• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Znaczne rozrzedzenie paliwem oleju silnikowego - jakie w miarę bezpieczne?

Taki sam patent na forum forda chłopaki polecają. Nie planowałem takich zabawek bo do niedawna miasto to był margines. Tyle co wjazd i wyjazd z miasta. Teraz pewnie temat będzie bardzo aktualny...
 
Trzeba wiedzieć jaki diesel kupić - mój HDI może wypalać FAP na raty i nie zgłasza protestów :cool:
Mógłbyś rozwinąć? Tzn ze w naszych 1.6 przerwanie nie skutkuje laniem ropy do oleju i później dalej filtr się bez problemu wypali?
Pytam bo ostatnio nasz Citroen z powodu niespodziewanej sytuacji życiowej zaczął ok 80% jeździć po mieście i już zaczynałem się martwić o to wypalanie i FAPa ogólnie 😉
 
FAP to mokry filtr. Do paliwa dawkowany jest specjalny środek obniżający temperaturę spalania sadzy dlatego miasto nie powoduje takich konsekwencji jak w suchych filtrach.

Dlatego francuzy trzeba tamować do pełna - nie na raty bo czujniki wariują i złe dawki szykują - tam są kroki poustawiane względem odczytów ilości paliwa.
 
W przypadku diesla ryzyko nie występuje, bo ON ma właściwości smarujące.
.

Nie do końca , miał właściwości smarne przed 2005r kiedy nie było DPF, potem oczyścili i stał się suchy.
Dlatego padały pompy na conach i autach .
Kiedyś jak polałeś buty ropą, znaczy ON to mogłeś je tylko wyrzucić , takie tłuste , sam ropowałem pojazdy wojskowe...teraz wylejesz ropę na kostkę i po 2 h słońca nie ma śladu .

Natomiast ON w oleju obniża tbn i odporność na ścinanie klina olejowego oraz obniża temperaturę zapłonu oleju .

Właśnie, ten ON w oleju załatwił 90% silników Insigni w której zamontowano uszczelkę smoka olejoodporną, ale nie odporna na ON która robiła się twarda i przepuszczała powietrze do pompy oleju i dalej w panewki.

A jak to się ma na simmeringi , uszczelniacze popychaczy zaworów itd...

Toyota wzięła silnik od BMW i co zrobiła by nie szkodzić silnikowi ?

Zamontowała 5 ty wtryskiwacz na wlocie do DPFa i olej był czysty .

Można ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Mógłbyś rozwinąć? Tzn ze w naszych 1.6 przerwanie nie skutkuje laniem ropy do oleju i później dalej filtr się bez problemu wypali?
Pytam bo ostatnio nasz Citroen z powodu niespodziewanej sytuacji życiowej zaczął ok 80% jeździć po mieście i już zaczynałem się martwić o to wypalanie i FAPa ogólnie
Ogólnie panuje przekonanie, że FAP trzeba wypalać do końca, że zawsze przejeżdżka co tydzień za miasto regeneruje filtr i jeszcze inne głupoty. Ludzie zakładają diody i pilnują.

Wielokrotnie bywało tak, że wracałem do miasta z trasy i zaczynał wypalać się filtr, bo akurat zapełnił się

Prawda jest tylko taka, że filtr nie może ulec zapchaniu czyli przepełnieniu sądzą, ale wtedy zgłosi stosowny komunikat ostrzegawczy.

Jeżdżę swoim HDi od 30.000km głównie po mieście i nigdy nie pilnowałem, aby filtr wypalił się do końca. Zresztą sam producent nie zamontował systemu, który blokuje wyłączenie silnika podczas regeneracji.

Nieraz bywało że filtr wypalił się tylko trochę i zgasiłem silnik, bo przyjechałem na miejsce. Wtedy znowu zapełnia się sądzą do pełna i następuje kolejny proces regeneracji.

Raz tylko miałem komunikat o możliwości zapchania się filtra, kiedy były mrozy -20 i silnik nie zdążył się rozgrzać na tyle na krótkich odcinkach, aby rozpoczął się proces regeneracji i trochę opróżnić. Wtedy trochę zapchałem filtr, ale kilkanaście kilometrów jazdy autostradą 140km/h go udrożniło.
 
FAP to mokry filtr. Do paliwa dawkowany jest specjalny środek obniżający temperaturę spalania sadzy dlatego miasto nie powoduje takich konsekwencji jak w suchych filtrach.

Dlatego francuzy trzeba tamować do pełna - nie na raty bo czujniki wariują i złe dawki szykują - tam są kroki poustawiane względem odczytów ilości paliwa.
Nieprawda. W nowszych modelach dodatek jest dawkowany proporcjonalnie do ilości zatankowanego paliwa, na podstawie odczytu pływaka. Tankuję 50l jest dodawane 4ml, tankuję 25l to 2ml.

To w pierwszych modelach dodatek był dawkowany jednakowo na podstawie otwarcia korka wlewu paliwa.
 
Inżynier dobrze zarabia to tankuje do pełna. Nie wzięli pod uwagę że można tankować za 50zł
 
Last edited by a moderator:
@luckyboy
Jak to jest z DPF w autobusach miejskich?
One jeżdżą przecież głównie w mieście, na krótkich odcinkach.

Z drugiej strony instrukcja od PACCARa MX-11 mówi, że filtr na bieżąco się oczyszcza gdy temperatura spalin przekroczy 200stopni.
W przypadku CUMMINSa ISB 6.7 ta temperatura wynosi 250-300 stopni.

Jest regeneracja aktywna w czasie jazdy, tak jak w osobówce z DPF podawane jest dodatkowe paliwo do komory spalania lub przed filtr.
Komputer silnika uruchamia ją, gdy nie następuje samooczyszczanie patrz pkt.1

Jest jeszcze regeneracja stacjonarna.
Jak często ją wykonują na zajezdni z twojego doświadczenia?
 
Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia. Wiem że w Solarisach najnowszych jest przycisk do ręcznej wymuszonej regeneracji DPF, ale zawsze jest komunikat zwrotny że nie jest potrzebna

W starych modelach to pewnie już nie ma filtrów patrząc jak dymią
 
ale zawsze jest komunikat zwrotny że nie jest potrzebna
emoji846.png
Czyli dajecie w tym Toruniu porządnie po garach autobusom, tak, że ta temperatura spalin 250-300 pojawia się często
i się sadza na bieżąco przepala. :D🙃
 
Myślę że technologia jest już dopracowana.
 
No, ...!
Żeby mi to było przedostatni raz :D
 
C3 0w30 to dobry pomysł wyższy parametr HTHS da pewna rezerwę 👍
1635199728840.png

Wg @wlyszkow stosując AR9100 nie trzeba obawiać się skutków obniżenia HTHS. Tak zrozumiałem jego post kiedyś czytałem. O 0W16+AR zamiast 0W20 i dość mocnym traktowaniu silnika. Benzyny było chyba coś ponad 6%. Nie pamiętam w którym to było wątku.
do paliwa coś z dodatków ar żeby filtr wypalał się rzadziej i korzystaj z samochodu tak jak potrzebujesz.
1635199784608.png

Tu już jest cały arsenał dodatków do ON. Wg mnie to o dwa za dużo.
 
Wg @wlyszkow stosując AR9100 nie trzeba obawiać się skutków obniżenia HTHS. Tak zrozumiałem jego post kiedyś czytałem. O 0W16+AR zamiast 0W20 i dość mocnym traktowaniu silnika. Benzyny było chyba coś ponad 6%. Nie pamiętam w którym to było wątku.
Ar9100 traktuje jako dodatkowe zabezpieczenie przed czymś nagłym i niespodziewanym. Świadomość rozcieńczenia oleju przekracza zakładane ramy wykorzystania dodatku.
Tu już jest cały arsenał dodatków do ON. Wg mnie to o dwa za dużo.
Na zimę jeden wypadł. Na wiosnę może wróci. Może też nastąpi zmiana składu. Mnie zastanawia jednak co innego. Jaki wpływ mogą mieć te dodatki na olej silnikowy (w sytuacji rozcieńczenia paliwem z dodatkiem)?
 
Oczywiście 9100 nie jest po to aby ciągle jeździć z zapaloną kontrolką ciśnienia oleju kiedy olej nie ma lepkości z nadmiaru paliwa...
 
Wiadomo, ciśnienia oleju nie zastąpią żadne dodatki.
 
Back
Top