• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ZF6HP19A

PROPER

Użytkownik
Samochód
BMW E36 Coupe 328 Sport Edition , X5 E53 3.0d Maritime
Witam,

Serwis wymienił olej przed zakupem obecnego auta na ATF Valvoline MaxLife. Statycznie wiec lekko ponad połowę. Co o tym sądzicie? Chyba trzeba zmienić na ZF albo Ravenola?
Czy ma sens teraz po kilku tys spuszczenie korkiem spustowym ile zleci bez wymiany filtra aby nie sciagac miski i nalanie nowego oleju w ramach przepłukania i zmniejszenia stężenia tego Valvoline?
 
@PROPER Może zostać ten olej, spełnia wymagania dla zf lifeguard fluid 6, który był tam wlewany fabrycznie.
 
Last edited:
@PROPER a skąd te obawy o Valvoline skoro normy spełnia?
 
Katalog doboru zaleca zwykłego ATF a nie Maxlife. Jeździłem autem przed wymianą i mam wrażenie że przy delikatnej jeździe delikatnie gorzej zmienia 1-2 jakby zawor od mechatroniki nie pracował tak dobrze jak wcześniej.
 
Ja bym pojechał zmienić dynamicznie. Tylko bez dodawania detergentu. Płukanie samym olejem bo to stara skrzynia i nie ma co działać zbyt agresywnie. Polecam ci również dolać do oleju dodatek Lubegard do ATF. Skrzynia pięknie zmienia biegi po dodaniu tego środka. Przetestowane w E46. W serwisach robiących taką wymianę najczęściej leją Ravenola.
 
Katalog doboru zaleca zwykłego ATF a nie Maxlife. Jeździłem autem przed wymianą i mam wrażenie że przy delikatnej jeździe delikatnie gorzej zmienia 1-2 jakby zawor od mechatroniki nie pracował tak dobrze jak wcześniej.
Ja u siebie w 6hp zmieniałem olej na fabryczny ZF statycznie u kolesia od skrzyń. Po wymianie koleś powiedział mi że przez jakiś czas skrzynia może dziwnie pracować bo kasował jej adaptacje.
 
Tak BTW, kasowanie adaptacji w skrzyniach ZF 6 i 8 biegowych to jest szarlataneria. One spokojnie adaptują się same do warunków pracy na świeżym oleju, a po skasowaniu adaptacji przez co najmniej kilkaset km ustawiają sobie ciśnienie i podcierają tarczki sprzęgłowe w koszach co nie wpływa dobrze na kondycję tych sprzęgiełek i oleju, po prostu więcej z tego szkody niż pożytku.
@PROPER raczej nie ma co oczekiwać, że biegi będą wchodziły jak w aucie z salonu, jeżeli mowa o czymś z 6hp na pokładzie to sprzęt już swoje przejeździł. Możesz spróbować zlać olej i jeszcze raz wlać nowy, będzie więcej świeżego w układzie. Czy to będzie valvoline czy inny spełniający normy to bez znaczenia.
 
@majki_88 to już zależy od auta. To ma 10lat i 240tys km przejechane ale chodzi o sam fakt ze przed wymiana bylo lepiej :) nie wiem czy adaptacja byla kasowana ale ja zrobilem juz 4 tys od wymiany.
 
@majki_88 Robi sie to gdy przechodzisz z oleju Zf lifeguard fluid 6 na olej 8. Audi nie bez powodu w skrzyniach 6hp19a zmienilo olej 6 na 8, użytkownicy narzekali na przeciaganie biegów i szybkie niszczenie konwertera na tym oleju, zmienili na olej 6+ i po 2008r na olej 8, ale z doświadczenia wiem ze lejac 8 do kazdej skrzyni 6hp19a skrzynie chodza bez probpemu nie zalenie od tego czy wgramy nowy soft. A adaptację wtedy musimy skasować jesli olej nie był nigdy zmieniony i nagle wlejemy nowy, jeśli wykonujemy wymiany co 60tys km juz z oleju 8 na 8 to nie trzeba kasować
 
Back
Top