• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Znaczne rozrzedzenie paliwem oleju silnikowego - jakie w miarę bezpieczne?

No to coś Ci się musiało chyba pomieszać.
W taki sposób pracują diesle, a nie silniki benzynowe.
Paliwo jest wtryskiwane w cyklu ssania,a podczas spalania mogą być stosowane dawki dotryskujące.
 
No raczej. Skąd brało by się LSPI gdyby sprężane było samo powietrze.
 
U mnie w A5 2.0TDI nie ma kontrolki wypalania DPF, trzeba zwrócić uwagę, że na przykład szybo się zagrzał silnik, obroty na jałowym wzrosły do 1000rpm. Wtedy nawet jak już jestem na miejscu nie wyłączam silnika, tylko czekam aż procedura się skończy. Po prostu ja już wiem, że jakość oleju spada wraz z kolejnymi procedurami, dlatego zastosuję interwał 7000km.
 
Moi drodzy kiedyś o tym pisałem na moim blogu.
Podczas gdy producenci silników, samochodów nie publikują dopuszczalnych wartości, powszechnym zakresem stosowanym przez większość z nich jest to, że 3-7% może być dopuszczalne, o ile nie nastąpi zauważalny wzrost zużycia lub spadek lepkości oleju silnikowego.

Wszystko zależy czy lepkośc spada czy nie .
 
Panowie uszkodzony wtrysk benzyny i znaczne rozrzedzenie benzyną oleju.
Doturlałem się te 50km do domu na 3 garach auto poskładane i już żyje.
Stoi i czeka na świeży olej.

Teraz pytanie, czym najlepiej usunąć benzynę z oleju.
Myślałem nad płukanką jakąś, ale ona jeszcze bardziej rozrzedzi olej.

Na razie plan jest taki - 1 wymiana oleju na zimnym silniku żeby już go nie katować na tej "wodzie".
Wlewam lotos 10W40 z 100km na nim i zlewam "na gorąco"
I już jako docelowy olej jakieś tam 5W40.

Jedyny plus, to że ten silnik może jeździć na 0W30 A5/B5 a rozcieńczony został 5W40 także, może nie ma aż takich szkód.

Jak ktoś wie jak pozbyć się tej benzyny to poproszę o poradę.

Miłego wieczoru
 
Jak chcesz to dwa razy, mogą być zlewki garażowe. Zagrzać i spuścić. Potem zalać docelowym olejem.
 
Aktualizacja po 10 tys km od przyspieszonej wymiany oleju z powodu rozcieńczenia ON. Problem z nieudanymi próbami wypalania DPF nie pojawiał się więcej. Co ciekawe to teraz samochód jeździ głównie po mieście (65%). Wróciłem do oleju Texaco (był mały zapas) i AR9100. Prewencyjnie planuje montaż diody bo nigdy nie udało mi się wyczuć kiedy auto wypala dpf...
 
Zrobiłem analizę oleju, silnik 1.0 ecoboost, rozcieńczenie paliwem 4.1%, lepkość spadła do 7.7 (czyli jeszcze w granicach normy). Olej przy przebiegu zaledwie 4200km, niestety cały czas miasto, krótkie odcinki, ostatnio jedna trasa 500km. Zalecenie z labu aby natychmiast wymienić olej i filtr, sprawdzić przewody i wtryski, ale to raczej specyfika ecoboostow, że leja paliwo. Olej Orlen 5w20 C5, analiza dostępna na forum.
 
Tak, ecoboosty bardzo leją paliwem, zabiją każdy olej bardzo szybko. Tym bardziej przy takim stylu jazdy to faktycznie wymiana 2 razy w roku / 4-5 tys. km.
 
@igorgarbina

Ja nie miałem żadnych oporów, żeby wkręcać pod czerowne pole 0w16, oczywiście dopiero po przekroczeniu zalecanego przebiegu.

Nowe Civic Type-R latają na 0w16/20 i jakoś nie umierają.
 
Jeżeli silnik z osprzętem (pompa) jest do tego przystosowany to nie ma obaw
 
Ja nie mam żadnych oporów korzystać z osiągów silnika na 0w20 :cool:
 
@Boguś ja też, i to mało tego, w dieslu, do którego SAE20 nawet po aktualizacji norm nikt pod uwagę nawet nie brał 😅
 
Czyli problem jest w głowie kierownika, a nie w silnikach 🙂
 
Od roku w pełni korzystam z obrotomierza w Swifcie na 0w20 i nie wziął ani milimetra oleju z bagnetu.
 
Ale dodał ci paliwa do oleju...pewnie nie wąchałes czy czuc paliwo...
 
Back
Top