• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZDJĘCIA OTWARTYCH SILNIKÓW] - Zdjęcia

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
A tak wygląda moje 1.8t
 

Attachments

  • 20201020_091924.jpg
    20201020_091924.jpg
    3,6 MB · Odwiedzin: 260
  • 20201020_091921.jpg
    20201020_091921.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 245
  • 20201020_091908.jpg
    20201020_091908.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 260
  • 20201020_091853.jpg
    20201020_091853.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 235
Dziś wymieniałem olej w swojej toyocie starlet. Gdy ja kupiłem niecały rok temu miała zalane "coś" 15w40 z niemożliwym do ustalenia przez poprzedniego właściciela przebiegiem. Wiem tylko , że olej był czarny jak w dieslu po pełnym interwale, dosyć gęsty , a filtr oleju według daty produkcji miał 13 lat. Na pierwszy ogień poszła płukanka Valvoline i do silnika wskoczył eneos premium 10w40. Dziś po ponad 9 tys km do silnika zalalem płukankę archoil 2820 , jakieś 150 ml. Chwilkę pochodził na wolnych obrotach i pojechałem do mechanika przez miasto.
Stary zlewamy olej był ciemny , choć mechanik powiedział że fatalnie jeszcze nie wygląda .
Obecnie silnik został zalany eurolem super lite 5w40.
Pierwsze wrażenie to na prawdę ogromna różnica w pracy silnika , pracuje lekko , miękko, dużo ciszej i jakby przyjemniej wkręca się na obroty.
Procedura przejścia z 15 na 5 w40 wydaje mi się bardzo na plus.
Trochę boli mnie że niedbane auto zalewane byle gównem wygląda pod deklem lepiej niż autko mojej żony z pewnym przebiegiem i pilnowanych interwałach na dobrych olejach.
Na zdjęciach pod korkiem przed zalaniem płukanki i po wymianie oleju
 

Attachments

  • IMG_20201020_111702.jpg
    IMG_20201020_111702.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 287
  • IMG_20201020_123746.jpg
    IMG_20201020_123746.jpg
    991,9 KB · Odwiedzin: 286
Toyota 1.8 vvti 193 tys olej wymieniany co 15 tys olej OEM

122692152_407730823961322_7305965345985704394_n.jpg
122751871_3459814900771001_8791961923761135104_n.jpg
 
Last edited by a moderator:
Honda HR-V 1,5 z 2018r , około 30 tys km .
Ravenol SSO 0w30 , podczas wymiany regulatora Vtec.
Widać , że po krzywkach toczą się łożyska .
Kiedyś w przyszłości będzie można porównać , czy nadal będzie taki czysty.
1b0a375274d67c4b8515c7504c8957a0.jpg
bdeca8cac26b09a5d0c0b3b449050cae.jpg
c5a7a4e2c877ae3a55c244b9e4b61dea.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
tutaj już przestygnięty
//edit
przebieg 338432
olej motul 6100 10w40, na oleju przejechane 135 km
 

Attachments

  • 1.png
    1.png
    1,3 MB · Odwiedzin: 259
Last edited:
Gdyby ktoś był ciekawy jak wygląda silnik, który przejechał 38000 km bez wymiany oleju, filtrów itd.
Olej wymieniany 800 km temu na mobil 2000 10w40, poprzednio też podobno ten był zalany.
 

Attachments

  • 3.png
    3.png
    1,5 MB · Odwiedzin: 481
Przejechałem na nowym oleju Valvoline SynPower 700km i dopiero zrobiłem zdjęcia niestety.
Silnik F4R LPG Laguna 2 po Elf 900Nf przebieg na oleju 10700km głownie miasto.
 

Attachments

  • 20201206_104333.jpg
    20201206_104333.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 316
  • 20201206_104344.jpg
    20201206_104344.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 323
  • 20201206_131009-1.jpg
    20201206_131009-1.jpg
    832,2 KB · Odwiedzin: 309
Last edited:
Mini Cooper r50 116koni
Rok 2001
Przebieg 228 tyś km
Co ile wcześniej był zmieniany nie wiem ale wiem ,że był to liqui moly 5w30 .
Mini mam to od 3 lat i wymieniam co 10tys km. Najpierw stosowalem ten sam LM 5w30 ale z racji ,że to trochę brał szukałem innego i od 2 lat Motul 5w40.. Trochę mniej ale brak go i tak.
Teraz tzn w listopadzie wymieniłem najpierw uszczelkę pokrywy (pierwsze zdjęcia) i zalałem płukanke A potem Meguin 5w40, silnik nie klapie rano i stał się bardziej żwawy .
 

Attachments

  • 20201105_150905.jpg
    20201105_150905.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 259
  • 20201105_151034.jpg
    20201105_151034.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 245
  • 20201105_151023.jpg
    20201105_151023.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 258
  • 20201105_150919.jpg
    20201105_150919.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 261
  • 20201107_101838.jpg
    20201107_101838.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 268
  • 20201107_104804.jpg
    20201107_104804.jpg
    964,2 KB · Odwiedzin: 273
Zdjęcie nr 1. Jak widać na zdjęciu olej Total 5W40 daje radę, jeżeli chodzi o czystość silnika. Mitsubishi Outlander 2.0 benzyna 28 tysięcy przebiegu. Wymiana 8 tys. km temu.
IMG_20201215_191834.jpg


Zdjęcie nr 2. Lepsze zdjęcie ukazujące skutki braku wymiany oleju przez 38 tysięcy km. Po tych 38 tysiącach wymieniłem olej na mobil 2000 10w40. Przejechałem 1200 km od wymiany. Przez pierwsze 800 km jeździłem spokojnie i oleju nie ubyło nic. Później zaczęła się jazda mniej spokojna i dolałem już jakieś 0.5 mobila i potem ze 3 setki totala quart 9000 energy 5w40.

IMG_20201215_185508.jpg
 
Dziś sobie dokopałem stare zdjęcie , rok różnicy , i inny telefon którym nie ogarniam robienia zdjęć
 

Attachments

  • IMG_20210128_112347.jpg
    IMG_20210128_112347.jpg
    2,4 MB · Odwiedzin: 237
  • IMG_20200416_120819.jpg
    IMG_20200416_120819.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 233
Citroen C1 1.0 benzyna, 63 tys przebiegu.
U mnie lata pierwszy interwał na MaxExpertcie V 5w30, poprzednio wg karteczki zalany Aral 5w40. Wydaje mi się, że jest czysto w tym małym motorku 😉
IMG_20210407_200922.jpg


IMG_20210407_200939.jpg
 
Jakiś czas temu wrzucałem zdjęcia jakie miałem podczas robienia rozrządu było to ok. 35 tyś km.
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/tylko-fotografie-zdjęcia-otwartych-silników.131/post-13150
Teraz wrzucam zdjęcia jakie wykonałem podczas wymiany uszczelek pokrywy zaworów.
23 krzywki wyglądają względnie prawidłowo 1 krzywka jest zjedzona, wygląda że problem z hydropopyhaczem.
Olej to PMO 5W50 od jakichś 15 tyś km już, wcześniej przez silnik przelały się motul i valvo w lepkościach 10W60, a zanim ja posiadałem auto nie mam bladego pojęcia ale przeglądając zapiski z poprzednich lat jakie były dołączone do auta to raczej 10W40 było lane.
Silnik to 2.5 V6 24V Alfa Romeo.
Między wymianami olei były stosowane płukanki te tzw szybkie łącznie silnik miał już chyba 5x płukankę typu szybkiego podawaną, olej zmieniany był przez ten okres posiadania bodajże z 7 razy (staram się trzymać interwałów 5-7 tyś km)
ja właścicielem pojazdu jestem od przebiegu 177 tyś km (aktualnie 215 tyś km)
Zdjęcia zrobione po to że być może postanowię w końcu zastosować długoterminową płukankę AR i będę w stanie wtedy porównać zmiany, aktualnie odnoszę wrażenie że minimalnie lepiej wygląda wnętrze ale nadal porażka.
Na tylnej głowicy moim zdaniem olej jest dużo bardziej gorący niż na przedniej stąd ślady jakby przypalonego oleju na powierzchniach.
 

Attachments

  • P_20210603_152328.jpg
    P_20210603_152328.jpg
    457,8 KB · Odwiedzin: 249
  • P_20210603_152427.jpg
    P_20210603_152427.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 238
  • P_20210603_152443.jpg
    P_20210603_152443.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 248
  • P_20210603_152455.jpg
    P_20210603_152455.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 270
  • P_20210603_152459.jpg
    P_20210603_152459.jpg
    573,4 KB · Odwiedzin: 238
  • P_20210603_152529.jpg
    P_20210603_152529.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 239
  • P_20210603_153440.jpg
    P_20210603_153440.jpg
    620,5 KB · Odwiedzin: 235
  • P_20210603_153839.jpg
    P_20210603_153839.jpg
    703,2 KB · Odwiedzin: 227
  • P_20210603_153715.jpg
    P_20210603_153715.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 223
  • P_20210603_153824.jpg
    P_20210603_153824.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 244
Last edited by a moderator:
Audi A4 B6 2.0 ALT 2001r 250tys km. Zdjęcie przy okazji regeneracji wariatora z końcówki 2019r.
Do przebiegu 230tys oleje Audi Exklusiv-Öl LL VAPSOIL 504/507.00 0W30/5W30.
Interwały według książki i wpisów z bazy 16-25tys km.
Następnie 10tys na MOTUL X-Clean 5W40 oraz 10tys na LM Synthoil HT 5W40 poprzedzony płukanką LM PROLINE 500ml.
Silnik przy robocie nie został w ogóle mechanicznie wyczyszczony poza miejscami styku poszczególnych części, które muszą zostać oczyszczone aby było szczelnie więc jeśli nadarzy się okazja będzie punkt odniesienia do sprawdzenia efektów płukanek AR2300, AR2820, Oilem RTPF, które zagościły w silniku przy wymianach oleju oraz samego oleju Ravenol VMP wraz z AR9100, na którym ostatnio jeżdżę. Ale coś mi się wydaje że tego nalotu to nic nie ruszy 😏
DSC_0326 (4).JPG
 
Last edited:
Dzisiaj przy okazji sprawdzania luzów zaworowych (264k nalotu) Toyotka dała zajrzeć w swoje serducho 😉 Zakupiona kilka lat temu z przebiegiem 182k. Niemiec stosował LL i zalewał nawet 10w40. W Polsce auto ma dużo.lepiej. Maksymalne interwały na 5w30 to 10 k, ostatnio nawet mniej niż 8k. Większość tras. Oleje to Castrol Titanium 5w30, Eurol Fluence Fe, no i teraz Shell 5w30. Do tego drugi interwał na ar2300, ale pierwszy raz latem🙂 A będzie jeszcze jedna dawka następnego lata. W kolejce czeka mix Maxexperta F+TGMO, Maxexpert Dex1+ar9100 oraz Specol Gold 5w30+ar 9200v2. Jak oceniacie czystość z tego co widać?
 

Attachments

  • wałek.jpg
    wałek.jpg
    32,8 KB · Odwiedzin: 314
  • wałek2.jpg
    wałek2.jpg
    37,2 KB · Odwiedzin: 308
  • rozrząd4.jpg
    rozrząd4.jpg
    34,5 KB · Odwiedzin: 301
  • rozrząd1.jpg
    rozrząd1.jpg
    32,6 KB · Odwiedzin: 298
Romet K125 2014r, przebieg 5100km
IMG_20210904_093044.jpg
 
A3 3.2 VR6
Przebieg 154kkm
Ol3j Castrol Edge 5w30
Pierwsze 2 zdjęcia jeszcze przed wymiana rozrządu
Ostatnie już po 😊
 

Attachments

  • IMG-20211024-WA0002.jpg
    IMG-20211024-WA0002.jpg
    112,1 KB · Odwiedzin: 278
  • IMG-20211024-WA0003.jpg
    IMG-20211024-WA0003.jpg
    97,5 KB · Odwiedzin: 287
  • IMG-20211024-WA0004.jpg
    IMG-20211024-WA0004.jpg
    81,3 KB · Odwiedzin: 285
Back
Top