• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil Zalanie oleju C3 gdy wymagany jest C2. Co się stało z Mobil1 ESP 0W30?

wszystko o produkatach Mobil
Olej kupiony u autoryzowanego dystrybutora Ekonaft fizycznie nie przez internet.
Toyota 1.4 d4d ma wyczuwalną turbodziurę ze względu na brak geometri, na Mobilu było tylko gorzej. Kto jeździł tym silnikiem to wie.
Cóż też mysłalem ze jak olej spełnia c2/c3 to nie ma znaczenia ale popiołów jest więcej niż deklaruje producent i dpf wypalał sie dłużej, inna teoria głosi że wypala sie dłużej bo nie mógł utrzymać zakładanej temperatury.
u mnie temperatura raczej stała obciążenie 600 C luz ~400C. Być moze w fordach jest inaczej ale to auto na F wiec nie bedzie mi dane sprawdzić. Do tego silnika mobila już nie naleje, ale nie zrażam sie w aucie zony mobil pasuje jak ulał... dziwne bo to fiat wiec na F :)
 
A co ma wspólnego czas wypalania filtra do ilości popiołów w oleju? I to jeszcze na dystansie 800 km? Może jakby silnik brał olej, zrobiłbyś na full sapsie cały interwał to tak, ale w tym przypadku to bajki opowiadasz. Znaczy nie twierdzę, że tak nie było, bo pewnie było, tyle, że to nie nie wina oleju. Jest mnóstwo innych zmiennych mających wpływ na taki stan rzeczy.
 
Niektórzy nie odróżniają zapchania filtro sadzą czy tam cząstkami sadzy które się wypalają od zapchania cząstkami stałymi które zostają na stałe w filtrze i zmniejszają pojemność tegoż filtra powodując częstrze i o dziwo krótsze wypalanie filtra.
 
Mimo wszystko macie jednak krótką pamięć. Kiedyś ktoś tutaj narzekał na Archoil dodany do oleju, że zmniejsza opory i wydłuża wypalanie DPF...
 
ale tu nie chodziło o interwał wypalania, że wypalał się np. co 500 km a teraz nagle po wymianie oleju co 300 km, tylko o czas, że procedura wypalania trwała 10 min. dłużej a to zmienia postać rzeczy, czytaj ze zrozumieniem.
 
Po pierwsze do wypalenia filtra DPF wymagana temp to min. 550stopni. Sam pisałeś, że na postoju masz tylko 400. Dlatego różnica w czasie wypalania (warunki drogowe)
Po drugie jak wspomniałeś turbo dziura to wynik "technologii" toyoty, może gdyby zamiast w marketing pchali kasę w ową technologię? kto wie...
No i ilość popiołów w oleju... koledzy już wyjaśnili wyżej.

Kilka lat temu miałem 2.2dcat avensisa i używałem tego mobila 0w30 na przemian z ORI toyota, różnic brak. W tym silniku też chyba stała geometria, bo turbo lag okropny... Tak dałem się nabrać na Toyotę (nową z salonu) już zmądrzałem. (prywatna opinia, strata własnych pieniędzy bez hejtu).

Różnice mogą być ale w ramach jednej normy nie będą one osiągały 30%.
Albo podróbka oleju albo zbieg okoliczności niekorzystnych.
 
Podłączę się do kolegi , bo pytanie podobne. Mocno uogólniając. Jeżeli producent dopuszcza do silnika olej C2 i C3 to , który olej będzie bardziej chronił silnik (diesel), a który bardziej Fap ? (Może głupie pytanie , ale jesteście lepiej oblatani we wszystkich analizach i to wyjaśnicie)
 
Ochrona jest jednakowa. Bardziej energooszczędnym olejem jest C2, lecz są to "homeopatyczne" różnice.
 
No i nie powinno być żadnej różnicy dla DPF, bo poziom popiołów ten sam.
 
Back
Top