Limonka
Użytkownik
- Samochód
- Fiat Cinquecento
Znalazłem też takie opracowanie:
Lektura długa i może dobra do poduszki, ale wyciągając ogólne rzeczy z podsumowania:
- dla konstrukcji z płaskimi popychaczami ważne jest aby poziom ZDDP przekraczał istotnie 1000 ppm,
- niemniej nie ma sensu aby poziom był wyraźnie wyższy niż 1500 ppm,
- znacząco niższe poziomy (np. 800 ppm mogą zaszkodzić).
Może dlatego właśnie taki Amsoil Premium Protection 10W-40 ma poziom cynku nie wyższy niż 1500 ppm
Na czarną godzinę tzn. jak miałoby zabraknąć olejów z adekwatnie wysokim poziomem ZDDP:
Kalkulator miksowania olejów M1 oczywiście.
Swoją drogą- ciekawe jakie poziomy ZDDP mają oleje dedykowane typowo do klasyków. Mam tu na myśli Millers Oils Classic Pistoneeze czy Gulf Classic.
Lektura długa i może dobra do poduszki, ale wyciągając ogólne rzeczy z podsumowania:
- dla konstrukcji z płaskimi popychaczami ważne jest aby poziom ZDDP przekraczał istotnie 1000 ppm,
- niemniej nie ma sensu aby poziom był wyraźnie wyższy niż 1500 ppm,
- znacząco niższe poziomy (np. 800 ppm mogą zaszkodzić).
Może dlatego właśnie taki Amsoil Premium Protection 10W-40 ma poziom cynku nie wyższy niż 1500 ppm
Amsoil Premium Protection 10W-40 - Ölanalysen und Ölanalytik für Motor und Getriebe
FÖA ist endlich da Danke an: @Seboschmitz [URL:https://oil-club.de/index.php?user/894-seboschmitz/], @Jay [URL:https://oil-club.de/index.php?user/1626-jay/], @BMWE36 [URL:https://oil-club.de/index.php?user/1613-bmwe36/], @TDI-2.7…
oil-club.de
Na czarną godzinę tzn. jak miałoby zabraknąć olejów z adekwatnie wysokim poziomem ZDDP:
Mixing viscosities | Widman International SRL
www.widman.biz
Kalkulator miksowania olejów M1 oczywiście.
Swoją drogą- ciekawe jakie poziomy ZDDP mają oleje dedykowane typowo do klasyków. Mam tu na myśli Millers Oils Classic Pistoneeze czy Gulf Classic.