• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Golf 6 1.4 mpi

Proxu

Nowy użytkownik
Samochód
Vw Golf 6 1.4 mpi
Marka samochodu
Vw Golf 6
Budżet/ile litrów
250zł/4 litry
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4mpi 80km
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Jeszcze nie zweryfikowałem jak narazie po 3k km nie zauwazylem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30, vw 502
Jaki olej masz obecnie
Castrol magnatec 5w40
Witam, szukam najlepszego oleju do tego silnika, z tego co wyczytałem ludzie zalecają stosować 5w40 ze względu na zjawisko „piston slap”. Myślałem nad amisol 5w40 ale czekam na wasze propozycje.
 
Jak najbardziej może zostać Castrol Magnatec.
Pojawił się w sprzedaży Orlen ME 5W40 A3B4. Myślę, że nic więcej temu silnikowi do szczęścia potrzebne nie jest ale można się poprzerzucac markami olejów jak ktoś lubi.
Może trochę ponad budżet ale jakbym miał już zastosować cos wymyślnego to np Kroon Poly Tech 5W40
 
Również uważam, że to przerost formy nad treścią do 16-letniego zwykłego auta. Zalej zwykłe 5w40 z normą VW 502.00 (fajnie jakby ten olej spełniał również normę MB 229.5, bo jest bardziej wymagająca od VW 502). Pilnuj interwału wymian i ciesz się autem, jak ma coś wyjść to i tak wyjdzie.
Moje propozycja to Shell HU 5w40, nowoczesny pakiet, baza GTL, atrakcyjna cena do tego co oferuje ten olej.
W dobrej cenie masz "cudaka" zielony olej LM Molygen 5w40 z dodatkiem wolframu, redukuje tarcie i wycisza silnik. 4 Litry kupisz za 153 zł.
 
Powiem tak mi te 50zl rocznie za lepszy olej różnicy nie zrobi, a może dzięki temu może auto pojeździ bez problemowo te 5 lat dlatego myślałem żeby kupić jakiś lepszy
 
Last edited:
Jak chcesz "poszaleć" z olejem to możesz spróbować np. Ravenola VST, Meguina SL czy tak jak wyżej wspomniano Kroon Poly Tech. Producenci się chwalą, że to w większości w pełni syntetyczne oleje. Zupełnie wystarczający będzie także Shell HU na GTL czy nasz Lotos/Orlen.
 
Ten samochód będzie bezproblemowo jeździł na dowolnym 5W-40. Nawet jakimś Qualitium czy czymkolwiek innym. Bez sensu jest wydawanie pieniędzy na drogi olej bo różnicy i tak nie będzie.

Osobiście bym został na Castrolu, to dobre oleje.

Jak koniecznie chcesz zmieniać to Gulf GX 5W-40 A3/B4, fajny olej za nieduże pieniądze. A 50 złotych drożej to Motul X-Cess 5W-40. Bardzo lubiłem te oleje jak jeszcze miałem wozy które ich wymagały.
 
Back
Top