Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
czyli zakładając że ktoś robi płukankę, a potem jeździ po 5km do pracy i silnik mu się nie dogrzewa to mam rozumieć że taką płukanką robi sobie kuku?Chroni mniej skutecznie, dodatkowo jest jeszcze tzw rubbing time czyli okres potrzebny do odłożenia klasycznych składników ochronnych i jest to na ogół od 1h do 2h pracy w temperaturze powyżej progu aktywacji, to występuje szczególnie po wymianie oleju z płukaniem silnika.
Różnica jest taka, że do czasu aż odłoży się nowy film zddp będzie występować wyższa temp w węzłach tarcia na skutek wyższego tarcia, stąd też m.in. wynika różnica czasu w nagrzewaniu oleju np bez 9100 szybciej a z 9100 wolniej.czyli zakładając że ktoś robi płukankę, a potem jeździ po 5km do pracy i silnik mu się nie dogrzewa to mam rozumieć że taką płukanką robi sobie kuku?
Czyli stąd bierze sięRóżnica jest taka, że do czasu aż odłoży się nowy film zddp będzie występować wyższa temp w węzłach tarcia na skutek wyższego tarcia, stąd też m.in. wynika różnica czasu w nagrzewaniu oleju np bez 9100 szybciej a z 9100 wolniej.
Potem trzeba dodać ar żeby było normalnie.a znanej marki olej z ASO miał bez dodatków 14ppm żelaza i 7ppm miedzi po niecałych 1500km i wtedy na ogół był wylewany
Nie określa tego w minutach bo wiadomo ze za każdym razem jest inaczej, ale jeżdżąc po mieście ( w okresie zimowym) z dodatkami AR wskaźnik temp oleju potrzebuje dużo więcej czasu zeby osiągnął chociaż 70*C. Przypomina mi to czasy kiedy jeździłem dieslem, tam olej długo łapał temp. Inaczej wyglada sprawa jak wyjeżdżam od razu na ekspresówkę wtedy wskaźnik temp podnosi się szybciej. Jak jeździłem tym samym autem na oleju solo bez AR to olej szybciej łapał temp i było to odczuwalne właśnie w mieście.Znacznie dłużej tzn tego
Czyli, płukanie co każdą wymianę oleju ma swoje plusy, ale też minusy w postaci np. właśnie upośledzenia docelowej ochrony silnika, na czas odbudowy filmu przez nowy olej?Płukanka ma właśnie takie zadanie aby chemicznie z metalu zmyć ile się da.
Różnice zawsze będą ale w miejscach tarcia szybkie płukanie np rozpuszczalnikiem jest jeszcze silniejsze niż na innych elementach gdzie tarcia nie ma tylko obmywanie. Osłabienie tribofilmu poprzez dodanie rozpuszczalnika przyspiesza usuwanie zddp z węzłów tarcia.A pewnie jesteś ze przez 15min pracy płukanki metal zostanie tak wyczyszczony jak na pierwszym obrazku?
Przy nowym silniku faktyczne warstwa ochronna może powstawać 2h ale przy aucie już eksploatowanym to nie powinien być problem. Pamiętajmy że płukanka ma ok 250ml i dajemy ja na kilka litrów oleju.
Serio???Przecież łańcuch nie pracuje w kapieli olejowej