazałości.
 
U mnie, żeby zdjąć miskę trzeba rozbierać zawieszenie lub wyjmować silnik :) Gdyby nie to, nie było by pytania.
 
Są takie przypadki, ale weź pod uwagę, że aby zobaczyć panewki to pomijając zawieszenie i miskę jeszcze trzeba dalej rozbierać.
Czy jakiś spec nie może ocenić co się dzieje, czy nie lepiej zmienić olej teraz, skoro nie wiesz co to i jeszcze jest dodatek. Wnioskuję, że dodatek sam dodałeś, bo dziwne aby poprzednik nie podał nazwy oleju, a tylko nazwę dodatku. Jeśli chcesz coś uzyskać w analizie, to warto zmienić olej na taki co ma tu analizę nowego, będzie wiedza co to i już bez dodatku. Czyli nowy olej by pracował na analizę, Ty byś wiedział co to za olej, a w tym czasie jakiś spec niech "osłucha" silnik.
 
Syzypor Tak pomyślałem, dopiero później po napisaniu postu, że pewnie w twoim aucie dobranie się od silnika od dołu to pewnie wyprawa na księżyc skoro pytasz o analizę, ale nie znam auta. Panewki do S-ki też tanie nie są. Myślę, że jak panewki są słabe to ciśnienie oleju również będzie słabe, więc już po tym można wnioskować inspekcję "ręczną" silnika od dołu. Dobre osłuchanie też pomaga, ale to i tak wróżenie z fusów. Może być luźny sworzeń tłoka (piston slap), albo delikatnie krzywa korba, różne rzeczy czasem wychodzą. Powodzenia
 
To dobra wiadomość. Zapytam tutaj może mój post przetrwa dłużej niż kilkanaście minut ;)
Zdroworozsądkowo podchodzisz do wyników badań dlatego zapytam Ciebie.
Dlaczego podajecie wszystkie dane oleju które idą do badania.
-czy nie powinno być tak, że idzie próbka anonimowo i niech "szukają" co jest w środku?
- dlaczego laboratorium nie podaje chociażby w przybliżeniu procentowej zawartości PAO. Nie chodzi mi o odpowiedź do 30% tylko np.około10% lub około30%
Nie chcą czy nie umią?
Temat poruszany nie pamiętam czy w tym wątku ale myślę, że tu jest miejsce na dyskusje o tym.
 
Był, odnośnie FT-IR napiszę tylko, żadne labolatorium się tego nie podejmie, bo to badanie nie służy do tego celu. Stosują, aby porównać z próbką refencyjną, opierając się o konkretne obszary tzn. intensywność długości fal np. utlenianie itd. Odnośnie mieszaniny olejów bazowych, można rzeczywiście oszacować, ale trzeba wiedzieć na jakie obszary zwracać uwagę, chodzi o ogólny "wygląd". Są dokładniejsze badania np. chromatograf gazowy.
 
Jeśli przeoczyłem to przepraszam, ewentualnie proszę o naprowadzenie w którym temacie na forum znajdę info, jak rozczytywać FT-IR?
Chociaż kilka słów gdzie i co można najłatwiej "rozczytać" z widma - dla człowieka zielonego w tych rzeczach.
 
@Kozenko, nie znajdziesz ...
To już naprawdę wysoki "stopień wtajemniczenia".
Dla rozpoznania bazy oleju charakterystyczne są dwa obszary:
- PAO/HC - 722 cm-1 - im wyższa wartość "piku", tym "bardziej syntetyczna" jest baza
- obecność estrów - około 1747 cm-1 - jak jest pik, oznacza to obecność estrów.

Tylko na tym zupełnie nie można się opierać w 100%, bo wystarczy inna aparatura pomiarowa i wartości pików są inne, czyli nieporównywalne ze sobą.
 
@SACZI nie do końca, wielokrotnie podkreślam interpretuje się cały obraz, bo na długość fali ca. 722 cm-1 wpływa również np. wiskozator, jest kilka innych obszarów. Obecność estrów "psuje" obraz, bo się nakłada w kilku obszarach i trudniej interpretować.
 
OK, tylko takiej wiedzy w internetach nie ma.
Samo stwierdzenie, że "patrzy się na całość widma", zupełnie nic nie mówi, a wręcz dezorientuje.
Ja chętnie bym zgłębił temat widm, ale źródeł przystępnej wiedzy po prostu brak ...
 
No tak, trzeba wiedzieć na które obszary zwracać uwagę.
 
Wiedza w internetach jest, ale często płatna. Widziałem parę opracowań na temat odczytywania widm w analizie olejów, tylko ceny sporo przekraczały 100$. Pewnie dałoby się gdzieś po chomikach znaleźć czy podobnych ale to już mi się nie chcesz szukać, bo mnie szczerze to w ogóle nie interesuje :)
 
Czy posiada ktoś informacje odnośnie tolerancji oraz błędu pomiarowego co do analizy oleju ?
Chodzi mi głównie o badania lepkości, indeksu lepkości tan tbn ?
 
To zależy od dostawy surowców tzn. olejów bazowych. Pakiet dodatków podobnie, otrzymuje się dokumentacje w jakim stężeniu wagowo są dane związki chemiczne itp. Dochodzi sama kwestia labolatorium, przyrządów pomarowych, norm oraz samej osoby, która przeprowadza pomiar.
 
Błąd pomiarowy jest określony w normach i nie może wykraczać poza nie. Lab, osoba i tak dalej nie mają znaczenia. Badanie musi mieścić się w określonym normą błędzie.

Można po prostu sprawdzić w jakieś normie jest interesujące cię badanie i potem w dokumentacji tej normy.
 
Ma ktoś jakąś dokumentację odnośnie metody GOST33 ? Ciekawi mnie proces badania lepkości i związane z tym tematem szczegóły.
 
Back
Top