• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Znaczne rozrzedzenie paliwem oleju silnikowego - jakie w miarę bezpieczne?

Co by się stało jak tam zatankował pB95 E10 , na klapce jest , że przystosowany ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Czy to ma jakiś sens? A gdyby zmienić styl jazdy na bardziej agresywny to nadal rozcieńczenie na 0w16 byłoby mniejsze?
 
Mi wypalania dpf w 2.0tdi tak rorzedziły olej, ze po dystansie 10tys km przejechanym od wymiany na czerwonym swietle jak stalem to włączyła sie kontrolka niskiego cisnienia oleju. Musialem dodac gazu, zeby zgasla. Teraz bede wymienial olej co 7k,bo jezdze raczej po miescie,ale zawsze jak sie wypalanie włącza, to czekam do końca procedury.
 
Też miałem taka przygodę z 2.0 TDI w A4 B8 że przez rozrzedzony olej zapalała się kontrolka ciśnienia oleju, ale wlanie 5w40 C3 załatwiło problem ;)
 
Ja się domyśliłem, że chodzi o "przepracowany" olej, akurat dochodził czas na wymianę. Wlałem 0W30, czesciej jezdze na niedogrznym silniku niz wieksze odcinki. Tak jak pisalem, bede robil wymiane co 7000km, na dobre to wyjdzie.
 
Mi wypalania dpf w 2.0tdi tak rorzedziły olej, ze po dystansie 10tys km przejechanym od wymiany na czerwonym swietle jak stalem to włączyła sie kontrolka niskiego cisnienia oleju. Musialem dodac gazu, zeby zgasla. Teraz bede wymienial olej co 7k,bo jezdze raczej po miescie,ale zawsze jak sie wypalanie włącza, to czekam do końca procedury.
Mój plan awaryjny na takie cuda to 5W40 z norma 229.51(2) i zmiana co 10.

Nawet Lotos Synthetic Plus 5W40 ma odpowiednią ilość popiołów ze można go zalać. Na szczęście ani razu nie miałem aż takiego rozrzedzenia.
Post automatically merged:

Też miałem taka przygodę z 2.0 TDI w A4 B8 że przez rozrzedzony olej zapalała się kontrolka ciśnienia oleju, ale wlanie 5w40 C3 załatwiło problem ;)
… nie czytając zdublowałem :D
 
Mi wypalania dpf w 2.0tdi tak rorzedziły olej, ze po dystansie 10tys km przejechanym od wymiany na czerwonym swietle jak stalem to włączyła sie kontrolka niskiego cisnienia oleju. Musialem dodac gazu, zeby zgasla. Teraz bede wymienial olej co 7k,bo jezdze raczej po miescie,ale zawsze jak sie wypalanie włącza, to czekam do końca procedury.
Jesteś pewien, że powodem rozrzedzania oleju jest wypalanie DPF? Jeżdżę autem z tym silnikiem wyłącznie po mieście(krótkie odcinki), wypalanie odbywa się również tylko podczas jazdy miejskiej, od skrzyżowania do skrzyżowania i nie ma żadnego problemu, oleju ani nie przybywa ani nie ubywa, wymieniam co 15tyś. km. i tak już piąty rok. Jedyna rzecz, to nie przerywam procedury wypalania tak, jak TY. Może "leje" wtrysk???
 
Głównie przerywanie wypalania jest źródłem rozrzedzania.
 
Tu jest cały czas mowa o rozrzedzeniu paliwem ON jakby temat w benzyniakach nie istniał .
A teraz zwłaszcza w bezpośrednim wtrysku jest dużo bardziej widoczny niż w dieslu , a nie ma u nas wypalania , przerywania ....


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Dokładnie, GDI potrafi zrobić %5+ paliwa po 2-3000km po mieście przy misce prawie 8L a GPF nie leje paliwem bo działa inaczej niż DPF.

Trasa 1000km latem redukuje ten poziom może o 1 punkt procentowy
 
42509C39-6A43-4711-8403-50CFE3DD8341.jpeg
Kiedyś takie cudo co wlewało paliwo do oleju (przy okazji rzecz jasna) nazwali się: ssanie :D

Tak naprawdę każde auto to ma -czyli wzbogacanie mieszanki w początkowym momencie po uruchomieniu silnika. To komputer porem steruje jak mocno i jak długo na podstawie szeregu czujników.

Tak przy okazji -benzyna odparowuje od 150 stopni C zgodnie z złączonymi materiałami prasowymi pochodzącymi dzięki uprzejmości LOTOS S.A.


Warto również odnotować, że sam proces przerobu RN jest bardzo ciekawy - LOTOS potrafi (mówiąc obrazowo) wyprodukować wysokogatunkowe paliwa z ciężkich frakcji jak asfalty co plasuje rafinerie na szczyt technologiczny.
Lotos wykorzystuje hydrokraking a wodór produkuje sam👍
 
Lotos słynie z głębokiego przerobu ropy naftowej, ponad 80% o ile dobrze pamiętam, nie każda zachodnia rafineria to potrafi - duża zależy rzecz jasna od jakości surowca a my sobie nieźle radzimy z tym gorszym.
 
Dokładnie, GDI potrafi zrobić %5+ paliwa po 2-3000km po mieście przy misce prawie 8L a GPF nie leje paliwem bo działa inaczej niż DPF.

Trasa 1000km latem redukuje ten poziom może o 1 punkt procentowy
300km od wymiany oleju poprzedzonego płukaniem silnika i czuję piękny zapach benzyny z korka.
Samochód pokonał 3x100km trasy drogami krajowymi.
 
Pisaliście o dotrysku paliwa przed filtrem cząstek stałych, co zapobiega rozrzedzaniu oleju silnikowego. Czy w 2.0 BlueHDi również występuje takie rozwiązanie ?
 
@Pedros
Tak wygląda poglądowo podstawowy proces przerabiania "crude oil" w każdej większej rafinerii... Co Lotos ma tu wyjątkowego?
Instalacje w Polsce są specyficzne ponieważ kupujemy surowiec od Federacji Rosyjskiej (cięższy gatunek ropy) i jej przerabianie wymaga więcej energii.

Najlepsza gatunkowo ropa pochodzi z Zatoki Perskiej.

@SACZI
Mnie ciekawi czy olej silnikowy o mniejszej lepkości może rzeczywiście wpływać na zmniejszenie problemu rozrzedzenia paliwem. Najwięcej paliwa trafia do oleju w fazie rozgrzewania, szybsze osiąganie temperatury pracy może mieć jakiś wpływ. A może nie?
 
Przez 2 lata jeździłem 1.3multijet z euro5 praktycznie tylko po mieście i w ruchu podmiejskim (krótkie odcinki, prędkości 70-90km/h). Co drugie - trzecie tankowanie wlewałem do dodatek przyspieszający wypalanie DPF produkcji LM. Mając włączony komp. pokładowy i sprawne ucho za każdym razem wiedziałem kiedy wypala się filtr czastek (silnik chodził twardo, a spalanie drastycznie rosło) i po prostu wtedy do czasu zakończenia tej operacji nie gasiłem silnika (czasem jak chciałem przyspieszyć a nie pokonywałem trasy, to pojeździłem ostrzej po mieście, albo potrzymałem 2.5-3tyś obrotów stojąc. Po 12tyś od zmiany olej, tak eksploatowany samochód zasygnalizował mi że mam zmienić olej (fiat ma czujnik) - tak zrobiłem i jeździłem dalej. Oleju nie przybywało, wg programu diagnostycznego stan filtra się nie pogorszył przez ten czas.
Myślę że komputer pokładowy w każdym dieslu z DPF pokaże kiedy dotryskiwane jest ekstra paliwo potrzebne do wypalenia sadzy.
 
Przy wtrysku bezpośrednim nie ma szans by paliwo się dostało od góry przez tłoki . Przecież do GMP sprężane jest powietrze dopiero milisekundy przed zapłonem jest wtrysk benzyny w kilku fazach i odrazu wybuch.
Chyba że jednak, jak to tłumaczył youtuber w USA , że ten strzał paliwa gdy już jest ciśnienie wypycha część skompresowanego powietrza z częścią paliwa przez pierścienie na dół . Ale to dzieje się tak szybko , że nie bardzo w to wierzę .

Znajomy cisną ASO Hyundaia , dwa razy zmienili olej i w końcu wymienili mu pompę , ta napędzana jest z wałka silnika i tam podobno cofie na uszczelnieniach.

Co o tym sądzicie ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Przez 2 lata jeździłem 1.3multijet z euro5 praktycznie tylko po mieście i w ruchu podmiejskim (krótkie odcinki, prędkości 70-90km/h). Co drugie - trzecie tankowanie wlewałem do dodatek przyspieszający wypalanie DPF produkcji LM. Mając włączony komp. pokładowy i sprawne ucho za każdym razem wiedziałem kiedy wypala się filtr czastek (silnik chodził twardo, a spalanie drastycznie rosło) i po prostu wtedy do czasu zakończenia tej operacji nie gasiłem silnika (czasem jak chciałem przyspieszyć a nie pokonywałem trasy, to pojeździłem ostrzej po mieście, albo potrzymałem 2.5-3tyś obrotów stojąc. Po 12tyś od zmiany olej, tak eksploatowany samochód zasygnalizował mi że mam zmienić olej (fiat ma czujnik) - tak zrobiłem i jeździłem dalej. Oleju nie przybywało, wg programu diagnostycznego stan filtra się nie pogorszył przez ten czas.
Myślę że komputer pokładowy w każdym dieslu z DPF pokaże kiedy dotryskiwane jest ekstra paliwo potrzebne do wypalenia sadzy.
Mam taki silnik. Zrobione mam nim 30 tyś i nie przybywa mi oleju. Często robione trasy po 7km. Więc przy odpowiednim podejściu do diesla na miasto też się nadaję. Kontrolka wypalania dołożona i święty spokój. Miałem problemy z dpf ale jak wcześniej pisano, krecią robotę robiły swiece żarowe. Powoli dojrzewam do czyszczenia dpf z popiołu. Ale to zlecę jakiemuś wyspecjalizowanemu zakładowi.
 
Przy wtrysku bezpośrednim nie ma szans by paliwo się dostało od góry przez tłoki . Przecież do GMP sprężane jest powietrze dopiero milisekundy przed zapłonem jest wtrysk benzyny w kilku fazach i odrazu wybuch.
W tgdi?
 
Back
Top