• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zamienniki katalizatora lub regeneracja

Arbi89

Użytkownik
Samochód
Chevrolet Epica 2.5 Benz. + LPG
Mam 2 katalizatory do wymiany w moim aucie i pytanie czy ktoś stosował jakieś zamienniki lub zna zakład gdzie wymieniają wkłady z opcją wysyłki? Znalazłem zamienniki do ściągnięcia z Hiszpanii po 1300zł za sztukę ale czas oczekiwania 5 tygodni. Szukam jakiegoś szybszego rozwiązania. Może ktoś coś polecić?
 
Ja jak akurat do siebie szukałem, to z rozbitka z niewielkim przebiegiem.
 
A co z sondami za katem? Trzeba by przeprogramować sterownik na euro2, ale czy ktoś to ogarnie? Widziałem, że ruscy robią takie rzeczy w moim modelu. Bo wszelakie tulejki itp. to lipa.
 
Dawno temu w nubirze 1.6 wymieniałem fabryczny kat na uniwersalny Bosal (teoretycznie do 3.0), wymagało to wspawania w układ bo Bosal nie miał żadnych mocowań. Jeździło się na min bardzo dobrze (nowy, wiadomo). Na moje oko był zrobiony z nierdzewki. Nie był drogi, fabryczny poszedł do skupu i wyszło prawie na zero.
W sumie fajny mod z tego wyszedł ;)
 
Też polecam wstawienie uniwersalnych katow. Takie katy robi np bosal walker awg polonez. U Ciebie jest trochę trudniej bo katy zaraz przy kolektorach ale powinno sie udac.
 
No właśnie wolałbym wstawić same wkłady w oryginalne puszki tylko szukam polecanego zakładu. Znalazłem jakiś w Zgierzu za 450-850zł od sztuki w zależności od stanu obecnych, które muszę wysłać, ale pozbywam się swoich starych, na których mógłbym zarobić wstawiając zamienniki.
 
Last edited:
Ja bym szedł we wstawienie całej puszki zrobi Ci to kazdy tlumikarz bez wysyłania i unieruchamiania auta a jednak taka fabrycznie zrobiona puszka to pewniejsza jest
 
Szukaj zamiennika. Nie kombinuj z wycinaniem, programowaniem i innymi patentami, to wieś-tuning.
 
Problem jest w tym, że na zamienniku potrafi dalej wywalać błąd.
Bo jak zamiennik jest Euro2 (takie są zazwyczaj) a auto chce oczyszczać spaliny do np. Euro 4 to dalej twierdzi że jest niewystarczająca sprawność katalizatora.
 
Szukać sprawnego kata\dpf z rozbitka\anglika.
 
Zielony34 moje auto zakończyło produkcję 12 lat temu, poza tym jest dość niszowe. Nadal twierdzisz, że znajdziesz katy w dobrym stanie z używanego auta? No bądźmy poważni.
 
awg polonez - bdb katy, wlatują do grubych, sportowych fur, pisz do chłopaków, robią wkłady na wymiar i ceny też są ok :) do wyboru różne celle i różne materiały - ceramika/metal
 
Napisałem do nich, zobaczymy co zaproponują. Swoją drogą mam tam całkiem niedaleko, więc mogę nawet podjechać ma wymianę.
 
Nadal twierdzisz, że znajdziesz katy w dobrym stanie z używanego auta? No bądźmy poważni.
Do Epica może i faktycznie nie będzie to już możliwe. Zamiennik pozostaje.
 
Jmj bym uważał koleżka ma w octavii 2.0 i niestety raz na jakis czas potrafi wyskoczyć błąd sprawnosci kata. No i spasowanie mogłoby być trochę lepsze.
 
Niestety, przy pewnych markach, czy rocznikach to już wchodzą tematy "tak źle, a tak niedobrze" no i człowiek bywa postawiony przed trudnymi wyborami.
 
Back
Top