• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Olej do skrzyni manualnej i30 2019r

Rustin

Użytkownik
Samochód
Hyundai i30 1.4 tgdi
Auto ma 70 tyś km i chciałbym też wymienić olej w skrzyni manualnej. Jaka jest jej pojemność? na jednej stronie podają, że 1,8l a drugiej 2.2l. Jaki polecicie olej do niej w przyzwoitej cenie? Znalazłem coś takiego Eurol MTF 75W GL-4, VALVOLINE GL-4 SAE 75W

 
Forum ma różnie nie pisane smaczki. Ja fanem Meguina nie byłem ale skrzynka działa na nim najlepiej z dotychczas stosowanych olejów. Mam 41kkm przebiegu i piąty olej w skrzyni 😁
 
Swoją drogą jedyna nadzieja w tym, że np Shell zacznie oferować tą lepkość w Europie. W stanach nie ma problemu, 70W jest tam popularną lepkością a u nas tragedia bo niby za mało aut takiej potrzebuje żeby im się to opłacało.
Post automatically merged:

Mam 41kkm przebiegu i piąty olej w skrzyni 😁
Czyli tak jak ja pierwsza zmiana po 40 tyś a potem a potem zmiana co tydzień bo się jeździć nie da? 😁
 
Kupię meguin. Tylko jeszcze nam pytanie , dlaczego jest 70w-75w? Czyli między 70 a 75? Bo zazwyczaj jest tak zapisane 70w75 a tutaj 70w-75w odnosi się do pierwszego parametru
 
Nawet na al... pojawił się olej do naszych samochodów.

Ja w kia rio dotychczas miałem wlany:
1. Sheel 75w-90 nie poleceam
2. Ravenol 75w Jest całkiem ok
3. Ravenol 75w-85 nie polecam
4. Liqui Moly 70w-75 Jest ok
5. castrol 75w- mam mieszane uczucia
6.Kia/ hyundai 70w - Skrzynia najlepiej pracuje ale do stanu fabrycznego już nie wróciła
Trochę tych olejów jest ale mam cztery kie rio.
Następnym razem wlewam Red line 70w-75

Powiem szczerze, że gdybym mógł cofnąć się w czasie to oleju oryginalnego w skrzyni bym nie wymieniał.

Zabrania się umieszczania w postach linków do sklepów internetowych, portali aukcyjnych oraz podobnych stron z ofertami handlowymi, a także nazw tych portali. /T.
 
Last edited by a moderator:
Widać zbyt długo jeździłeś na tych o zbyt wysokiej gęstości. Dlatego też zwłaszcza jeśli mowa o skrzyniach 6-biegowych jestem nieprzekonany do odchyłek choćby o te "5".
 
Długo nie jezdziłem. Max 4-5 dni. Wlewałem to co Aso zalecało. Twierdzą że olej 75w-90 jest najlepszym wyborem do tej skrzynki
 
Last edited by a moderator:
Szkoda słów na to ASO. Ale powiem Ci, że to dziwne bo ja na 75W-90 i 75W około miesiąca łącznie dopóki nie ściągnąłem oem i po zalaniu tego co trzeba skrzynia chodziła normalnie, bez zarzutu.
 
Ten meguin to lepkość itd jak oryginał? Zastanawiam się czy dodać zapobiegawczo ceramizera, do wcześniejszych aut dodawałem , raz nawet w aucie z 95r trójka zgrzytała i pomogło. Tylko jak czytam jakie cyrki za w tej skrzyni z lepkością oleju to nie wiem czy nie zaszkodzi ? Niby tylko 5ml.
 
Jeśli nie masz problemów ze skrzynią i robisz tylko profilaktycznie wymianę oleju to ja bym nic nie dodawał.
 
Ten meguin to lepkość itd jak oryginał?
70W-75W czyli i tak i nie. Jakoś tak pomiędzy z tego co widzę. Osobiście wołałbym znaleźć "czyste" 70W.
 
Widzę, że nie potrafisz zrozumieć. Olej SAE 70W spełnia wymagania 75W .

20220123_194949.jpg
 
Last edited:
Ten meguin to lepkość itd jak oryginał?
Myślę, że jeśli chodzi o KV40 to jest trochę większe niż oem choć nie mam TDS. Jedynie w msds OEM jest KV100 5.4 cst. Meguin ma 5.9.

Uważam, że większe znaczenie ma odpowiedni współczynnik tarcia niż lepkośc 1 do 1 z oem.
 
Widzę, że nie potrafisz zrozumieć. Olej SAE 70W spełnia wymagania 75W .
No dobra coś w tym jest. Może przy wymianie na 120tyś km spróbuję go. Póki co ma już Caltexa czyli oem.
 
Nurtuje mnie parę pytań z racji że po zmianie skrzynia pracuje na meguin gorzej.
Dlaczego rekomendowane oleje motul dctf 75W, ravenol mtf-3 75W do skrzyni M6CF3-1 6/1 nie mają drugiego parametru? Poszukałem trochę i zalecany do tych skrzyń od dawna był 75W85, co oznacza W85?
Gdzieś wyczytałem, że zmieniono olej na 70W tylko dlatego aby spełniać normy euro, mniejsze opory itd, że ten olej to nadaje się na Syberię. Co o tym sądzicie ?
 
Tylko, ze mniejsza lepkosc musisz zrekompensowac odpowiednimi AW/EP. Sam stosuje Meguin GT3, jako baze wykorzystano PAO 6 tutaj.
 
Nie wiem ale jak zmieniałem u siebie to też znajdowałem różne rekomendacje sprzed lat i niby dotyczącej tej samej skrzyni a kompletnie się nie sprawdziły. Stawiam na jakieś minimalne zmiany konstrukcyjne lub materiałowe.
Podkreślam zimą na zimnym oleju:
75W-90, 75W (samo) jak i 75(lub 70 czego już nie pamiętam dobrze)W80 zimą dają dupy jak motylek.
Przyznaję, że po rozgrzaniu oleju na 75W skrzynia pracowała łagodniej niż na oryginalnym 70W ale w tym nie ma nic dziwnego.
Jedyne rozwiązanie dylematu, że ktoś zalał wyższą lepkość i nie żałuje to sensownie ogrzewany garaż i krótkie postoje zimą na zewnątrz. Wówczas może nie zauważy różnicy albo wyjdzie na plus.
Kilkanaście godzin na nawet polskim mrozie w tych skrzyniach daje radę tylko 70W.
 
A o co chodzi z drugą liczba, ta po W? Poziom1989 uważasz, że najlepszym olejem do tej skrzyni, mimo wszystko Meguin 70W ? Zastanawiam się czy nie spróbować Motula Dcft, cena nie jest wysoka za 2l .
 
@adamr1984 Mi tam mróz wcale nie szkodził w działaniu skrzynki na oleju 75W ale na 75w90 bez mrozu kilka pierwszych zmian biegów była tragiczna.
Dlaczego rekomendowane oleje motul dctf 75W, ravenol mtf-3 75W do skrzyni M6CF3-1 6/1 nie mają drugiego parametru? Poszukałem trochę i zalecany do tych skrzyń od dawna był 75W85, co oznacza W85?
Liczba po W bierze się z SAE J306. Przy czym W oznacza Winter lepkośc zimową i odnosi się do pierwszej liczby.
1644350747836.png


W SAE J306 z 2019r są już liczby po "W" nawet w olejach o niskiej lepkości. To jeszcze chyba nie weszło w życie ale pewnie wejdzie

1644351136880.png
 
Back
Top