• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zawartosc popiolow siarczanowych w srodkach smarnych i ich wplyw na silnik, srodowisko naturalne itd.

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
D

Deleted member 77

Gość
Ja mam bezposredni w silniku bmw, ksiazka mowi, ze mozna lac full saps, natomiast ja nie robie tego. Przy 130 000 przebiegu silnik jest w dobrej a nawet bardzo kondycji, zero problemow. Aktualnie ma wgrany program i wyzsza moc, a na hamowni wyszly przy pomiarze pierwszym trzy konie mniej jak seria, 192 seria a mial 189, takze w granicach bledu pomiarowego. Zatem mysle, ze nagaru na zaworach nie mam takiego, ktory by ograniczal moc. Czy to zasluga olejow c3? Moze i tez. Moim zdaniem jezeli cos moze pomoc przy nagarach w bezposrednim wtrysku to: olej c3 z niskim noackiem, dobre paliwo utrzymujace wtryski w czystosci aby dobrze rozpylały, reularna i lub czestsza niz wskazana wymiana swiec zaplonowych aby mieszanka spalala sie poprawnia i w odpowiednim czasie i regularna wymiana filtra powietrza. Krotko mowiac dbac o silnik, dolac czasem fajnego dodatku dla czystosci paliwa z Archoila i powinno byc dobrze. I nie zapominac tez o "Italian tune up" ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Last edited by a moderator:
Ja stosuję normalne oleje z popiołem do 1.1 procenta, wcześniej Ravenol VST, aktualnie Extreme Lubricants GTC i moc książkowo trzyma również. Ani konia mniej ;-) fakt, że jestem dopiero nieco ponad 30tys km po czyszczeniu zaworów, ale moc jest idealnie trzymana, a oleju nieco idzie (jak to w dużych benzynach), świece wymieniane co 20-30k km, lane najlepsze paliwo z dużych stacji plus ar6900-p max do każdego tankowania i wymiana oleju co 8-10tys km
 
W Fordzie (2.0 Tdci dw10c) ten silnik ma DPF z wtryskiem wypalajacym i świeca żarowa i w ogóle się nie zapycha w pugach jest FAP z płynem elyos , więc i inne oleje są zalecane.
 
Last edited by a moderator:
@jerseyAdmin dzięki, pociągnę temat w moim wątku z doborem oleju, gdy będzie się zbliżał termin.
Jeszcze tylko ogólnie zapytam - czyli przy wtrysku bezpośrednim, czy bierze olej czy nie, nie powinno się lać full sapsa?

Każdy silnik spala olej. Ilość to inna sprawa, ale odrobinę zawsze się spala bo pierścienie wszystkiego nie zgarną. Silnik z turbo dostaje dodatkową porcję przez opary z odmy i turbiny. A w silniku z wtryskiem bezpośrednim dochodzi jeszcze wspomniana kwestia osadów na zaworach więc niskopopiołowe oleje to tylko zysk.

Więc generalnie zawsze lepiej wybierać oleje niskopopiołowe jeżeli to możliwe. Nawet jeżeli nie ze względu na silnik to na ludzi którzy nas otaczają i nas samych. Cząstki stałe to prosta droga do raka płuc, im tego mniej tym lepiej. Chociaż to mało popularne podejście, bo wiadomo - ekoterror i w ogóle, a mid/low saps to przecież wymyślono po to żeby się silnik szybciej zużywał :D
 
@JackassZSW No tak masz rację ale w 90 % przypadków DPF/FAP zapycha popiół pozostałość po spaleniu oleju silnikowego te 10 % to sądzą przerywanie wypalania. Jak wiadomo popiółu nie da rady wypalić bez znaczenia jaka metoda czy tam rozwiązanie zostało zastosowane, Ford wprowadził normę WSS M2C 934-B chyba to jest C1 lowSaps ale nie pokazuje ze to dla silnikow DW10C. No chyba że Ford uważa że te silniki nic nie biorą oleju. Chodzi bardziej o to że zawsze lalem do wcześniejszych samochodów to co instrukcja mówi, a tu z mobilem niespodzianka i chciałem się upewnić bo mi tam nie przeszkadza mogę lać to dalej. No żeby na mine się nie wsadzić i podróbki nie trafić. Ale dzięki wszystkim.
 
Last edited by a moderator:
Więc generalnie zawsze lepiej wybierać oleje niskopopiołowe jeżeli to możliwe.
Tylko tu się nasuwa pytanie czy warto sobie zawracać głowę gdzie różnica pomiędzy jednym i drugim olejem wynosi 0,2 %, oczywiście w przybliżeniu w zależności od partii. Oczywiście mam na myśli full-SAPS.

Według mnie te obniżanie poziomów np. P czy popiołów siarczanowych ma głównie na celu ochrone środowiska. Dlatego też widząc analizy olejów, zmniejszanie ilości Ca, dodanie Mg oraz ZnDDP, niektórzy określają "nowoczesne" ale czy koniecznie lepsze dla silnika pod każdym względem? Lub odświeżona norma API SN+. Warto się wglebic w ten temat.

Nie raz również czytałem, że posiadacze Dieslow regularnie sprawdzali stan filtra cząstek stałych, a stosując równocześnie olej full-SAPS, nie zaobserwowali negatywnych skutków.

To jest mimo wszystko dość obszerny temat, trzeba wszystkie aspekty wziąć pod uwagę.
 
Last edited by a moderator:
No właśnie fullsapsy jakby ford zapomniał o dpf chyba że sądzi że dodatkowy wtrysk w dpf rozwiązuje problem dlatego wybiera mniejsze zło.

Dodatkowy wtryskiwacz ułatwia wypalanie sadzy, ale nie redukuje popiołów.
 
@poziom1989 0,2% to teoretycznie tyle co nic, ale w cyklu życia samochodu liczonego na ileś tam lat i setek tysięcy kilometrów? To może być różnica między problemami z osadami na zaworach czy syfem w silniku i ich brakiem.

No i jest aspekt zdrowotny - mniej syfu w powietrzu, mniej chorób. I przy okazji kasy na ich leczenie więc szansa że się kolejki do lekarzy zmniejszą ;) bo znowu - 0,2% niby tyle co nic, ale jak się policzy to w skali kraju czy globu to już robi się tego sporo.

Rzecz jasna to problem dotyczący raczej nowych samochodów i rozciągnięty w czasie, bo fura od Turka z Wehrmachtu już swoje przejechała i na końcówce życia zmiana oleju na niskopopiołowy nic nie da.
 
Last edited by a moderator:
W cyklu calego zycia pojazdu podejrzewam, ze jakas roznica by byla, ale czy mamy jakies statystyki ? Prawde piszac nigdy mnie to nie interesowalo.

Odnosnie zdrowia m. in. zachorowania na raka pluc to >90% przypadkow jest spowodowanych paleniem papierosow. To moze ewentualnie w pewnym stopniu podrazniac blony sluzowe, ale....to nie nasz wlasciwy temat, w szczegolnosci to forum olejowe, a nie medyczne.
 
Kojarzę że czytałem opracowanie o wpływie niskopopiołowych olejów na czystość silników w ciężarówkach bo do osobówek chyba nikt takich badań nie robi - nie ta kasa. Zobaczę czy uda mi się wydobyć jakiegoś PDFa bo to był na 100% płatny dostęp.

Co do medycyny to zgoda że nie to forum, ale nadal wolę oddychać czystszym powietrzem niż brudniejszym ;)

Z kolei co do wpływu na środowisko to lepszy byłby staromodny A3 w wozie z katalizatorem i DPFem niż C1 w gracie bez tych dodatków (ale za to mającym pińć kuniuff wincyj). No, a jak komuś bardzo zależy, to zawsze może zalać mocno zielony, biodegradowalny olej: http://blackbulls.com/bio-shield-5w-30-sn.html :D
 
W porzadku, tylko bierz pod uwage, ze nie tylko my mamy na to wplyw tzn. na czystosc powietrza (Co2). Co z produkcja miesa, produktow mlecznych itd. ? Odnosnie srodkow transportu wyglada to nastepujaco:
emisje-CO2-rodzaje-transportu-EEA.png
 
Tylko tu się nasuwa pytanie czy warto sobie zawracać głowę gdzie różnica pomiędzy jednym i drugim olejem wynosi 0,2 %, oczywiście w przybliżeniu w zależności od partii. Oczywiście mam na myśli full-SAP
Trochę źle liczysz...
Jeżeli porównujemy 2 oleje, mod saps 0.8%popiolu i choćby taki dexos1 gen2 (1%) popiołu, to różnica nie wynosi 0.2%, a 20-25% jeden względem drugiego.
Jeżeli C3 ma 0,8%, a ten drugi 1%, to różnica daje 25%wiecej popiołów względem C3.
 
@SACZI zawartość popiołu siarczanowgo oznacza się w procentach. Ja jeszcze nie widziałem oleju z ok. 20% zawartością popiołu siarczanowego.
 
Last edited by a moderator:
0.8 i 1% to 20%? Procent od procentu? Nie, to jest 0.2%.

Wpływ takich różnic liczy się nie po setkach kilometrów, ale po setkach tysięcy.

Chętnie bym zobaczył opracowanie niezależne, które pokazuje, o ile szybciej zapcha się DPF na C4 i FS.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Czy to zasluga olejow c3?
olej nisko popiołowy nie przekonuje mnie co do lepszej ochrony silnika niż full saps, ale co do ochrony czystości w dolocie+ bezpośredni wtrysk i dpf'y wydłużają ich życie. np. żywotność (zapełnienia popiołem) dpfa na C3 może wynieść 200kkm, w idealnych warunkach a na fullsapsie już po 150k może być zapełniony dodatkowo zalepi doloty i gniazda zaworowe.
Ostatecznie i tak wszystko zależy od stylu jazdy i dystansów jakie silnik robi, olej i paliwo. Na niedogrzanym silniku na wszystkim Ci będzie brudził, masz dłubnietą mape zapłonu wiec jak nie masz dpf'a to lej dobry full.
 
@Gdybyk Masz jakieś niezależne badania odnośnie tej różnicy 150 i 200 tysięcy? Oczywiście, zakładając, że silnik na 10 tysięcy nie bierze oleju.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
takie wyliczenie z czapy, ale myśle że generalnie tylko o to chodzi o DPF i minusy bezpośredniego wtrysku, mniej siarki. Czysta chemia.
 
W porzadku, tylko bierz pod uwage, ze nie tylko my mamy na to wplyw tzn. na czystosc powietrza (Co2). Co z produkcja miesa, produktow mlecznych itd. ?
Co2, a popioły nie mają ze sobą nic wspólnego. Tutaj chodzi o stężenie pyłów pm10 i 2.5 będącymi składowymi smogu. Ktoś powie, że porównując do kominów w domach samochody mają znikomy udział, ale jeżeli można zmniejszyć te przekroczone procenty normy o których się tyle alarmuje choć trochę (np przechodząc na mid saps) to chyba warto :p
 
Ogolnie mam na mysli gazy cieplarniane, a jest kilka rodzajow.
 
ja ciekawy jestem co dalej :D mojego ojca honda hybrid IMMD z 2019r wytwarza 126 g/km a "europa" podpisała już o redukcje dla samochodów osobowych na 60 g/km na 2025r.... 0.2 L TFSI-E 80PS?! ;)
 
Back
Top