• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zastosowanie XADO Anticarbon

retypolkflg

Użytkownik
Samochód
Laguna 3 2.0T GT
Witam, jak w tytule nie wiem jak zastosować XADO. Zostało mi 4000km do wymiany oleju, ostatni raz dodałem też ceratec. Chcę zastosować XADO AntiCarbon więc, jakbym zastosował teraz XADO to muszę zmienić olej, czy mogę dopiero za 4000km? Nic się nie stanie, jeśli połączę XADO z ceratec?
 
Olej zmień ponieważ jeśli masz zapieczone pierścienie to siuwaks Xado spłynie do oleju. Po wymianie oleju dodaj sobie ceratec. Drożej wychodzi Protec CarbonX i Forte Valve Cleaner ale są wyraźnie skuteczniejsze Wiem co mówię bo przetestowane na moim trupku Xado, Forte i Protec CarbonX
 
Last edited:
Po zastosowaniu Xado wg informacji od producenta nie musisz zmieniać oleju .

Natomiast ja bym przejechał na tym co masz interwał i dopiero się bawił w to Xado czy inny.
 
Cytat z opisu:

Verylube antykoks można wykorzystywać również do czyszczenia i płukania silników aplikując we wlew oleju rozgrzanego silnika 40ml preparatu w proporcji na 3-5 litrów oleju. Utrzymać silnik na biegu jałowym przez ok.10-15 minut. Wymienić olej oraz filtr oleju. Dobrze czyści turbosprężarkę i układ dolotowy. Bardzo przydatny przy czyszczeniu parowników LPG.

Ja bym jednak olej po tym wymienił :)
 
Szybko działający preparat do odblokowania pierścieni tłokowych silników benzynowych i diesla. Oparty o receptury własne z wykorzystaniem komponentów Firmy BASF.
Usuwa wszelki nagar i odkłady smołowe z płaszczyzn tłoka, tulei i pierścieni.
Nie jest wymagana wymiana oleju po jego zastosowaniu.
 
Jeśli to co usunie "wyjdzie" góra to można nie wymieniać. Zważywszy że stosuje się to glownie na zapieczone pierścienie należy się spodziewać że jednak część wraz z "brudem" spłynie do oleju. Ja bym wymienił oleum.
 
Wiadomo, że lepiej wymienić zatem rekomendowałem takie operacje pod koniec interwału. Jednakże inne tego typu specyfiki niż XADO bezwzględnie wymagają takiej wymiany w instrukcji zastosowania.
 
Mój Xado Antycarbon jeździ w bagażniku już od 3 wymian i zawsze jakoś się nie mogę zdecydować na jego użycie. Tak czy inaczej, jeżeli jednak się zdecyduję to na pewno przy wymianie oleju a nie pomiędzy. Obejrzałem trochę filmów i poczytałem na różnych forach o tym Antycarbonie i raczej efektów wow (łał) się nie spodziewam. Z drugiej jednak strony zauwazyłem ostatnio że rura wydechowa nie jest już czarna jak kiedyś tylko robi się jasna, oleju nie ubywa (albo w minimalnych ilościach-nie potrafię zmierzyć) a kolektor i doloty w gowicy są czyste a nie jak rok temu zasyfione. Odma też czysta. Być może to zasługa płukanek Olisyn, wymian oleju co 10kkm i dolewania AR 9100. Nie wiem ale coś sie poprawiło. I Xado chyba nie zostanie zastosowane przy kolejnej wymianie.
 
Last edited:
Oilsyn ta postojowa na której i tak jeżdżę przed wymianą po 200 km to naprawdę sztos płukanka. Drugi mój typ to Xado Vita flush. Reszta to typowe rozrzedzacze oleum. Kiedyś je używałem nie wiedząc o istnieniu tych estrowych.

Jeśli chodzi o Xado Anticarbon to mocno średni produkt w porównaniu z Forte i Protec. Furorę robi ceną :)

Pamiętaj żeby używając tego rodzaju środka albo wydmuchać każdy cylinder sprężonym powietrzem albo chociaż odessać zawartość odsysarka bo pogniesz zawory lub zarzuci ci świece nagarem. Dobry efekt uzyskuje się w czterocylindrowym silniku dwoma opakowaniami tego środka. Zapomnij o marketingowym bełkocie że starcza na 20 cylindrów. Chyba w nowym aucie to może tak :)
 
Last edited:
Szukając środka do czyszczenia nagarów i pierścieni trafiłem na film jakiegoś gościa z USA. Testował min. Xado antykarbon i jakiś amerykański środek. Ten ostatni poradził sobie z nagarem w 20 minut. Xado ledwo coś tam ugryzło w tym samym czasie. Do Jewropy pewnie nie trafi bo nie jest eko. Chciałem go ściągnąć z USA ale koszt to 34 baksy za środek, 30 za transport i od tego cło i podatek. No i jeszcze niech sie trafi ekocelnik i z 80dolców w plecy. Odpuściłem.

O przedmuchaniu cylindrów to wiem.
 
Mój mechanik do zalewania cylindrów używa

Liqui Moly 3379 preparat do demontażu wtryskiwaczy​

Kiedyś jak wyjmowałem wtryski w moim trupku to użyłem tego żeby zluzować wtryski. Dla mnie ten produkt to rewelacja. Potem maczałem w nim końcówki wtryskiwaczy. Brud zszedł bez problemu. Czyscilem też nim przepustnice. Rozpuszcza w mig nagary. Na cylindry nie stosowałem bo miałem już szuwaksy zakupione typowo pod to. Następnym razem spróbuję bo czyści naprawdę mega.
 
Berryman Intake Valve 2611 - tak się nazywa ten środek z USA. Niestety, za duże koszty żeby spróbować.
Tu jeden z testów
 
Wszystkie te szuwaksy wypadają gorzej od Fotre Valve Cleaner. Z racji tego że mój trup diesel puszcza olej uszczelniaczami to co 6 m-cy wyciągam wtryski i czyszczę tłoki. Z szuwaksow Xado, Protec i Forte ten ostatni doczyszcza najlepiej. Sprawdzane kamerka endoskopowa. Cena wysoka ale jest wydajniejszy od konkurencji. Jeszcze spróbuję tego LM. Te z filmiku to naprawdę wszystkie słabo wypadly
 
Dałem ciała, córka była w stanach dwa tygodnie.... Mogła mi kupić tego Barrego.
 
Nie masz czego żałować :) Zalej sobie Xado a potem dokończ Forte. Za miesiąc powtórz kurację samym forte i temat z głowy. Dolej do benzynki na sam koniec Oilsyn Pea i zakończ temat. Nic więcej chemia nie zrobisz. Od dołu płukanka Oilsyn od góry Forte plus Oilsyn Pea.
 
Na obecną chwilę nie ma potrzeby zalewania czegokolwiek. W tym interwale odpuściłem AR, zalany Meguin SL bez dodatków.
 
Dobra, będąc przy temacie. Mam również Oilsyn LL ReleaseTech Power Cleaner i Kleen-flo 637. Myślałem aby pod koniec obecnego interwału zalać XADO jak pisaliście i od razu Kleen-flo. I na nowy interwał zalać Oilsyn interwał skrócić do 4000km i wtedy wymiana na docelowy olej bez żadnych płukanek.

Pozostało mi 3l Motula 8100 x-clean efe 5W30 myślałem by doprawić go 1.5l 5w50 np. elf 900 lub alpine/mitan RSL ten zestaw miałby być tylko na 4000km z Oilsyn LL i wtedy wymiana na docelowy olej jak pisałem.


Samochód to poczciwy Leon 1M z 1.8t
 
Back
Top