• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zamiennik oleju g052529 oraz g055532

Albertoloko

Nowy użytkownik
Samochód
A6 c7
Marka motocykla
Brak
Marka samochodu
Audi a6 c7
Budżet/ile litrów
500/7
Model skrzyni biegów
Dl501 stronic 0b5 quattro
Typ skrzyni biegów
Dwusprzęgłowa
Jakiego oleju wymaga instrukcja
G052529
Jaki olej masz obecnie
Castrol dct
Witam.
Co polecacie z zamienników oleju G052529?
Skrzynia to stronic dl501 0b5 quattro z a6 c7 2012r.
Z tego co widziałem castrol transmax dual dct ma identyczne parametry co oryginał, a oprócz tego co jeszcze? Na co patrzeć oprócz lepkości kinematycznej w 40/100st i gęstości?

Zrobiłem mały research, tam gdzie b.d to znaczy brak danych. Oleje do skrzyn dct dsg i normami dla g052529.

Legenda:
Olej- lepkość w 100/lepkosc w 40/gestosc

G052529- 7.2/36/838
Castrol-7.2/36/838
Fanfaro- >30/858
Mannol- 6.5do8.0/>30/858
Gulf dct- 7.0/b.d/864
Revline- 7.0/b.d/860
Hipospec- 7.3/b.d/b.d
Valvoline- b.d/32/855
Alpine- 8/4/854
Motul- b.d/33.8/b.d
Orlen- b.d/32,5/843
Total- 7.1/34,5/854
Pmo- 7/34/854
Eurol- 6,9/33/844
Petronas- 6,8/b.d/850
Ravenol- b.d/35/841
Febi 39070- b.d/33.2/840


Przy okazji spytam się o okej do części przekładniowej symbol g055532. Co polecacie
 
Do skrzyń, przekładni i t.d. najlepiej brać oleje OEM. Dopiero jak te nie są dostępne to można kombinować. Parametrami się nie przejmuj, w ramach normy każdy będzie w wymaganych granicach, różnice są pomijalne.

Bierz olej OEM, serio. Jak bardzo nie chcesz, to Castrol powinien być ok, sporo luda tutaj chwali oleje przekładniowe tej firmy.
 
Do skrzyń, przekładni i t.d. najlepiej brać oleje OEM. Dopiero jak te nie są dostępne to można kombinować. Parametrami się nie przejmuj, w ramach normy każdy będzie w wymaganych granicach, różnice są pomijalne.

Bierz olej OEM, serio. Jak bardzo nie chcesz, to Castrol powinien być ok, sporo luda tutaj chwali oleje przekładniowe tej firmy.
Każdy mówi oem, ale nie potrafi powiedzieć dlaczego.
 
Doświadczenie. W każdym samochodzie jaki miałem przekładnie najlepiej pracowały na olejach OEM. I to samo jest w wypadku większości użytkowników. Olejów zastępczych szuka się jeżeli OEM jest niedostępny, albo na tyle drogi, że kupującego nie stać albo uważa że się to nie opłaca.
 
Castrol Transmax dual ma taką samą temperaturę zapłonu i płynięcia jak ori, kolor również. Myślę, że to jest to samo.
W normie g055532 może być Castrol Transmac Manual V 75w80 lub Ravenol MTF-2 75w80
 
Taki zrzut w temacie dsg/dct z la taberena del motor

Screenshot_20230323-225146_Samsung Internet.jpg
 
Castrol Transmax dual ma taką samą temperaturę zapłonu i płynięcia jak ori, kolor również. Myślę, że to jest to samo.
W normie g055532 może być Castrol Transmac Manual V 75w80 lub Ravenol MTF-2 75w80
co do g055532 to faktycznie castrol ponownie znowu ma prawie identyczne (ale nie tak idealnie co do 0,1 jak w przypadku g052529) parametry.
ori g055532: 7,9/40
castrol syntrans 75w80 8.1/40

A wracajac do tematu g052529 to aktualnie mam castrola, i smiga idealnie, nie mam zastrzezen do tego oleju, i nie wiem czy kupowac jeszcze raz czy kupic cos innego
 
Skąd Macie parametry oleju ASO ? Czy to tylko wg. tej tabeli co podał Soszo ? czy do oleju ASO jest gdzieś karta SDS ?
 
Cena oleju ASO jest koszmarna ~140zł/litr, Biorąc pod uwagę fakt że mam aktualnie Ravenola oraz po kontakcie z kolegą MarcinM-Lbn,
który również przechodził perturbacje z Ravenolem w DL501 (na pw dość podobne objawy opisał) też zacznę od wymiany oleju. Ten Castrol wygląda obiecująco za połowę ceny ASO, kolor ten sam oraz jak wyżej parametry zbliżone a w SDS 2xPAO...
 
Olej przekładniowy OEM to zwykle jest podstawowa opcja ale nie zawsze jest to optymalny wybór z różnych względów. Cześto cena jest po prostu zaporowa. Jeśli na wymianę potrzeba przeszło 10l a litr kosztuje ponad 100,00 zł to trudno sie dziwić, ze ludzie szukają alternatyw. Druga sprawa to OEM OEM-owi nie równy i olej lany w ASO to niekoniecznie to samo co leje fabryka. OEM też może pochodzić od różnych producentów i często trudno się w tym połapać. Fusch przykładowo dostarcza oleje dla wielu producentów ale jednocześnie Ci producenci mają innych dostawców olejów na pierwsze zalanie a do ASO jako olej serwisowy może trafić co innego. Niekonieczni olej OEM musi być wyższej jakości od zamienników. Do skrzyń manulanych to jeszcze pół biedy ale do automatów to czasem temat nie jest taki prostu a zdarza się, że normy nie spełnia żaden "zamiennik" i zostaje tylko olej OEM za 150,00 zł/1l. Co do kart olejów OEM to nalezy sie upewnić, że jest to karta naszego konkretnego oleju bo jak jest kilku dostawców to kart też będzie kilka i to, ze ktoś gdzieś kiedyś pokazał kartę nie oznacza, że to dalej aktualna sprawa. Dla mnie dośc pewnym wyborem w wielu przypadkach jest Fusch ale też Castrol i Motul mają niektóre naprawdę niezłe oleje przekładniowe. Z mniejszych producentó wyróżnił bym Penrite, Neste, Millersa i Eurola ale np. dla grupy VAG dobre opcje to SWAG/FEBI. Opinie nt. Ravenola są podzielone ale moje doświadczenia z olejami dla grupy VAG sa w przypadku tego producenta pozytywne.
 
Co do castrola postawię na niego ze względów opisanych wyżej, dodatkowo w karcie produktu ze strony castrola na rynek PL mamy m.in wpis: "Został zatwierdzony przez Audi / VW na fabryczne zalanie przekładni, gdy specyfikacja TL 52529 (G 052 529) jest wymagana" poniżej MSDS z tego roku (skład na bogato).

Swoją drogą... Czy dopisek A2 w oleju OE coś znaczy ? czy nadal to siedzi z TL 52529 (G 052 529) ?
 

Attachments

  • cast.jpg
    cast.jpg
    122,7 KB · Odwiedzin: 121
  • cast.jpg
    cast.jpg
    11,7 KB · Odwiedzin: 107
Last edited:
Podbijam post wyżej, czy dopisek A2 w normie G 052 529 ma znaczenie? Chcę zmienić olej w skrzyni w Audi DL501 i zastanawiam się czy wybrać Castrol czy jakiś inny zamiennik czy najlepiej ori?
 
so różne opinie na temat zamienników z własnego doświadczenia wiem ze automaty najlepiej chodzą na olejach OEM. Różnice czesto są marginalne ale zawszę na plus dla OEM
 
Podbijam post wyżej, czy dopisek A2 w normie G 052 529 ma znaczenie? Chcę zmienić olej w skrzyni w Audi DL501 i zastanawiam się czy wybrać Castrol czy jakiś inny zamiennik czy najlepiej ori?
Mam tą samą skrzynie, pierwsza wymiana była na oryginał, teraz w skrzyni Castrol, różnic żadnych nie odczuwam ;) Oczywiście mam na myśli część sprzęgłową.
 
Back
Top