• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zamiennik dla Elf NFP

Kopakabana1

Użytkownik
Samochód
Renault Megane III 2.0tce 180km
Jaki olej jest najbardziej zbliżony parametrami i składem do oleju elf NFP 75w80 (który nie jest już produkowany)?

Katalog Elf zaleca 75w NFX ale część ekspertów z forum sugeruje że to olej bardziej zbliżony do silnikowego niż przekładniowego.

Co więc jest najlepszą opcją do skrzyń Renault pk4?
 
Jeśli chodzi o podobny skład to nie znajdziesz, to był specyficzny olej. Po prostu trzeba dobrać jakiś do tej skrzyni, a nie szukać stricte zamiennika tego Elfa.

Ktoś wspominał o yacco 75W80 w Reno ale nie pamiętam czy to ta skrzynia i który dokładnie olej. Niby BVX 500 R powinien być do Reni.
 
Jaki olej jest najbardziej zbliżony parametrami i składem do oleju elf NFP 75w80 (który nie jest już produkowany)?

Katalog Elf zaleca 75w NFX ale część ekspertów z forum sugeruje że to olej bardziej zbliżony do silnikowego niż przekładniowego.

Co więc jest najlepszą opcją do skrzyń Renault pk4?
Udało ci się coś dobrać a może nawet przetestować tego NFX ?

Kurcze, ten ELF NFX ma takie mieszanie opinie jeśli chodzi o zmianę z fabrycznych zaleceń 75w80 GL4 że nie wiadomo komu, czemu ufać....
Wielu osób pogarsza pracę skrzyni a wielu poprawia. Sam będę miał do wymiany olej w Lagunie 3 GT, skrzynia PK, gdzie siedzi od dłuższego czasu Valvoline 75w80 GL4 + dodatek LM (ten w tubce). Praca nie jest jednak taka jakbym oczekiwał i dlatego teraz czas na wymianę - raczej zostanę przy starej specyfikacji.

Swego czasu jak miałem Peugeota 3008 HDI, 150 KM to wymieniłem olej na Valvo 75w80 GL4 + dodatek LM i była odczuwalna poprawa pracy (zlałem fabryczny). Więc jak widać w jednej skrzyni to się sprawdza a w innej niekoniecznie, mimo tych samych zaleceń serwisowych.
 
Ja mam Clio i Mastera które wymaga takiego oleju i właśnie od niego odchodzę. Wybiorę po prostu GL4+ 75W85. Chyba Castrol taki posiada.
 
W opakowaniu minimum 20L
 
Racja, więc 75W90 lub Petronas Tutela Geartech 75W85. Byleby GL4/GL4+. One już i tak często w takim stanie, że wypadałoby remontować (tylko często nie ma na czym.)
 
Nie wiem do czego chcecie to zalać, ale ja zalalem NFX do Vivaro (to samo co Trafic, francuska skrzynia) i nie wyczuwam różnicy między OEM a nim.
 
Mam w swojej Megane 2.0T 2010r. NFXa w skrzyni od ponad 30.000km. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów, biegi przełącza się płynnie, nie jest też głośno. Ze swojego doświadczenia mogę polecić olej Elf NFX jako zamiennik NFJ/NFP
 
Kiedyś była tu dyskusja, różnica KV100 między NFP a NFX to raptem 10%, a z drugiej strony NFX ma dużo więcej św. Molibdenu. 🙂
 
Przy 50tyś w Dusterze (skrzynia ta sama co Laguna 2) wymieniłem NFP na Fusch 75W80 nic niepokojącego się nie działo. Zbliżam się do 100tyś i kupiłem Yacco BVX500R 75w 80 . Po wymianie podzielę się opinią
 
Zmieniłem przy 80.000 km fabrycznego NFP na nowego NFX i różnica zdecydowanie na plus.
 
Na pomarańczowym portalu jest olej marki Renault Value + P 75W80. Od autoryzowanego dealera.
 
U mnie jest nfx z archoil 9100, na zimnym jedynka i dwójką wchodzą czasem z bardzo dużym oporem a czasem jednym palcem, mimo zastosowanego shortshifter (jednak przez mniejszą dźwignie jak wchodzi ciężko to cholernie ciężko) dodatek nie dał raczej nic, placebo.
 
Back
Top