• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZAMKNIĘTA] - Texaco Energy MS 5W-30

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Jeżeli ktoś chce być wymienionym w temacie analizy jako darczyńca proszę o podanie swojego nicka w komentarzu do wpłaty lub jako dane wpłacającego.
 
Warto moze jeszcze zaznaczyc.

Specyfikacje:
API SN/CF
ACEA C2
ACEA A5/B5
ACEA A1/B1
PSA B71-2290
Renault RN 0700
Iveco 18-1811

Wrzucilem cos na zrutke.
 
Znalazłem w necie tylko UOA tego oleju, a jest to jeden z nielicznych olejów API SN ACEA A5/B5 no i C2 przede wszystkim. TDS na stronie producenta jest chyba od czapy. Lepkości kinematyczne z jakiegoś C3? Trzeba to sprawdzić w analizie ;)

PS. w MSDS jest: "Lepkość: 60mm2/s @ 40°C (104°F) Minimalny" . W 100st nie jest podana.

Opera Zrzut ekranu_2020-11-10_101737_texacopolska.pl.png
 
Last edited:
Dorzucam się i czekam z niecierpliwością na wyniki. Jak dobrze olej wyjdzie to może zaleje do XP 1.6 HDi? :) (PSA 2290)
 
mam cicha nadzieje ze chevron da rade :D
 
Z ciekawości zajrzałem na stronę Texaco, by sprawdzić czy olej nadaje się do mojego "azjaty" i jest nowa karta z 20 stycznia 2020 z zaktualizowanymi parametrami lepkościowymi oraz bez A5/B5.

_Texaco.JPG


Zadziwiła mnie karta Texaco Energy 5W-30 (bez MS) - to już takie 5W-20... :oops:
1605090228847.png
 
Rzeczywiscie znalazlem opisy z kwietnia 2020.. Pokazuje A1. Napisze do nich z pytaniem. Moze stwierdzili ze havoline energy A5 wystarczy :D Napisalem do Texaco zobaczym co odpisza.
 
Last edited:
W gwoli wyjaśnienia odnośnie ACEA A5/B5 dla tego oleju. Wg Chevron olej się nie zmienił tylko zmieniła się norma ACEA 2016 i tej texaco MS już nie spełnia. Norma A1/B1 została już wycofana ale olej spełnia ostatnią jej wersję. Dlaczego nie ma zapisu A5/B5(12)?
Swoją drogą to sporo czasu Chevron potrzebował na zmiany kart i etykiet na opakowaniach :rolleyes:
 
Skoro zmieniła się norma A5/B5 to nie lepiej wprowadzić ją jako A6/B6 i nie było by zamieszania.
 
Z tą normą jest to wysoce prawdopodobne, ponieważ od kilku wymian stosuję Eurola Fluence FE 5W30 i przy ostatnio zamówionej bańce (z tego roku) była nadrukowana "tylko" norma A5/B5 podczas, gdy rok wcześniej miałem oprócz A5/B5 również A1/B1. Wysłałem nawet maila do firmy Prager (importer Eurola). Co ciekawe w odpowiedzi było wyjaśnienie takie, że A5/B5 pokrywa A1/B1.
 
Skoro zmieniła się norma A5/B5 to nie lepiej wprowadzić ją jako A6/B6 i nie było by zamieszania.

Roczników ACEA jest bodaj siedem. Gdyby tak za każdym razem zmieniać cyferkę to chyba byłoby jeszcze większe zamieszanie ;)
 
To po cholerę aż tyle, jak to pewnie kosmetyczne zmiany ;-)
Potem konsumenci są zdziwieni że był olej A5/B5 a teraz nie ma.
 
Tu masz rację zdziwienie jest. Szczególnie zdziwiony jestem ilością czasu jaki potrzebny był na wprowadzenie zmian.
A5/B5 nie ma ale analiza będzie :)
 
Czyli w sumie będzie A5/B5 ale bez normy. Jak olej okaże się fajny, to nie ma się czym przejmować tylko lać. :)
 
Szukasz oficjalnej aprobaty, a ja szukam zapisu na opakowaniu. Też mam auto na gwarancji.
 
W kazdym razie zrzutka zakonczona :D
 
Taaa. Ciekawe jak to się stało 🤔

Dziękujemy wpłacajacym 🙂
 
Z tego typu olejów C2/A5/B5 są jeszcze w/w eurol fluence FE czy np Gulf Formula PCX. Trzeba by dopytać czy spełniają aktualne a5b5 czy tak im zostało z przeszłości.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top