• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Temperatura oleju.

W 406 jak przeszedłem z Golda 5w40 A3B4 na ME XD 5w30 C2C3 to temperatury przy prędkościach autostradowych spadły bardziej niż u Ciebie, szybciej się nagrzewa, a przy normalnej jeździe temperatura jest wyższa o jakieś 10°C.
 
Może będzie ktoś w stanie podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny albo tak musi być choć wydaje mi się że chyba średnio .
A mianowicie chodzi o temperaturę oleju przy większych prędkościach potrafi oscylować w granicach 117-120 stopni a tak wcześniej nie było .Nowy olej już drugi bo myślałem że tamten był jakiś trefny .A olej to wcześniej był to Eurol FS0w30 z dodatkiem Archiol teraz Ravenool VSW 0w30 też z dodatkiem Archiol .
Silnik to 2.0 TDI DSG 150(CRLB) koni po programie(był robiony program około 1,5 roku temu)przebieg oryginalny 145 tys .
Wycieków przy chłodnicy oleju nie ma płyn chłodniczy w normie.
Bede wdzięczny za podpowiedź żeby nie szukać bez przerwy
 
Kup se 2.0 hdi to będziesz miał niższe temperatury.😉
 
Może będzie ktoś w stanie podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny albo tak musi być choć wydaje mi się że chyba średnio .
A mianowicie chodzi o temperaturę oleju przy większych prędkościach potrafi oscylować w granicach 117-120 stopni a tak wcześniej nie było .Nowy olej już drugi bo myślałem że tamten był jakiś trefny .A olej to wcześniej był to Eurol FS0w30 z dodatkiem Archiol teraz Ravenool VSW 0w30 też z dodatkiem Archiol .
Silnik to 2.0 TDI DSG 150(CRLB) koni po programie(był robiony program około 1,5 roku temu)przebieg oryginalny 145 tys .
Wycieków przy chłodnicy oleju nie ma płyn chłodniczy w normie.
Bede wdzięczny za podpowiedź żeby nie szukać bez przerwy
A czemu nie chciałeś wlać tego co chce producent, bez żadnych dodatków, czyli oem 0w30/shell 0w30 bo to jest to samo.

Ja mam ten olej w tdi co prawda starym 1.9 no to na autostradzie/ekspresówce 96 stopni (130km/h) góry latem 102-105*C, miasto między 94 a 99. mierzone pirometrem na obudowie filtra.
 
Panowie jak się ma temperatura zewnętrzna otoczenia do temperatury oleju silnikowego? Np. 2 stopnie na zewnątrz z ogrzewaniem kabiny, a 16 stopni na zewnątrz i chłodny nadmuch?
 
Każde auto ma inaczej zaprojektowany nadmuch powietrza w kierunku silnika i miski olejowej i w przypadku różnych aut będę różne wyniki.
U mnie w tych samych warunkach na autostradzie przy temperaturze otoczenia 0 st olej będzie miał 105 st, a przy temp otoczenia 30 st, olej będzie miał 115 st.
Więc przyjmując jazdę autostradową (140 km/h) 30 st w otoczeniu podnosi mi olej o 10 st.
 
Panowie jak się ma temperatura zewnętrzna otoczenia do temperatury oleju silnikowego? Np. 2 stopnie na zewnątrz z ogrzewaniem kabiny, a 16 stopni na zewnątrz i chłodny nadmuch?
Trochę doprecyzowujac pytanie, chodzi Ci o auto z wymiennikiem cieplym plyn chlodzacy/olej?
Pytasz jaki wplyw na wymiennik plyn/olej ma grzanie kabiny plynem chlodzacym w nagrzewnicy oraz chlodzenie plynu w lato podczas pracy klimatyzacji, gdzie zimne powietrze z klimatyzacji miesza sie pozniej z cieplym z nagrzewnicy?
Wszystko zalezy od samochodu, ale bilans cieplny jakis musi wyjsc na "chlodzenie" plynu, oleju.
Kiedys sie praktykowalo, ze podczas wejscia wskazowki temperatury plynu, zeby zapobiec zagotowaniu wlaczalo sie cieply nawiew na full i to skutecznie ratowalo sytuacje (pod maska, bo w kabinie robil się ukrop).
Mam nadzieję, ze dobrze zrozumialem Twoje pytanie 😉
 
W nowym Fordzie, silnik grupy VW 2.0 TDI EcoBlue 122KM, przy przebiegu 1kkm zmieniłem olej na Castrol Magnatec 0W20, nie podobało mi się że rano pomimo postoju w ciepłym garażu potrafił przy rozruchu metalicznie zaklekotać, przy przebiegu 5kkm wlałem RAVENOL VSE 0W-20 problem klekotania jak ręką odjąć, temperatura w garażu ta sama.

Niemniej jednak zrobiłem przy okazji testowe przejazdy, na świeżym Magnatecu i na świeżym Ravenolu, najpierw taki sam przelot przez miasto, potem równe 20km po autostradzie przy równych 90km/h z tempomatu na czwartym biegu. Wyniki takie że Magnatec przy 2 stopniach miał 102 st, a RAVENOL przy 16 stopniach 103 st C.
Zastanawiam się czy temperatura zewnętrzna 14 st. wyższa ma wpływ.


 
Last edited:
@Ronin78 Wysokie temperatury ten 0w20 ma jak na pogode obecną i prędkość 90 km/h czyli dość niską :) ciekawe jakie temperatury będzie łapał przy temperaturach 30C w lato 👍
 
Na 6 biegu byłoby nisko, celowo na 4 jechałem. No kwestia tej nieszczęsnej temperatury, może to dobrze bo skutecznie odbiera ciepło z silnika? Różne można mieć wnioski.
 
Coś mi się widzi, że osiągnięcie takiej samej temperatury przez super olej sprawiło zawód. Może być to spowodowane wyższą temperaturą otoczenia ale 16stC to nie upał więc to nie będzie różnica 10st raczej 1-3st
 
To ja ze swoich obserwacji mogę powiedzieć że mam niższe temperatury na Ravenool VMP 5w30 niż niż na Ravenool VSW 0w30 .Moze wynika to z dodatku ale nie wiem w 5w30 jest mix C5/9100 a w 0w30 był mix 9100/920
 
@Ronin78 Wysokie temperatury ten 0w20 ma jak na pogode obecną i prędkość 90 km/h czyli dość niską :) ciekawe jakie temperatury będzie łapał przy temperaturach 30C w lato 👍
Też tak uważam. Latem w 2.0 tsi mam podobne temperatury jak tutaj. Zresztą najwyższą jaką widziałem w sierpniu przy szybkiej jeździe to 117 stopni - olej 0w20. Dziwi mnie, że silniki TDI tak się grzeją.
 
Odświeżę temat. Posiadam Citroena C5 3.0 HDI w czasie jazdy autostradowej ze stałą prędkością 120km/h mam temperaturę oleju około 110 stopni. Przy 140km/h jest ponad 120 stopni. Takie temperatury pokazuje aplikacja FAP z kostką wpiętą w gniazdo diagnostyczne. I tak się zastanawiam czy to prawdziwa temperatura czy czujnik uszkodzony? Zastanawiam się czy kupić taki termometr z sondą na przewodzie np: Taki
I wsunąć sondę w otwór po bagnecie do miski olejowej?
 
Jakiś błąd kalkulacyjny może być, ale nie większy niż 2-3 stopnie. To, że temperatura oleju wzrasta wraz z rosnącą prędkością jest zupełnie normalne. Obie temperatury, czyli zarówno 110 jak i 120 są zupełnie normalne i wręcz wskazane, bo tylko w takich temperaturach olej oczyszcza się z wody i paliwa.
 
Back
Top